Gå til innhold

Noen på Jernbaneskolen her?


Rex_Rodney

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var på arbeidspsykologisk test i går, og fikk svar i dag om at jeg hadde bestått. Skal til intervju i slutten av august. :ohmy:

Det er så sinnsykt å gå å vente på det der.

Hadde samme opplegget selv.

- Psyk-test i februar.

- Intervju i april

- Helsesjekk i morgen (14/5)

Lenke til kommentar

De skulle ha inntaksmøte i juni for å bestemme hvilket kull man skal på. Var noen få plasser ledig i August, ellers skulle de starte opp med kull i November og Januar:) Men er det sånn at man fortsatt kan risikere å ikke komme inn selv om alt er bestått av intervju, helsesjekk og test? Eller er man garantert plass da? I såfall blir det champis i kveld!

Lenke til kommentar
De skulle ha inntaksmøte i juni for å bestemme hvilket kull man skal på. Var noen få plasser ledig i August, ellers skulle de starte opp med kull i November og Januar:) Men er det sånn at man fortsatt kan risikere å ikke komme inn selv om alt er bestått av intervju, helsesjekk og test? Eller er man garantert plass da? I såfall blir det champis i kveld!

Skulle regne med det, men er ikke hundre prosent sikker. Ihvertfall er det slik at vi som har tatt forkurs, er sikret plass om vi består intervju, arb.psyk. og helsetest + forkurset selvsagt. Men, vi er ikke garantert å komme inn på første kull. For meg spiller det jo ingen rolle, så lenge man kommer inn. Og det gikk jo bra, så jeg begynner neste mandag, hehe. Gleder meg som en unge. Dere får ha lykke til, selv om det ser ut til at det går veldig greit med dere i alle fall. :thumbup:

Lenke til kommentar

Pusburger:

 

Jeg må ta forkurs om jeg kommer meg gjennom intervjuet og helsesjekken(har nettopp dimma, så de testene burde gå bra). Er forkurset lagt opp til å være et kveldskurs? Ser for meg at de aller fleste som har tatt dette kurset har fast jobb(med tanke på at snitt alderen er såpass høy), og da er det vel mest sansynlig et kveldskurs? Krever det mye tid?

Lenke til kommentar
Pusburger:

 

Jeg må ta forkurs om jeg kommer meg gjennom intervjuet og helsesjekken(har nettopp dimma, så de testene burde gå bra). Er forkurset lagt opp til å være et kveldskurs? Ser for meg at de aller fleste som har tatt dette kurset har fast jobb(med tanke på at snitt alderen er såpass høy), og da er det vel mest sansynlig et kveldskurs? Krever det mye tid?

Forkurset tar du som det passer deg. Det er nettbasert, og går over en plattform som heter It`s Learning. Funker helt greit. Men selvsagt må alle innsendingene være inne før fristene, og eksamen må tas ved oppmøte i Oslo. Det var snakk om at man kanskje kunne få eksamen nettbasert, men regner nesten med at det må gjøres i Oslo i alle fall. En viss kontroll skal de vel ha. Slik det var da jeg tok det, har man cirka 14 dager på seg mellom hver innsending, og det er tid i massevis. Kurset er basert på selvstudium, og man kan ikke regne med mye hjelp fra skolen. (Dette er ikke p.g.a. motvilje, men mer et spørsmål om kapasitet...) Det går helt sikkert greit, og mange spørsmål angående dette får du svar på i brevet du får i det forbindelse. Kan jo være ting er endret på siden mitt kurs, så ikke ta dette som noe fasit. Lykke til.

Lenke til kommentar
Skulle regne med det, men er ikke hundre prosent sikker. Ihvertfall er det slik at vi som har tatt forkurs, er sikret plass om vi består intervju, arb.psyk. og helsetest + forkurset selvsagt. Men, vi er ikke garantert å komme inn på første kull. For meg spiller det jo ingen rolle, så lenge man kommer inn. Og det gikk jo bra, så jeg begynner neste mandag, hehe. Gleder meg som en unge. Dere får ha lykke til, selv om det ser ut til at det går veldig greit med dere i alle fall. :thumbup:

 

Alle som har kommet igjennom hele mølla er garantert plass og beskjed 3 mnd. før oppstart.

 

Dere begynner 25. mai ja, vi (1-09) er tilbake fra øvelseskjøring 22.mai (og 2-09 har grunnkurs ennå) så det blir nok godt og trangt på skolen en stund :)

Lenke til kommentar
Skulle regne med det, men er ikke hundre prosent sikker. Ihvertfall er det slik at vi som har tatt forkurs, er sikret plass om vi består intervju, arb.psyk. og helsetest + forkurset selvsagt. Men, vi er ikke garantert å komme inn på første kull. For meg spiller det jo ingen rolle, så lenge man kommer inn. Og det gikk jo bra, så jeg begynner neste mandag, hehe. Gleder meg som en unge. Dere får ha lykke til, selv om det ser ut til at det går veldig greit med dere i alle fall. :thumbup:

 

Alle som har kommet igjennom hele mølla er garantert plass og beskjed 3 mnd. før oppstart.

 

Dere begynner 25. mai ja, vi (1-09) er tilbake fra øvelseskjøring 22.mai (og 2-09 har grunnkurs ennå) så det blir nok godt og trangt på skolen en stund :)

Hehe. Der det er hjerterom er det husrom sies det. Nei skolen er jo ikke så stor, men det kan vel bli mer stress for staben vil jeg tro. Tenker det går bra. :cry:

Lenke til kommentar
Hehe. Der det er hjerterom er det husrom sies det. Nei skolen er jo ikke så stor, men det kan vel bli mer stress for staben vil jeg tro. Tenker det går bra. :cry:

Hmm, jeg er ganske stor, så det blir nok trangt på fra 25 mai ja :) Gleder meg og gruer meg til å starte. Må skaffe de der verneskoa også, men venter på lønn 20 mai. Da blir det shopping :D

Lenke til kommentar
Det er ikke noe man trenger å ta med første skoledag? Tenker da på vernesko etc. Noen skrivesaker kan vel være en tanke, samt noe å frakte ting i? Tenker jo å sykle da, men det er ikke sikkert at det er noe sjakktrekk?

 

Du får ha masse lykke til når du begynner neste mandag.

 

Angående fargeblyanter og vernesko så stemmer det at de ikke trengs den første dagen. Skrivesaker må du ha. Det blir gitt en del beskjeder som du bør huske på. Skolen legger sterk vekt på den enkeltes holdninger og at beskjeder som blir gitt følges. Mitt tips er derfor å stille med vernesko og fargeblyanter første dagen.

 

Tror nok det blir nokså tungt å ta alle uniformene og annet skolemateriell bakpå sykkelen.

 

Mvh Odin kull 2009-2

Endret av ihlen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...