Gå til innhold

Noen på Jernbaneskolen her?


Rex_Rodney

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ok, men det er jo ikke så aller værst, men er det noe på prøven som er veldig vanskelig? Ja, nå spør jeg veldig dumt.

Det vanskeligste er vel at du ikke har tid til å løse alt du skulle kunne om du hade hatt bedre tid... om du forstår hva jeg mener :)

 

Nettopp derfor er det kjekt å kunne hoderegne fort, for å rekke mange oppgaver. Om man må skrive ned et stykke som f.eks 67+48 så taper man mye tid...

Lenke til kommentar

WOHO! Jeg besto psykotesten jeg hadde på fredag! :D Nå venter intervju 11mai.

 

Ang testen så var det ikke nå særlig med regneoppgaver. Det er masse tester som er veldig vanskelige å forklare her på forumet.

Greia er at det ikke er noe vits å forberede seg til den. Vist du sliter veldig med oppgavene, så er det kanskje ikke meningen at du skal bli lokfører. Det er jo derfor dem har psykotest. :p

Lenke til kommentar
Ok, men det er jo ikke så aller værst, men er det noe på prøven som er veldig vanskelig? Ja, nå spør jeg veldig dumt.

Det vanskeligste er vel at du ikke har tid til å løse alt du skulle kunne om du hade hatt bedre tid... om du forstår hva jeg mener :)

 

Nettopp derfor er det kjekt å kunne hoderegne fort, for å rekke mange oppgaver. Om man må skrive ned et stykke som f.eks 67+48 så taper man mye tid...

 

håper du skrev riktig og ikke mente 67*48 =P

 

Helt enig i det som blir skrevet her, men for min del så går det her på nysgjerrighet, og jeg vil heller ikke ha for store forhåpninger om det er hoderegning av den vanskelige typen..

 

Gratulerer til deg som bestod! Fikk mail nå, skal inn 14.mai for å ta testen =)

Lenke til kommentar
Men, over til noe annet.

Hva går intervjuet på jernbaneskolen ut på?

Er det mange som stryker det?

Intervjuet går vel mest ut på at de prøver å finne ut hva slags person du er. De spør om alt mulig rart, så der er vel bare for å finne ut hvem de har med å gjøre. Det viktigste er nok bare å være seg selv, og ikke minst svare ærlig, så går det nok greit skal du se.

Lenke til kommentar

¨Jeg tror det beste er å ikke prøve å forberede seg på alle mulige måter med å lese guider på internett (hvis det finnes) til testene. Det skal være spontant, det er hele poenget for å få testa deg som person. Ikke om du har vært god til å lese nettsider før du dro bortover.

Lenke til kommentar
¨Jeg tror det beste er å ikke prøve å forberede seg på alle mulige måter med å lese guider på internett (hvis det finnes) til testene. Det skal være spontant, det er hele poenget for å få testa deg som person. Ikke om du har vært god til å lese nettsider før du dro bortover.

 

Selvsagt, helt enig der, men om jeg ikke husker helt feil så har det blitt nevnt tidligere at det kan være fornuftig å ha diverse kunnskaper om vektstang, mekanikk og diverse slikt. Og dette er saker jeg ikke har spesiell erfaring med. Begrenset hvor mye en på 20 år med allmenn bakgrunn kan få med seg =P

 

Virker som det snitt alderen ligger på 30+, noen som har et tall på dette?

Lenke til kommentar
¨Jeg tror det beste er å ikke prøve å forberede seg på alle mulige måter med å lese guider på internett (hvis det finnes) til testene. Det skal være spontant, det er hele poenget for å få testa deg som person. Ikke om du har vært god til å lese nettsider før du dro bortover.

 

Selvsagt, helt enig der, men om jeg ikke husker helt feil så har det blitt nevnt tidligere at det kan være fornuftig å ha diverse kunnskaper om vektstang, mekanikk og diverse slikt. Og dette er saker jeg ikke har spesiell erfaring med. Begrenset hvor mye en på 20 år med allmenn bakgrunn kan få med seg =P

 

Virker som det snitt alderen ligger på 30+, noen som har et tall på dette?

 

I kullet mitt har vi folk fra 25 til 47 med snittalder rundt 33-35. Det er noe høyere enn normalt, tror ca. 28-30 i snitt er vanlig.

Lenke til kommentar
¨Jeg tror det beste er å ikke prøve å forberede seg på alle mulige måter med å lese guider på internett (hvis det finnes) til testene. Det skal være spontant, det er hele poenget for å få testa deg som person. Ikke om du har vært god til å lese nettsider før du dro bortover.

 

Selvsagt, helt enig der, men om jeg ikke husker helt feil så har det blitt nevnt tidligere at det kan være fornuftig å ha diverse kunnskaper om vektstang, mekanikk og diverse slikt. Og dette er saker jeg ikke har spesiell erfaring med. Begrenset hvor mye en på 20 år med allmenn bakgrunn kan få med seg =P

 

Virker som det snitt alderen ligger på 30+, noen som har et tall på dette?

Ikke legg for mye i det. Det med vektstang o.l. er ikke snakk om avansert matematikk, bare sunn fornuft. Tenk først, svar etterpå. Du trenger ikke så veldig mye annet enn sunn fornuft, og litt praktisk sans. Har du ikke det, så er det jo ikke sikkert du bør bli lokfører... :roll:

Lenke til kommentar

Jeg er ikke mekanisk, matematisk eller teknisk anlagt, men jeg holder hodet rimelig kaldt i stressituasjoner og er ganske god på multitasking.

 

Jeg besto psykotesten, alle eksamener på skolen, NSB-skolen og typekurs.

 

Med andre ord, det er en test av egenskaper, og enten har man dem, eller så har man dem ikke. :)

Lenke til kommentar

Hallais alle sammen! :ph34r:

 

Jeg begynner på skolen den 25 mai og er motivert og klar for å begynne.

 

Ikke lenge igjen nå før det skal leses og pugges og ikke minst kjøres. Ser frem til å møte

kullet jeg skal gå i og håper på et utpreget godt samarbeid og et godt studiemiljø.

 

Pusburger så at du skulle begynne i 25 mai? Og at du også har vært igjennom forkurs.

Da tok vi nok det samme forkurset. Det gikk jo greit det :-) Ser absolutt fordelen

med å ha gått igjennom det kurset. Tror ikke elektroen på skolen skal være noen problem. :thumbup:

 

 

Kan alle som skal begynne den 25 mai 2009 poste??

 

Mvh

 

Christoffer

Lenke til kommentar
Kan alle som skal begynne den 25 mai 2009 poste??

 

Mvh

 

Christoffer

Om alle kan post skal jeg ikke svare på, men jeg starter også 25 mai. Trodde alle som starter da hadde forkurs, jeg...?

 

Detta blir moro!!

Tja, nå er det jo ingen hemmelighet at jeg begynner 25. mai. Men nå er det jo sikkert mange som begynner som ikke er på dette forumet. Forumet på It`s Learning er det stort sett ingen aktivitet på, så det får vel bli de som er på dette forumet da. Når det gjelder oss som begynner da, så regner jeg jo med at de som ikke trengte forkurs sikkert allerede har begynt. Noen som vet hvor mange som røk ut på forkurset forresten? Vet at det ihvertfall var en. Betyr jo ikke så mye, men det kunne jo være artig å se sånn statistisk sett. Har vært dårlig med tilbakemeldinger fra dem som har begynt, så jeg tipper pensum er rimelig hektisk. Tror likevel dette blir kjempe, så i min uvitenhet går jeg bare å gleder meg til å starte. Noen som ikke har funnet et sted å bo enda?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...