CHB3 Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Skal starte en ny nettside å har valgt å gå for ett professionelt utviklerteam for å oppnå kvaliteten som jeg ønsker. Har vurdert forskjellige selskaper, men har fått ett godt tilbud fra Cateno.no som jeg sitter å vurdere. Det var såpass bra at jeg ble skeptisk, derfor jeg ønsker å høre om det er noen her som har gode/dårlige erfaringer med dem? Var veldig usikker hvor jeg skulle poste, så hvis det den er feilpostet så håper jeg på at det er en grei moderator som flytter den til riktig kategori. Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Jeg har dessverre ikke erfaring med dem. De er helt sikkert en kjempegjeng, men vær oppmerksom på at du mest sannsynlig ikke trenger noe tungt og/eller dårlig CMS. Etter å ha sett gjennom brukerveiledningen ( http://cateno.no/UserFiles/File/Brukerveil...ng_CMS_V2.0.pdf ), ser det ikke ut til at CMSet er så mye å skryte av. I tillegg lager de sidene sine slik sider ble laget på 90-tallet, og det inviterer til skepsis mot dem i et webdesignersinn. Lenke til kommentar
CHB3 Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 Har testet CMS'et og der virker egentlig helt greit å siden det er inkludert i prisen så velger jeg å bruke det. Det skal kun være en opplysningsside, så trenger ikke noen fancy funksjoner. Syns mye av det samme går igjen på sidene dem har lagt ut og det virker nesten sånn at dem har en mal som brukes når dem lager siden for å få ned produksjonstiden. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Vi har valgt Cateno for å uvikle en ny nettside og nettbutikk der jeg jobber. Vi fikk tilsendt logoforslag i dag, og de var ikke så mye å skryte av. Til Catenos forsvar, så ville vi ha en videreutvikling av logoen, og med logoen vi har så har de veldig lite å jobbe ut fra. Men det var også bare førsteutkast, og jeg tror vi kan få til en helt grei logo etterhvert. Websidene de har laget (søkt etter Cateno på Google) ser ikke hypermoderne ut, men vi får med en flash-animasjon, og det vil løfte sidens utseende betraktelig. Og med tanke på sidene vi har i dag, så kan det vanskelig bli dårligere Vi skal bare ha en helt enkel side og nettbutikk, og til vårt bruk tror jeg Cateno leverer varene. Ellers er de kjappe med tilbakemeldinger, og virker veldig seriøse. Til prisen tror jeg dette så absolutt er å anbefale. Hvis man ikke vil bruke mange penger ekstra på en hyperprofesjonell side, som slår det meste av eksisterende sider ned i støvlene, tror jeg Cateno er et greit valg. Har som sagt begrenset erfaring med de så langt, så tiden vil vise hvor fornøyde vi blir med sluttproduktet. Lenke til kommentar
CHB3 Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 Hvor lang tid brukte dem på førsteutkaste til logoen? Jeg har idag takket ja til avtalen med dem, så får vi se hvor fornøyd man blir. Er ute etter litt fresh design for bare håpe dem klarer å levere det. Men som dem selv sier, så gir dem seg ikke før kunden er fornøyd, får se hvor god dem er å holde det løfte Lenke til kommentar
sparks Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Siden dems var jo ikke ekstremt imponerende, ved første øyekast. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Hvor lang tid brukte dem på førsteutkaste til logoen?En eller annen Silje ringte meg tidligere denne uken (tirsdag tror jeg) og sa at hun sendte forespørselen om logo til designavdelingen da. I går, fredag, sånn ca. 2-3 tiden mottok vi seks logoutkast. Sparks: At siden dems ikke er "ekstremt imponerende", er ikke så farlig. Vi skal bare ha en helt enkel side til den lille bedriften jeg jobber for, og vi er ikke interessert i å betale over 10.000 kroner pluss tusenlappen hver måned for en side som er mer imponerende enn de jeg har sett Cateno har laget. De holder for vårt bruk. Lenke til kommentar
