Effon Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Men er det noen av dere som har tatt testen som kan si litt mer om hva den innebærer, ettersom det tar hele dagen (ifølge mail jeg fikk på innkallelsen)? Det er ingen ting du kan øve på. Som de andre sider, så vær uthvilt og spis godt. Ta med mat og drikke. Sukker er ikke bra, så drit i cola og godis. Du har ikke tid til å spise noe snop underveis heller... Det er totalt ca 15 forskjellige småtester dere skal gjennom. Dere har mellom 10 og 20 minutter på hver test. Det er hektisk, men hvis du greier å slappe av, så er det faktisk litt morsomt også Lenke til kommentar
Libra1988 Skrevet 27. september 2009 Del Skrevet 27. september 2009 Da har noen av oss nettopp startet med forkurs, men synes det er litt tynt med forklaringer i den boka som blir brukt og da blir det ekstra vanskelig å vite om man har forstått ting riktig. Er det noen her som har tatt forkurset og har noen tips til hvor jeg kan finne litt mer stoff, oppgaver, bøker, HJELP(=P) etc??? Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 (endret) Synes hele greia virker veldig lik lastebilyrket Må regne med dyrepåkjørsler, mennesker som tar livet sitt i fronten din, være edru før og etter jobb, ansvar osv osv. Forskjellen er vel at jeg jobber 90 timer effektivt i uka for å tjene 500.000+ og aldri er hjemme Kunne godt tenkt meg lokførerutdanning Hadde jeg hatt noe fordel av at jeg har utdanning innenfor Logistikk & Transport (herav også persontransport) og fagbrev som Yrkessjåfør? Endret 29. september 2009 av Magnalf Lenke til kommentar
SpiroAgnew Skrevet 29. september 2009 Del Skrevet 29. september 2009 Jeg tipper du blir å få tilbud om forkurs vist du søker. Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Jeg tipper du blir å få tilbud om forkurs vist du søker. Var ikke fagbrev innenfor mekaniske fag direkte kvalifisert? Lenke til kommentar
andreas_rafdal Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Jeg tipper du blir å få tilbud om forkurs vist du søker. Var ikke fagbrev innenfor mekaniske fag direkte kvalifisert? jo, men de tenker på den studieretningen som før het mekaniske fag som nå heter teknikk og industriell produksjon. Så dersom du bare har utdanning innenfor transport osv så må du nok ta forkurs ja. Lenke til kommentar
Flakkmeister Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Jeg tipper du blir å få tilbud om forkurs vist du søker. Var ikke fagbrev innenfor mekaniske fag direkte kvalifisert? jo, men de tenker på den studieretningen som før het mekaniske fag som nå heter teknikk og industriell produksjon. Så dersom du bare har utdanning innenfor transport osv så må du nok ta forkurs ja. Da jeg startet på VGS (2005) lå utdanningen innenfor mekaniske fag, med mekanisk grunnkurs først osv (idag som du sier Teknikk og ind. prod.). Skjønner ikke hvorfor de har flytta den derifra egentlig mtp utstyret man håndterer. But anyways, da bør jeg vel slippe forkurset? Har gått bilmekaniker også om det skulle hatt noe å si. Lenke til kommentar
Libra1988 Skrevet 30. september 2009 Del Skrevet 30. september 2009 Jeg tipper du blir å få tilbud om forkurs vist du søker. Var ikke fagbrev innenfor mekaniske fag direkte kvalifisert? jo, men de tenker på den studieretningen som før het mekaniske fag som nå heter teknikk og industriell produksjon. Så dersom du bare har utdanning innenfor transport osv så må du nok ta forkurs ja. Da jeg startet på VGS (2005) lå utdanningen innenfor mekaniske fag, med mekanisk grunnkurs først osv (idag som du sier Teknikk og ind. prod.). Skjønner ikke hvorfor de har flytta den derifra egentlig mtp utstyret man håndterer. But anyways, da bør jeg vel slippe forkurset? Har gått bilmekaniker også om det skulle hatt noe å si. Jepp, da skal du slippe. En venn av meg gikk mekken og allmenn påbygg, han er kvalifisert.. Men det er en fordel å kunne grunnleggende elektro,mekanikk og pneumatikk før man starter på skolen, men dette skal vel ikke være et problem med din bakgrunn.. Jeg har nettopp startet på forkurset og det er ikke helt bra synes jeg.. Lenke til kommentar
loke37 Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Er det mulig å få kjøpt seg middag i kantina på jernbaneskolen? Kunne tenkt meg kjøttkaker til lunchen på mandag For det er lunch under psycotesten vel? Lenke til kommentar
SpiroAgnew Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Kantina på jernbaneskolen? Du kan dra på mcdonalds på grorud! Lenke til kommentar
Pusburger Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Er det mulig å få kjøpt seg middag i kantina på jernbaneskolen? Kunne tenkt meg kjøttkaker til lunchen på mandag For det er lunch under psycotesten vel? Hehe, det er egentlig ikke noen kantine på skolen i den forstand. Det er en kaffeautomat der, og thats it... Vi har vel alle et håp om at det skal bedre seg når det nye bygget er ferdig, men foreløpig er det ikke mulig å kjøpe mat der. Men som nevnt, det er Mc Donalds på Grorud, og det er en Kiwi rett oppi høgget. Dessuten er det en kantine rett borti gata for noe lastebilgreier eller noe, og der kan man få kjøpt seg mat. Imidlertid kan dette bli dyrt i lengden for en student, så kan vel egentlig anbefale å ta med matpakke. Om det bare er for den dagen du har arbeidspsykologisk test, er det jo greit nok dersom du finner frem. IKKE en god ide å komme for sent... Lenke til kommentar
loke37 Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Takk for svar gutter, godt å ha det oppklart på forhånd Tror ikke jeg tar sjansen på hverken junk-food eller oppdagelsesreise på akkurat denne dagen, men kjekt å vite at tilbudet er der. Tar med en solid matpakke med grovbrød og frukt jeg. Sikkert lurt å ha noe sunn mat i og med at det kan være den viktigste dagen i livet med tanke på jobb Lenke til kommentar
SpiroAgnew Skrevet 1. oktober 2009 Del Skrevet 1. oktober 2009 Tror ikke det er så veldig bra å ta testen alt for høytidelig. Det blir du bare stressa av... Lenke til kommentar
Thomor Skrevet 4. oktober 2009 Del Skrevet 4. oktober 2009 Til de som skal ha den arbeidspsykologiske testen i morra: Lykke til! Lenke til kommentar
Thomor Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Da var jeg ferdig med testene og det var mye tøffere enn jeg forventet. Hvilke inntrykk satt dere igjen med (de som har tatt testene tidligere)? Sitter igjen med et blanda inntrykk. Vet liksom ikke hvordan det gikk. Føler noe gikk veldig bra, mens jeg føler at noe gikk dårlig. Lenke til kommentar
Pusburger Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Da var jeg ferdig med testene og det var mye tøffere enn jeg forventet. Hvilke inntrykk satt dere igjen med (de som har tatt testene tidligere)? Sitter igjen med et blanda inntrykk. Vet liksom ikke hvordan det gikk. Føler noe gikk veldig bra, mens jeg føler at noe gikk dårlig. Er det ikke spennende? Poenget med disse testene er ikke å ha alt rett, men å finne ut hvordan du takler stress o.l. Om du klarer å få alt riktig, så kommer du faktisk ikke inn. Resultatet blir satt opp mot snittet av det 200 stk. har gjort. Så spørs det hvor du ligger i forhold til dette "nullpunktet". Er man nært på enten pluss eller minussiden, får man en A, litt lengre fra blir det B o.s.v. Mener man kommer videre med A eller B. Har man derimot C eller D, er det game over. Så, det er bare å vente å se. Som nevnt noen ganger tidligere i denne tråden, så er ikke dette noe man kan forberede seg på utover det å være frisk og opplagt. Tror jo litt av vitsen er å ta det på sparket, og så vise at man kan takle det. Selv var jeg veldig usikker på hvordan det lå an, ettersom jeg visste jeg hadde endel feil og noen jeg ikke rakk å svare på, men fikk en klar A. Om du har lest denne tråden, så vet du at det er bedre å ikke svare, enn å gjøre masse feil. Om dette holder, finner du jo ut om noen dager. Lenke til kommentar
Thomor Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Spennende, nærvepinende og ja.. masse annet. Vi skulle få svar i morgen regnet de med. Så får se hvordan det gikk. Har både følt det har gått bra og dårlig i kveld. Men er spent, ja. Det var morsomt, men også slitsomt. Men ja, skjønner hva folk mener med at man ikke kan øve. Lenke til kommentar
loke37 Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Fikk akkurat beskjed om at testen var bestått, og skal på intervju den 18. November. Hurra hurra Oh happy day Er spent på hvordan det gikk med dere andre som var der og. Virket som en trivelig gjeng. Endret 6. oktober 2009 av loke37 Lenke til kommentar
Effon Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Fikk akkurat beskjed om at testen var bestått, og skal på intervju den 18. November. Hurra hurra Oh happy day Er spent på hvordan det gikk med dere andre som var der og. Virket som en trivelig gjeng. 18. November har jeg min 3. dag i øvelseskjøring 1. Gleder meg som en liten unge til å komme ut og kjøre litt. Nå sitter vi med Trafikksikkerhetstjeneste - Viktig fag, men akk så tørt! Lykke til med intervju og videre. Lenke til kommentar
loke37 Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Fikk akkurat beskjed om at testen var bestått, og skal på intervju den 18. November. Hurra hurra Oh happy day Er spent på hvordan det gikk med dere andre som var der og. Virket som en trivelig gjeng. 18. November har jeg min 3. dag i øvelseskjøring 1. Gleder meg som en liten unge til å komme ut og kjøre litt. Nå sitter vi med Trafikksikkerhetstjeneste - Viktig fag, men akk så tørt! Lykke til med intervju og videre. Hehe, ja har intrykk av at det er endel puggestoff på den skolen så det er bra det blir en god del praksis og. Blir ennå en stund til vi som er på dette opptaket får være med ut i praksis for det var ikke ledige plasser før i mai neste år, men er sikkert verd å vente på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå