Gå til innhold

Noen på Jernbaneskolen her?


Rex_Rodney

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Intervjuet gikk greit.

Helsesjekk 14. mai! :)

Heia! Hvor tar du helsesjekken?

Har fått oppgitt en adresse i Oslo. Tror det er Bedriftshelsetjenesten til Jernbaneverket.

 

OK, jeg bor i Narvik så jeg håper jeg kan ta en evt legesjekk her.'

Ringte JBV i dag og dem var usikker på om jeg kunne det. Det blir jo veldig rart vist jeg må ned en tredje gang til oslo for å ta en legesjekk. Jeg var i mars på psykotest, og skal 11mai på intervju.

Det er 2 ganger til og fra oslo, det blir dyrt etterhvert, så sånnsett synes jeg det er en dårlig ordning JBV har lagt seg på.

Har en kompis fra Narvik som var med på inntaksprosessen for et par år siden og han hadde intervjuet og psykotesten samme helg. Legetesten fikk han ta hos en lege hjemme i Narvik.

Lenke til kommentar
Intervjuet gikk greit.

Helsesjekk 14. mai! :)

Heia! Hvor tar du helsesjekken?

Har fått oppgitt en adresse i Oslo. Tror det er Bedriftshelsetjenesten til Jernbaneverket.

 

OK, jeg bor i Narvik så jeg håper jeg kan ta en evt legesjekk her.'

Ringte JBV i dag og dem var usikker på om jeg kunne det. Det blir jo veldig rart vist jeg må ned en tredje gang til oslo for å ta en legesjekk. Jeg var i mars på psykotest, og skal 11mai på intervju.

Det er 2 ganger til og fra oslo, det blir dyrt etterhvert, så sånnsett synes jeg det er en dårlig ordning JBV har lagt seg på.

Har en kompis fra Narvik som var med på inntaksprosessen for et par år siden og han hadde intervjuet og psykotesten samme helg. Legetesten fikk han ta hos en lege hjemme i Narvik.

Tror nok de har en løsning på det der. Jeg bor i Bergen, og tok testen her i Bergen på NSB`s bedriftshelsetjenenste. Sånn sett kan det jo hende du må til Bodø i verste fall, men den helsetesten er bare urinprøve, syn- og hørselstest og en masse spørsmål. Blant annet var det et om jeg måtte ha alkohol hver dag. Sa at bare jeg får cornflakes med whisky til frokost er det greit. Måtte bare skynde meg å si at det var en spøk. Tror kanskje ikke det er rette stedet å ta en spøk, så kanskje ikke gjør som meg. Gikk jo fint videre, så det går nok greit. Lykke til!

Lenke til kommentar
Hah, nei det går sikkert bra

Men hun på JBskolen sa noe om at det kanskje var i trondheim.

Uansett så burde jo en slik test kunne taes i hjembyen min. Er jo ikke noe hokkuspokkus...

Nei, det har du jo rett i. Men tror det er noen forskrifter ute å går, så det er nok sikkert påkrevd at det skal skje i NSB`s regi. Den som lever får se, som sagt, lykke til.

Lenke til kommentar
Intervjuet gikk greit.

Helsesjekk 14. mai! :)

Jeg har også helsesjekk 14. mai. Går nok greit. 8 stk. kommer inn i august på skolen. 22 stk senere i høst. De sa det på intervjuet.

Har sett litt i læreplanen og det ser veldig omfattende ut. Spent på hvor vannskelig elektro delen er? Noen tips ift elektro? Noe man bør lese i forkant? NSB er på "banen" med kontrakter tidlig vet jeg, men skriver Flytoget kontrakter med studenter for tiden? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Intervjuet gikk greit.

Helsesjekk 14. mai! :)

Jeg har også helsesjekk 14. mai. Går nok greit. 8 stk. kommer inn i august på skolen. 22 stk senere i høst. De sa det på intervjuet.

Har sett litt i læreplanen og det ser veldig omfattende ut. Spent på hvor vannskelig elektro delen er? Noen tips ift elektro? Noe man bør lese i forkant? NSB er på "banen" med kontrakter tidlig vet jeg, men skriver Flytoget kontrakter med studenter for tiden? Noen som vet?

Når det gjelder elektro, så er det jo først og fremst "vanlig" elektro med ohms lov, utregning av resistans, spenning, strøm, effekt o.s.v. Ellers så har det på forkurset vært en del om ledninger og kabler, battterier, transformatorer og slike ting. Var litt ekkelt til og begynne med, ettersom forkurset er selvstudie, men det gikk greit, og jeg vil gå så langt som til å si det var gøy. Var helt blank på det der før jeg begynte, så det er jo alltid artig å lære noe nytt.

Når det gjelder flytoget, så tror jeg de skriver kontrakter, men det er bare fra et kull i året. Jeg begynner nå i mai, og de skriver ingen kontrakter fra det kullet. Om du lurer på når det skjer, så er det bare å ringe dem. De svarer så gjerne på de spørsmålene du har. Kontaktpersoner finner du på hjemmesiden deres.

Lenke til kommentar
Intervjuet gikk greit.

Helsesjekk 14. mai! :)

Jeg har også helsesjekk 14. mai. Går nok greit. 8 stk. kommer inn i august på skolen. 22 stk senere i høst. De sa det på intervjuet.

Har sett litt i læreplanen og det ser veldig omfattende ut. Spent på hvor vannskelig elektro delen er? Noen tips ift elektro? Noe man bør lese i forkant? NSB er på "banen" med kontrakter tidlig vet jeg, men skriver Flytoget kontrakter med studenter for tiden? Noen som vet?

Når det gjelder elektro, så er det jo først og fremst "vanlig" elektro med ohms lov, utregning av resistans, spenning, strøm, effekt o.s.v. Ellers så har det på forkurset vært en del om ledninger og kabler, battterier, transformatorer og slike ting. Var litt ekkelt til og begynne med, ettersom forkurset er selvstudie, men det gikk greit, og jeg vil gå så langt som til å si det var gøy. Var helt blank på det der før jeg begynte, så det er jo alltid artig å lære noe nytt.

Når det gjelder flytoget, så tror jeg de skriver kontrakter, men det er bare fra et kull i året. Jeg begynner nå i mai, og de skriver ingen kontrakter fra det kullet. Om du lurer på når det skjer, så er det bare å ringe dem. De svarer så gjerne på de spørsmålene du har. Kontaktpersoner finner du på hjemmesiden deres.

Får kansje skaffe meg bøkene til forkurset og se litt i de på egenhånd, så går nok det bra. Ellers så er denne tråden utrolig spennende å lese. Mye nyttig info for en som håper å starte til høsten.

Lenke til kommentar
Er det prosent regning, likninger osv på arbpsyk testen? Huff, venta i snart 6 måneder på å ta testen, merker jeg bare blir mer og mer nysgjerrig.

Tror ikke du skal tenke så mye på den testen. Møt opp uthvilt, og ta det som det kommer. Da går det bra. Jeg kjørte fra Bergen, og var fremme til søndag kveld. Så tok jeg intervjuet, og kjørte direkte ned til Sarpsborg for å hente 2 kajakker. Da jeg var på vei tilbake, fikk jeg telefon om at jeg hadde passert intervjuet, og skulle på arbeidspsykologisk test dagen etter. Ble jo sent det også. Så da tirsdag kom, poppet jeg bortom, tok testen, og kjørte direkte hjem til Bergen igjen rett etterpå. (Hadde lovt å komme på jobb...) Det gikk noen dager, så fikk jeg beskjed om at jeg hadde bestått. Tror mye av grunnen var at jeg var for trett til å bli stresset, hehe. Men moralen er; ikke stress, og vær uthvilt. Det er den beste måten å forberede seg på.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe ønske om å være forberedt, med tanke på å vite hva jeg har i vente og dermed kunne trene på det. Men som sagt er jeg nysgjerrig og lurer på om dette rett og slett går på de egenskapene man har eller om det kan gå på saker og ting man har lært. Men ja, jeg skjønner på svaret og svarene tidligere i tråden at dette går på personlige egenskaper.

 

Man blir jo nysgjerrig, og jeg er jo ikke gamle karen =P

Lenke til kommentar
Jeg har ikke noe ønske om å være forberedt, med tanke på å vite hva jeg har i vente og dermed kunne trene på det. Men som sagt er jeg nysgjerrig og lurer på om dette rett og slett går på de egenskapene man har eller om det kan gå på saker og ting man har lært. Men ja, jeg skjønner på svaret og svarene tidligere i tråden at dette går på personlige egenskaper.

 

Man blir jo nysgjerrig, og jeg er jo ikke gamle karen =P

 

Ang. testen så er det stort sett hvilke egenskaper man har som er viktig. Klarer man ikke denne så er man kansje ikke egnet til å være lokfører. Sorry. Prøv å holde hodet kaldt og gjør så godt du kan, så bør det gå bra.

Lenke til kommentar
Siden jeg regner med å komme glatt gjennom helsesjekken, så har jeg et spørsmål?

Hvor er det fornuftig å kjøpe vernesko, og hvilken type bør man velge?

 

Kjøp noen som er gode å gå i! Du kommer til å tråkke rundt i dem ganske mye, særlig på loklære, skifteopplæring og alle øvelseskjøringene.

 

Mao. ville jeg ligget unna alt til "199,90" og heller gått for en litt bedre modell. Finn noen som sitter godt på beina og som ikke er alt for tunge. Jeg kjøpte noen til 600,- og ønsker vel nå at jeg hadde gått opp ett hakk til i pris...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...