OttoRH Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Hei, Jeg er daglig leder og eier av Cateno AS. Takker så mye for all tilbakemelding og det er godt å se at vi har forbedringspotensial. Bare for å understreke en ting så bruker vi ikke malbasert design, men vi har nå bare 8 webdesignere som lager rundt 20 sider i mnd. Så det kan være at noe av ideene blir noe lik og beklager dette. Hvert design blir laget etter kundens ønske. Takker igjen dere alle som har bidratt i denne diskusjonen for den kreative tilbakemeldingen vi har fått. Vennlig hilsen Otto R. Hjellegjerde Cateno AS - Ledende leverandør av design og webløsninger www.cateno.no Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 24. september 2007 Del Skrevet 24. september 2007 Siden jeg skrev i denne tråden sist, har vi mottatt tre "bunker" med logoforslag og videreutvikling av de vi likte best. Jeg må innrømme at jeg ble skuffet over de første utkastene, og det var kun et av de man kunne jobbe videre med. Men det ser nå ut som vi får en logo som gir vår gamle logo en dytt inn i nåtiden. Har i dag sendt et ønske om en bitteliten ting til som skal fikses, så tror jeg vi er i havn. Selve nettsiden er ikke påbegynt enda, da Cateno gjerne vil fullføre logoen slik at de blir skreddersydd til hverandre. Og det synes jeg er helt greit. At de ikke gir seg før kunden er fornøyd, ser jeg på som en sikkerhet. Da får vi ihvertfall ikke en side vi skammer oss over Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 (endret) Noen av sidene var riktignok ikke så ille, men mye kunne vært bedre og alle sidene de har i portoføljen sin sliter med typografien. I tillegg ville jeg merket meg et par ting på siden deres som ikke er spesielt bra. *Flash (ikke alt for ille i dette tilfellet, men langt fra nødvendig. I tillegg er teksten alt for treig) *Tabellkode *Litt for mye javascript *Enkle overskrifter er erstattet av bilder. (I tillegg til at det er helt unødvendig med så enkle fonter, er det heller ikke brukt noen image-replaceteknikker så siden er lite optimalisert for søkemotorer.) *Lite søkemotorvennlig *Dårlig og lite leservennlig typografi *Lite leserlig med mobiltelefonnettlesere *Lite leserlig for svaksynte og blinde Dette er ting folk som kan yrket sitt ville skaffet deg, uten at det ville kostet deg noe mer ekstra. Dog, bør det nevnes at slike folk vokser ikke akkurat på trær, men med litt søking bør de kunne finnes. Endret 25. september 2007 av JonT Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 25. september 2007 Del Skrevet 25. september 2007 *Lite leserlig for svaksynte og blinde Blinde? Hvordan tilrettelegger man for blinde? Trodde ikke blinde leste på nettet jeg. Kim... Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Blinde kan bruke "tekst-til-tale"-programmer som ofte får problemer med tabellbasert design, frames etc. Endret 26. september 2007 av G2Petter Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Hentet fra Cateno.no http://cateno.no/default4.aspx CMS (client management system): Cateno's unike publiseringsverktøy er utviklet med tanke på at alle bedrifter skal kunne oppdatere og følge opp sin egen web løsning uten å måtte være avhengig av å betale dyre konsulent priser. Å beherske dette verktøyet krever kun egen intresse - ikke IT eller programmerings kunnskap. Med Pc og internett tilkobling vil du enkelt kunne logge deg inn på din egen side. Da kan du effektivt oppdatere informasjonen din i nåtid. Fordelen med dette verktøyet er at eventuelle oppdateringer ikke vil gå på bekostning av design. 1. Når ble et CMS til "client management system"? 2. ...Du kan oppdatere informasjonen i nåtid! Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 (endret) Hei, Jeg er daglig leder og eier av Cateno AS. Takker så mye for all tilbakemelding og det er godt å se at vi har forbedringspotensial. Bare for å understreke en ting så bruker vi ikke malbasert design, men vi har nå bare 8 webdesignere som lager rundt 20 sider i mnd. Så det kan være at noe av ideene blir noe lik og beklager dette. Hvert design blir laget etter kundens ønske. Takker igjen dere alle som har bidratt i denne diskusjonen for den kreative tilbakemeldingen vi har fått. Vennlig hilsen Otto R. Hjellegjerde Cateno AS - Ledende leverandør av design og webløsninger www.cateno.no 9561260[/snapback] Kjære Otto. Dette er med stor bekymring jeg ser over arbeidet som ditt firma har laget. Catchfrasen deres "Ledende leverandør av design og webløsninger" ..På hvilken statistikk underbygger du dette? Nettsidene dere har laget er for det første laget med utdaterte teknologier og forferdelige koder. Om ikke dette er nok, så ser det grafiskt ufyselig ut.. beklager.. Anbefaling: (Ikke åpne denne om du ikke liker ærlighet!) Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Jeg anbefaler det å sparke alle (8) webdesignerne du har, gå til dine kunder å beklage for det dårlige arbeidet som er gjort.. Endret 26. september 2007 av MrNeeon Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Neeon: Synes du gikk over streken her altså. Du har helt rett, men sånt kan du heller ta i en PM/epost synes nå jeg. Du har veldig rett da, stusset også på "ledende leverandør av design og webløsninger" Kan umulig være lov å reklamere med det? Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Neeon: Synes du gikk over streken her altså. Du har helt rett, men sånt kan du heller ta i en PM/epost synes nå jeg. Du har veldig rett da, stusset også på "ledende leverandør av design og webløsninger" Kan umulig være lov å reklamere med det? 9579120[/snapback] Jeg synes faktisk ikke at jeg gikk over streken, dette er et åpent diskusjons forum, og et design byrå burde kunne det dem sier dem kan, så det jeg skrev er både en advarsel til personer som ønsker å bruke Cateno og en varsel til daglig leder i Cateno om å skjerpe seg.. Et design byrå skal gjøre alt for å tilfredstille kundene sine, men de må også kunne gjøre dette på et proff og velgjort måte. "shorcuts are for losers!" Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Du kunne uten tvil skrevet det bedre da. Det du skrev var mer en flame enn en seriøs kommentar. Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Du kunne uten tvil skrevet det bedre da.Det du skrev var mer en flame enn en seriøs kommentar. 9579376[/snapback] Ok.. har rediger og tonet det pitte litt ned.. Lenke til kommentar
Kim T Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Det må være lite. Synes også slike kommentarer som dette overhodet ikke passer på et forum slikt som dette. Passer egentlig ingen steder. Det er lov å være kritisk til det som blir gjort og det er lov å kommentere saklig og med en høfflig tone. Men måten det ble gjort på her synes jeg er for drøyt. Slike ord og uttrykk som er brukt fra denne leverandøren blir brukt hos alle. Du som designer og programmerer burde vite såpass. Det er ikke bare i denne bransjen det blir brukt slike "slagord". Jeg synes faktisk det var så ille svar at du nesten burde si unnskyld. Hva du gjør og hvilken moral du har, skal ikke jeg legge meg borti. Men her synes jeg du gikk altfor langt. Kim.... Lenke til kommentar
Stian Jacobsen Skrevet 26. september 2007 Del Skrevet 26. september 2007 Det må være lite. Synes også slike kommentarer som dette overhodet ikke passer på et forum slikt som dette. Passer egentlig ingen steder. Det er lov å være kritisk til det som blir gjort og det er lov å kommentere saklig og med en høfflig tone. Men måten det ble gjort på her synes jeg er for drøyt. Slike ord og uttrykk som er brukt fra denne leverandøren blir brukt hos alle. Du som designer og programmerer burde vite såpass. Det er ikke bare i denne bransjen det blir brukt slike "slagord". Jeg synes faktisk det var så ille svar at du nesten burde si unnskyld. Hva du gjør og hvilken moral du har, skal ikke jeg legge meg borti. Men her synes jeg du gikk altfor langt. Kim.... 9579505[/snapback] Står på mitt å har ingen plan om å unnskylde meg... Men ok, har sensurert innlegget mitt enda litt, thats it! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå