The_Lobster Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Hei! Jeg har tenkt til å investere i en 35mm adapter (Brevis - www.cinevate.com). Vil det uungåelig påløpe 25% moms + tollgebyrer på dette? Andre som har kjøpt adaptere fra utlandet? Erfaringer? Joachim Lenke til kommentar
Kakerlakken Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Så vidt jeg vet er det ikke toll på fotoutstyr..(kanskje noen andre vet sikkert?) Men 25% mva må du uansett betale om kjøpet er verdt mer enn 200kr. Du kan kontakte selger og spørre om de vil sende adapteret som gave, del for/fra reparasjon eller bare oppgi en pris under 200kr. ..om pakken skulle forsvinne får du ikke dekket mer enn verdien som er oppgitt. Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Til info: Hvis pakken har for lav verdi iforhold til det den burde ha hatt så kan tollvesenet forlange å få se kvitteringen/faktura på handlen. Så da blir du busta. Bestilte en mp3spiller fra ebay engang, og da måtte jeg faktisk bevise at varen hadde like lav verdi som var oppgitt. Men spillern verdi var faktisk under 200kr så da ble varen videresendt straks de hadde mottatt beviset. 0 ekstra å betale. Lenke til kommentar
Isbjørnen Knut Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Jeg bare lurer på hvilket kamera du bruker. Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 npfilms: Målet er å bruke det sammen med Canon HV20 som har gitt *meget* gode resultater tidligere. Og jeg må selvfølgelig bruke et objektiv på enden, og regner med å investere i enten Nikkor 50mm 1.4 eller 1.8. (35mm adapteren er den desidert klart mest lyssterke av alle de billige 35mm adapterløsningene) Men pga. at dette ble såpass dyrt er det mulig at det ikke blir en HV20 på meg umiddelbart;) Isåfall blir det antagelig en Canon GL2/XM2 (hvis det var det den het... den gamle modellen=) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Du vil uansett måtte betale moms og forenklet tollbehandling Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå