TutOgKjor Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 . Jernbaneverket har lagd et hefte som heter "Slik fungerer jernbanen", som før lå ute i fulltekst (pdf) på nettsidene. Den liggger ialleall her http://www.norex-as.no/accounts/500142/Fil...filer/12275.pdf , Jeg fikk den i sin tid i pent heftet i papir ved henvendelse til JBV. Kan være greit om man ikke er så glad i å lese på skjermen. Det er trossalt nærmere 50 sider Lenke til kommentar
moppen86 Skrevet 23. august 2009 Del Skrevet 23. august 2009 supert! da skal jeg kose meg litt med "Slike fungerer jernbanen" begynner ikke før 1. februar 2010, så da skal jeg ligge unna forskriftene;) er det forresten flere her som begynner da? Lenke til kommentar
Effon Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Nå er det bare 1 uke igjen. Jaggu har tide gått raskt. Lenke til kommentar
OlavAnd Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Nå er det bare 1 uke igjen.Jaggu har tide gått raskt. Noen starter om en uke andre har sin siste simulatorkjøring om en uke, og avsluttende eksamener kort tid etter det - Neste gang jeg får tid til å skrive noen korte ord her er jeg forhåpentlighvis ferdig på skolen Wow tiden har gått fort - Lykke til alle "ferskinger". Det er et enormt artig, enormt hektisk år dere starter på Lenke til kommentar
Pusburger Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Nå er det bare 1 uke igjen.Jaggu har tide gått raskt. Noen starter om en uke andre har sin siste simulatorkjøring om en uke, og avsluttende eksamener kort tid etter det - Neste gang jeg får tid til å skrive noen korte ord her er jeg forhåpentlighvis ferdig på skolen Wow tiden har gått fort - Lykke til alle "ferskinger". Det er et enormt artig, enormt hektisk år dere starter på Sant at tiden går fort. Synes nettopp vi begynte, men 14. sept. er det første øvelseskjøring. Kan hende det blir en tilbakemelding der om det skulle vise seg at man overlever... Lenke til kommentar
Rocknisse Skrevet 24. august 2009 Del Skrevet 24. august 2009 Nå er det bare 1 uke igjen.Jaggu har tide gått raskt. Noen starter om en uke andre har sin siste simulatorkjøring om en uke, og avsluttende eksamener kort tid etter det - Neste gang jeg får tid til å skrive noen korte ord her er jeg forhåpentlighvis ferdig på skolen Wow tiden har gått fort - Lykke til alle "ferskinger". Det er et enormt artig, enormt hektisk år dere starter på Sant at tiden går fort. Synes nettopp vi begynte, men 14. sept. er det første øvelseskjøring. Kan hende det blir en tilbakemelding der om det skulle vise seg at man overlever... Du overlever nok. Spørs om alle andre gjør det da Lenke til kommentar
SpiroAgnew Skrevet 25. august 2009 Del Skrevet 25. august 2009 Nå er det bare 1 uke igjen.Jaggu har tide gått raskt. Gleder meg nå! Jeg er spent som en vaier! Lenke til kommentar
Effon Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Nå er det bare 1 uke igjen.Jaggu har tide gått raskt. Gleder meg nå! Jeg er spent som en vaier! Du er ikke alene om det! Lenke til kommentar
Mjoellnir Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Oppdatering fra en i kull 2/08 Har nå hatt alle loklederturene, ferdig med "40 turene" og typekursene.. Mangler en sim kjøring og så er det autorisasjon ganske så snart! På tide å bli ferdig nå nesten 1 og 1/2 år etter jeg starta på Grorud, og over 2 år etter jeg søkte på jernbaneskolen (søkte til fristen 20. august 07). Lykke til til dere som går på skolen nå, og dere som skal begynne.. Dere som vurderer å søke, vil jeg anbefale å forhøre dere om hvor mange fler NSB egentlig vil ha inn.. Akkurat nå er det nok lokførere - mange på reservevakt hver dag - og NSB har tatt bort lokførerannonsen på nsb.no. De vil etter planen trenge en del fler fra 2012, men med en liten forsinkelse der så kan det bli mange på reserve etterhvert. Skoleplass er ikke det samme som garantert jobb i NSB. Men forbundet vil prøve så godt de kan å hjelpe en ferdig utdanna lokfører - selv om de nok ikke vil hjelpe deg med aspirantlønn mens du går på skolen. Lenke til kommentar
andreas_rafdal Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Såpass ja! Det hørtes ikke bra ut. Skal begynne i januar jeg, så da får vi krysse fingra for at vi får kontrakt med nsb.. Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Jeg er signalingeniør i Jernbaneverket. Dersom dere lurer på noe angående signalteknikk så kan dere gjerne sende meg spørsmål. PM eller her i tråden. Lenke til kommentar
Effon Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Oppdatering fra en i kull 2/08 Har nå hatt alle loklederturene, ferdig med "40 turene" og typekursene.. Mangler en sim kjøring og så er det autorisasjon ganske så snart! På tide å bli ferdig nå nesten 1 og 1/2 år etter jeg starta på Grorud, og over 2 år etter jeg søkte på jernbaneskolen (søkte til fristen 20. august 07). Lykke til til dere som går på skolen nå, og dere som skal begynne.. Dere som vurderer å søke, vil jeg anbefale å forhøre dere om hvor mange fler NSB egentlig vil ha inn.. Akkurat nå er det nok lokførere - mange på reservevakt hver dag - og NSB har tatt bort lokførerannonsen på nsb.no. De vil etter planen trenge en del fler fra 2012, men med en liten forsinkelse der så kan det bli mange på reserve etterhvert. Skoleplass er ikke det samme som garantert jobb i NSB. Men forbundet vil prøve så godt de kan å hjelpe en ferdig utdanna lokfører - selv om de nok ikke vil hjelpe deg med aspirantlønn mens du går på skolen. For oss som skal starte nå på mandag (31. august) tror jeg det ser brukbart ut, for jeg har snakket med NSB og de åpner for søknader og intervjuer i slutten av september. Vil tro at de vil ha en god del av oss på kontrakt hvertfall.Ellers så er det jo både fra politisk hold og fra NSB selv signalisert at kapasiteten skal økes ift persontransport i Oslo-området, så jeg vil tro at lokfører er en relativt sikker utdannelse fortsatt. Dessuten vil CargoNet om ikke lenge få økt aktivitet nå som finanskrisen sakte med sikkert går over. Lenke til kommentar
andreas_rafdal Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Får satse på at man får kontrakt under utdannelsen ja. Ellers tror jeg nok en del velger å finne på noe annet. Lenke til kommentar
Pusburger Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Oppdatering fra en i kull 2/08 Har nå hatt alle loklederturene, ferdig med "40 turene" og typekursene.. Mangler en sim kjøring og så er det autorisasjon ganske så snart! På tide å bli ferdig nå nesten 1 og 1/2 år etter jeg starta på Grorud, og over 2 år etter jeg søkte på jernbaneskolen (søkte til fristen 20. august 07). Lykke til til dere som går på skolen nå, og dere som skal begynne.. Dere som vurderer å søke, vil jeg anbefale å forhøre dere om hvor mange fler NSB egentlig vil ha inn.. Akkurat nå er det nok lokførere - mange på reservevakt hver dag - og NSB har tatt bort lokførerannonsen på nsb.no. De vil etter planen trenge en del fler fra 2012, men med en liten forsinkelse der så kan det bli mange på reserve etterhvert. Skoleplass er ikke det samme som garantert jobb i NSB. Men forbundet vil prøve så godt de kan å hjelpe en ferdig utdanna lokfører - selv om de nok ikke vil hjelpe deg med aspirantlønn mens du går på skolen. Heldig du... Er på kull 04 2009, og søkte på samme fristen som deg, aug. 07. Begynte ikke før i mai i år, så den prosessen blir veldig lang for mitt vedkommende... Du får ha lykke til. Når det gjelder NSB, så var det noen fortalte oss at de har bestilt 8 kull i året flere år fremover. Harmonerer jo ikke helt med det du forteller, så må jo bare si meg enig. Ring og spør. Da har dere ihvertfall førstehånds info å forholde dere til. Lenke til kommentar
Mjoellnir Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 (endret) Håper jo selvsagt at det er bruk for alle som blir lokførere Bare vær forberedt på å sitte en del på reserve til ruteendring i 2012 iallefall. Det spørs jo også litt på valget.. De borgelige ser helst at alt blir privatisert og da blir det ikke mye igjen av NSB til slutt. Endret 27. august 2009 av Mjoellnir Lenke til kommentar
Rocknisse Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Nå er det bare 1 uke igjen.Jaggu har tide gått raskt. Gleder meg nå! Jeg er spent som en vaier! Du er ikke alene om det! Husk å ta med en stooor sekk. Mye som skal med hjem første dag! Lenke til kommentar
andreas_rafdal Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 jippi! Fikk tlf i dag og får begynne i november istedenfor januar:) Så får bare kryssa fingra og håpe på kontrakt ellers blir det et trangt år fremover:) Lenke til kommentar
Effon Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 jippi! Fikk tlf i dag og får begynne i november istedenfor januar:) Så får bare kryssa fingra og håpe på kontrakt ellers blir det et trangt år fremover:)Gratulerer! Lenke til kommentar
Effon Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 12 timer til skolestart!!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå