FnoFFen Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Plutselig døde kameraet. Jeg har fulladet batteri (ja, har sjekket spenningen), men det finnes ikke gnist i kameraet. På en måte litt beleilig - nå kan jeg kjøpe nytt kamera (40D yeah) uten for store protester fra kona Kameraet er bare 3 år og 3 måneder, så jeg synes det er litt tidlig å ta kvelden allerede. Jeg lurer på hva som har skjedd. Jeg har nettopp kjøpt en fjernstyringsenhet til blitsen: en Canon ST-E2. Denne knipset jeg noen testbilder med for noen dager siden. Kameraet virket da, men da jeg skulle fyre det opp igjen to-tre dager etter, var det dødt. Jeg bør vel kontakte Canon om mistanker om alvorlig feil med min ST-E2 - har ikke lyst å "svi istykker" det nye 40D når det kommer Å sende til reparasjon den gamle traver'n har vel lite for seg. Får vel maks 2000 for huset, og reperasjonen koster fort vekk like mye..... Har noen vært borti noe lignende? Har aldri hatt problemer med kameraet før. Lenke til kommentar
JFK666666 Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Uten å kunne altfor mye om jus på dette området, så vil jeg vel tro at et SLR kamera er ment å skulle vare lenger enn tre år, så om det er en "normal" garantijobb vil jeg tippe at det gjelder 5 års reklamasjonsrett på dette? Dersom det ikke er en feil da, som skyldes brukeren selv... Lenke til kommentar
FnoFFen Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 Uten å kunne altfor mye om jus på dette området, så vil jeg vel tro at et SLR kamera er ment å skulle vare lenger enn tre år, så om det er en "normal" garantijobb vil jeg tippe at det gjelder 5 års reklamasjonsrett på dette?Dersom det ikke er en feil da, som skyldes brukeren selv... 9393903[/snapback] Ja, det skulle jeg absolutt ha sagt: jeg kjøpte kameraet i USA (det heter egentlig Digital Rebel, men det skal være helt likt 300D) - så norsk kjøpslov kan jeg glemme. Lenke til kommentar
Sojourner2 Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Uten å kunne altfor mye om jus på dette området, så vil jeg vel tro at et SLR kamera er ment å skulle vare lenger enn tre år, så om det er en "normal" garantijobb vil jeg tippe at det gjelder 5 års reklamasjonsrett på dette?Dersom det ikke er en feil da, som skyldes brukeren selv... 9393903[/snapback] Tror nok at vi heller snakker om 2 år!. Lenke til kommentar
EspenE Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) En ting som er forventet å vare vesentlig lenger enn to år har fem års reklamasjonsrett. Et 300D som i sin tid hadde en pris på i underkant av 10000.- havner i den kategorien. Nå så jeg at i denne saken gjaldt det et USA kjøp så her faller jo dette bort, men ved norskkjøpte produkter er denne regelen gjeldende. Endret 30. august 2007 av EspenE Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Siste gang du kjøper kamerahus i junaiten, FnoFFen? Lenke til kommentar
FnoFFen Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 Siste gang du kjøper kamerahus i junaiten, FnoFFen? 9394370[/snapback] Nja, vet ikke. Jeg sparte litt over 2000 kroner den gangen på å kjøpe det der borte, og eventuell restverdi er vel nå knappe 2000 kroner, så det var greit nok. 40D'en kjøper jeg nok uansett i Norge - skal ikke til USA med det første likevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå