Gå til innhold

Noen på Jernbaneskolen her?


Rex_Rodney

Anbefalte innlegg

Hadde selv forkurs og synes det var helt pyton! Men det gikk jo greit likevel. Blir mye bedre når man begynner på skolen og kan spørre om ting og faktisk få et svar. Selvstudium er definitivt ikke min greie :) Og er det noe dere synes er ekstra vanskelig på skolen kan dere bare spørre læreren "-Skal vi kunne alt dette her?" Så får dere kanskje noen hint om hva som er aktuelt å spørre om på prøver osv. Og hva som faller litt utenfor pensum. Bare bruk læreren for det han er verdt! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare ikke gå i den fella å tru at det på noe tidspunkt blir mindre/lettere mens du går på skolen :)

 

Det kan virke som at det blir litt mer avslappet etter grunnkurset og særlig etter skiftinga, mens virkeligheten er at lærerene forventer mer av deg. Det hele ender med 2 måneders avsluttende kurs der du knapt tør tenke på noe annet enn bremser.

 

Det er utrolig deilig og befriende å stå der med vitnemålet i handa og vite at du slipper å se Bjørn på noen år.

Lenke til kommentar
Bare ikke gå i den fella å tru at det på noe tidspunkt blir mindre/lettere mens du går på skolen :)

 

Det kan virke som at det blir litt mer avslappet etter grunnkurset og særlig etter skiftinga, mens virkeligheten er at lærerene forventer mer av deg. Det hele ender med 2 måneders avsluttende kurs der du knapt tør tenke på noe annet enn bremser.

 

Det er utrolig deilig og befriende å stå der med vitnemålet i handa og vite at du slipper å se Bjørn på noen år.

Hehe, får håpe jeg kan si det samme en dag, men akkurat nå venter jeg bare på å få se Bjørn eller egentlig hvem som helst av lærerne. Regner egentlig ikke med å slappe av i det hele tatt når det gjelder dette prosjektet. Står litt for mye på spill til at det er noen opsjon. Om jeg ryker fordi jeg bare rett og slett ikke klarer dette, så er det greit nok. Bør nok ikke bli lokfører da. Men, om jeg ryker fordi jeg slurver og ikke tar dette alvorlig nok, tror jeg ikke jeg vil tilgi meg selv på en stund...

Lenke til kommentar
Börjar också 25 maj. Har fått en liten studenthybel på Storgata 57 nu så det är lugnt. Vart ska ni andra bo då?

 

Svenska Föreningen?

 

Nej, Anker Studentbolig. Verkar vara ett bra ställe vid första anblick iallafall...

Gött att bo centralt även

 

 

Ett råd: Finn noe annet.

 

Anker kan oppsummeres med tre ord, æsj, fysj og dyrt. Jeg "bodde" der en måneds tid, dum bondeknøl som flytta til byn. Men når man etter ei helg finner rester etter naboen (ja både det som på godt gammalt norsk heter tiss og bæsj) i gangen, i tillegg til sprøytespisser og brukte sprøyter som ligger rundt om kring i hjørner ble det nok for meg. Du kommer heller ikke til å få sove noe særlig på dagtid, noe som (i allefall for meg) er helt påkrevet etter en tur med nattog/godstog på øvelseskjøring. Legevakta er nærmeste nabo, og det passerer utrykningskjøretøyer med sirenene på hele dagen. Heldigvis hadde CargoNet en brakkerigg for pendlere, så ble jeg ukependler og boende hjemme hos foreldrene mine en liten periode. Når jeg leverte igjen nøkler og alt til leiligheten på Anker var vi 120 stykker som sa opp samme dag, ingen var fornøyde.

 

Nei, du får en mye finere leilighet hybel til samme pris andre steder i byen. Og må du betale mer er det definitivt verdt det! Anker Fengsel er ikke noe blivende sted.

 

Ok, lät inget vidare det... Får väl va uppmärksam å se om det går an. Verkade ju helt ok för en annan som inte känner till Oslo till fullo. Blir väl att starta upp där den första månaden och sen kanske söka nytt när vi tar ferie i Juli... Tack för upplysningarna Tiger_Lily & Mjoellnir!

Lenke til kommentar

Et godt tips kan være å forsøke å ha en litt positiv holdning. Det KAN gå bra vet dere. Kan i hvertfall si at det ikke er noen vits i å psyke seg ned før man egentlig vet hva man går til. Om man går til dette med det for øye at det helt sikkert ikke går bra, kan det lett bli en selvoppfyllende profeti. Det er litt som å bremse på grønt lyd fordi det kan bli rødt. Bremser man lenge nok, så får man rett. :omg:

Lenke til kommentar
Noen her som begynner den 20?

 

Hva er gjennomsnitts alderen på de som går på skolen?

 

Er selv ganske ung, 20 år, vanlig med studenter ned i 20 års alderen?

 

jeg er 21 år, så det er bare å søke! Er ikke alder som er viktig, men personlig modenhet og kvalifikasjoner. De som ikke er egnet blir silt ut på tester og intervju. Men fullt mulig å gå igjennom selv om du er 20.

 

flere som her inne som var på intervju i går osm bestod?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...