Gå til innhold

Noen på Jernbaneskolen her?


Rex_Rodney

Anbefalte innlegg

Ja, konduktørene forsvinner jo inn der av og til.

 

Det er vel ikke konduktører i flytogsettene. Og i type 73 er det skjelden konduktørene oppholder seg særlig lenge i førerrom, de har sin egen desk de kan sitte bak i vogn 1 i 73B og et eget rom i vogn 4 i 73A.

 

Derimot er det selvsagt ofte 2 personer der, men da er det normal en kjørelærer og en lokføreraspirant.

 

I type 69, når de går lengre distanser (som f.eks i tog Oslo-Halden kl. 15.30 i dag), sitter derimot ofte konduktørene foran, da de ikke har noen egen plass bak.

 

Forøvrig har hele klassen stått både i GK Elektro og GK Sikkerhetstjeneste. Fikk 98% på begge to :new_woot:

 

Men om en uke er det prøve i GK bremser ;)

Endret av jokke72
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For det første er det veldig vanskelig å se hvem/hva/hvor mange som sitter framme på flytoget. For det andre er det faktisk heeeelt normalt med 2 personer i førerommet. Hvis du får hakeslepp hver gang du ser 2 personer i et førerom så passer du rett og slett ikke som lokfører.

 

Er det mørkt ute og lys inne i flytogførerrommet så er det fullt mulig å se hvem som sitter bak spakene.

 

Miljøet i flytoget er så lite, at de fleste lokførere og verter hvet hvem som er hvem, så det er ikke umulig at det ble oppdaget på den måten, selv om de nok ble felt av hennes skryt på facebook.

Lenke til kommentar
Trikser med den testen er egentlig bare å hoppe over annenhver på slutten når det går så fort at det er umulig å få med seg alle.

 

Hah! Det var da fullt mulig å klare alle :D Med litt kjapp strek-setting gikk det fint.

Overmenneske hva? Jeg tok pokker ikke sjangsen på at det skulle bli for mye feil,så der "safet" jeg gitt. Om jeg ikke husker feil, var det en av disse der man fikk minuspoeng om det ble feil. Skulle likt å ha alle de oppgavene til en quiz - aften med noen pils og lignende. De var artige.

Og Mjoellnir, gratulerer så mye. Får håpe det går bra med de to som strøk. Det var nå litt kjekt å høre at de kunne begynne hos NSB i alle fall. Kan nok være greit å få litt inntekter om man har familie og slikt.

Lenke til kommentar
Jepp, sprengte skalaen på den testen. Og sjelden er det derfor heller ikke at jeg under kompliserte tekniske feil på materiellet eller avvik finner frem fargede blyanter og lager streker for harde livet! :fun:

Hehe. Bare bøyer meg i støvet. Sikkert nyttig... (Er bare misunnelig) Må bare medgi at jeg ikke klarte å følge der på slutten. Er nok ikke flink nok til å holde fokus tenker jeg. Ludobrikkene derimot tror jeg at jeg hadde roen på. Ikke rare trøsten, men jeg besto, og det holder for meg.

Lenke til kommentar
Både aftenposten, dagbladet og vg har klart å skrive togfører istedenfor lokfører :no:

Og i Dagbladet ble "Flytogvert" til "Flyvertinne" i siste setningen, ha ha ha :D Bra jobba! :dribble:

Sant det :) Lo godt da jeg leste det!!

Jeg så hvertfall aldri noen få hakeslepp av de jeg hilste på da jeg øvelseskjørte :) Men det kan jo fortsatt skje... : :ohmy: He he

Lenke til kommentar
Lykke til til dere som begynner på skolen i morgen :) Jeg så at alt er klart for dere. Hyller, værneutstyr og uniformer lå klare.

 

Og da er vel Kull 1-09 forvist til Nordlandsbanen igjen, nå som vi endelig var blitt vant til å være på Dovrebanen ;)

 

2-09 har forøvrig én jente i kullet også, vi på 1-09 er alene om å ikke ha en eneste en...

Lenke til kommentar
Da var det altså klart, jeg besto som fryktet ikke den arbeids-psykologiske testen og blir desverre aldri lokfører. Men lykke til videre dere andre som har klart og komme dere igjennom alt sammen. Det er nok et fint yrke dere utdanner dere til :)

Det var synd. Men, gi nå ikke opp. Det er mulig å forsøke seg senere. Om du gidder å ta runden på nytt igjen, kan du jo bare søke på nytt, og se om det ikke ordner seg da. Tror ikke det er noen regler som sier at man ikke kan prøve på nytt...

Lenke til kommentar
Man kan bare ta den arbeidspsykologiske testen 1 gang desverre.

Trist å høre jhansen :(

Riktig det, men man kan jo søke på skolen på nytt etter en stund. Om man da kommer inn, gjenstår jo å se, men tror ikke det er slik at om man har søkt en gang, kan man aldri søke igjen. Folk utvikler seg jo over tid, og det skulle jo være mulig å søke på senere kull om man vil forsøke igjen.

Lenke til kommentar
Det er svært svært uvanlig at noen får ta psykoprøven på nytt. Så har man først strøket på denne prøven er det ingen vits i å søke på nytt.

Det var jo synd da. Men det må vel kanskje være slik. Hadde sikkert forsøkt i alle fall etter noen år. Det vil si at i mitt tilfelle hadde det nok kanskje blitt litt i sent i så fall på grunn av alder, hehe. Får vel bare være glad man har klart det, noen er det vel som stryker uansett. Har jo 17 muligheter til der man kan ryke ut, så det er vel greit å holde fokus her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...