Gå til innhold

Noen på Jernbaneskolen her?


Rex_Rodney

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
For en herlig side, har vel sittet her i to timer og lest om jernbaneskolen nå:p

 

Har søkt med forbehold om forkurs og skal inn til intervju den 23. april, men har 2MX fra videregående, er det nok til at jeg kan slippe forkurset, eller kreves 3MX?

Om du tar en kikk på hjemmesiden til norsk jernbaneskole, så finner du ut hva som kreves. Om du ikke finner svar på det der, så går det an å ta en telefon til skolen og spørre. Du får ha lykke til.

Lenke til kommentar
For en herlig side, har vel sittet her i to timer og lest om jernbaneskolen nå:p

 

Har søkt med forbehold om forkurs og skal inn til intervju den 23. april, men har 2MX fra videregående, er det nok til at jeg kan slippe forkurset, eller kreves 3MX?

 

Da slipper du forkurs! Har selv kun 2MX og har kommet til helsesjekken. Passerer jeg der så kommer jeg inn, og slipper forkurset.

Lenke til kommentar
For en herlig side, har vel sittet her i to timer og lest om jernbaneskolen nå:p

 

Har søkt med forbehold om forkurs og skal inn til intervju den 23. april, men har 2MX fra videregående, er det nok til at jeg kan slippe forkurset, eller kreves 3MX?

 

Da slipper du forkurs! Har selv kun 2MX og har kommet til helsesjekken. Passerer jeg der så kommer jeg inn, og slipper forkurset.

 

Så bra:) Selvstudium er ikke helt min ting, så genialt at jeg slipper det, såfremt intervju og helsesjekk går i orden da:P Lykke til med din helsesjekk forresten:)

Lenke til kommentar
Heisan,

intervjuet gikk greit, helsesjekk 11. mai.

 

Jokke72, driver ikke du med øvelseskjøring om dagen? Hvordan er det?

Gratulerer så mye. Helsesjekken går nok helt sikkert greit, med mindre du er fargeblind eller noe, hehe. Selv begynner jeg på skolen 25. mai, så det nærmer seg nå. Du får ha lykke til videre. Og ja, Jokke 72, lurer også på hvordan øvelseskjøringen går. Er jo ikke så lenge til jeg finner det ut, men artig med info i alle fall. Har jo lest endel i denne tråden, så der skal bli interressant å se hvordan det samsvarer til egne erfaringer. (om jeg varer så lenge da...)

Lenke til kommentar
Og ja, Jokke 72, lurer også på hvordan øvelseskjøringen går. Er jo ikke så lenge til jeg finner det ut, men artig med info i alle fall. Har jo lest endel i denne tråden, så der skal bli interressant å se hvordan det samsvarer til egne erfaringer. (om jeg varer så lenge da...)

 

Joda, er igang nå. Er i Cargonet denne gangen, kjører tømmertog mellom Sarpsborg og Konsvinger med overnatting på Kongsvinger. Har bare kjørt en tur dit foreløpig, opp med tomme vogner og ned igjen med togvekt på 1227 tonn. Blir litt forskjell det ja, det tar tid å dra igang såpass med last, selv med El14.

 

Har også hatt en tur med løslok tur/retur Sarpsborg-Nyland. El16 inn (nydelig maskin å kjøre, går mye penere enn El14 og spak er mye enklere enn ratt) og El14 tilbake. 6-7000hk og 80-105 tonn sparker ganske bra...

 

Kjøringen har gått bra så langt synes jeg. Skifting er endel mer stressende enn kjøring på fri linje. Det tar litt tid å bli helt venn med direktebremsen, men det kommer seg.

 

Egentlig greit å slippe stress med å holde ruta (ligger gjerne godt foran nå) og slippe av/på passasjerer på første øvelseskjøring. Dessuten er det fint å få litt skifteopplæring nå rett før vi skal ha skifteopplæringen på skolen.

 

I morgen har jeg fri :)

(har hatt fri lørdag+søndag også)

Lenke til kommentar

Det er en forutsetning at du forstår oppgavetekstene som kan være ganske kompliserte. I tillegg er en del av testen en skrivetest.

 

På min psykotest var det et par utlendinger som gav opp underveis fordi de ikke klarte å forstå hva de skulle gjøre.

 

Men forstår du oppgaven trenger du ikke å være "helt norsk" for å utføre den :)

Endret av Mjoellnir
Lenke til kommentar

Perfekt norsk er ikke et krav.

 

Lærerne på skolen har sett mange rare formuleringer oppigjennom tidene, både fra folk med dysleksi, folk med annet morsmål en norsk, og fra oss som bare prøver å kveste ut av oss noe fornuftig om ting som er litt vanskelig å forklare.

 

Kestas, hvis norsken din er slik du har presentert den her så er ikke språket og norskkunnskapene noe problem :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...