Gå til innhold

Noen på Jernbaneskolen her?


Rex_Rodney

Anbefalte innlegg

Siden jeg regner med å komme glatt gjennom helsesjekken, så har jeg et spørsmål?

Hvor er det fornuftig å kjøpe vernesko, og hvilken type bør man velge?

 

Kjøp noen som er gode å gå i! Du kommer til å tråkke rundt i dem ganske mye, særlig på loklære, skifteopplæring og alle øvelseskjøringene.

 

Mao. ville jeg ligget unna alt til "199,90" og heller gått for en litt bedre modell. Finn noen som sitter godt på beina og som ikke er alt for tunge. Jeg kjøpte noen til 600,- og ønsker vel nå at jeg hadde gått opp ett hakk til i pris...

Jeg er snekkermester, og bruker vernesko hele dagen. Hvilket merke du enn velger, så finn noen med god demping. Det er fristende å kjøpe noen lette fine, men min erfaring tilsier at disse har dårlig demping. Selv har jeg sko kjøpt på Wenaas, men tror nok andre har like gode sko. Har ingen erfaring med sko fra biltema og lignende, men det sier seg litt selv at om skoene koster et par hundre kroner, er det rimelig stor mulighet for at man kjøper katta i sekken. I alle fall, ikke kjøp noen uten å prøve dem først.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke mange dagene og timene du trenger verneskoa, så jeg ser ikke noe problem med sko fra Biltema. Blir uansett sliten i beina av å gå i pukken de dagene dere gjør det.

 

Men når sant skal sies så var mine ganske dyre Worx-sko, kjøpt i USA

Endret av Breisyn
Lenke til kommentar
Igjen, du trenger ikke vernesko på øvelseskjøring..

 

Vi har fått streng beskjed om å bruke dem på øvelseskjøring. Vi skal bruke dem hver gang vi skal tråkke rundt i "pukken" og det er det mye av på øvelseskjøringa.

 

Hittil har jeg vel hatt på meg vernesko ca. 25 dager tenker jeg, og jeg begynte i slutten av januar...

Endret av jokke72
Lenke til kommentar
Kjøp Sievi-sko!

Hvor får man kjøpt de, og pris?

 

Jeg fikk mine gjennom min gamle jobb. Tipper dem kjøpte fra en grosist :\

 

Uansett, jeg gikk med dem hver arbeidsdag på 8 timer i 3 år, de holdt som fan!

Hvor mye trenger man disse skoene egentlig?

Regner ikke med at man trenger de inne på toget? Må man ha de så fort man er ute i "pokken"?

Når man er ferdig på skolen og kjører selvstendig i togselskap: Må man fortsatt "dra" på disse skoa?

Lenke til kommentar
Har bra vernesko som er gode å gå i til 499 på felleskjøpet. Husker ikke helt merket, men er bra og kjent merke. Er av den lave typen. Er også spikerslag på de men det trenger man jo egentlig ikke da.

Spikerslag...? Den var ny. Kanskje vi snakker om spikertramp, hehe.

hehe:) Blir litt vanskelig å få spikerslag i skoa ja! Spikertramp var nok ordet jeg lette etter ja:)

Lenke til kommentar
Hvor mye trenger man disse skoene egentlig?

Regner ikke med at man trenger de inne på toget? Må man ha de så fort man er ute i "pokken"?

Når man er ferdig på skolen og kjører selvstendig i togselskap: Må man fortsatt "dra" på disse skoa?

 

Du må ha dem når du tråkker rundt i pukken ja, men ikke inne på toget vil jeg tro. Hvem gidder dog å ta av seg skoene/skifte sko hele tiden ?

 

Som regel må man ut og tråkke rundt toget minst en gang pr. dag uansett, når man er på øvelseskjøring.

 

Når du er ferdig på skolen er det foreløpig intet krav om vernesko.

Lenke til kommentar
I NSB og Flytoget måtte vi ut i pukken sjeldent, med mindre vi hadde uttak eller innsett.

 

På min introuke var jeg i NSB, vi hadde vel ikke en eneste dag uten enten innsett eller uttak tror jeg.

 

Dessuten må man jo ofte "ut i pukken" om det f.eks blir en teknisk feil på togsettet.

Betyr det at det mest praktiske er å ha vernesko som man bruker hele dagen, og hver dag, i lokføreryrket?

Hvis ikke må man jo ha skoa i sekken hver dag på jobb?

Har gått endel i vernesko og det er varierende kvalitet. Det verste er om sommeren når det er varmt.

Lenke til kommentar
Betyr det at det mest praktiske er å ha vernesko som man bruker hele dagen, og hver dag, i lokføreryrket?

Hvis ikke må man jo ha skoa i sekken hver dag på jobb?

Har gått endel i vernesko og det er varierende kvalitet. Det verste er om sommeren når det er varmt.

 

Det mest praktiske er å bruke dem hver dag på øvelseskjøring og ellers de dagene man er ute på f.eks verksted og må bruke verneklær.

 

Når du er ferdig på skolen kan du sette skoene innerst i skapet. Selskapene har intet krav om vernesko, det er kun skolen som krever dette, i skoletiden.

Lenke til kommentar
I NSB og Flytoget måtte vi ut i pukken sjeldent, med mindre vi hadde uttak eller innsett.

 

På min introuke var jeg i NSB, vi hadde vel ikke en eneste dag uten enten innsett eller uttak tror jeg.

 

Dessuten må man jo ofte "ut i pukken" om det f.eks blir en teknisk feil på togsettet.

Du har vel lest ting i avisene, men så ofte er det ikke feil på togsett, og som oftest løses de innvendig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...