Gå til innhold

Noen på Jernbaneskolen her?

Rex_Rodney

Anbefalte innlegg

Yohoooooooooooooo!!!!!:)

vær hilset alle som leser denne tråden, unge som gamle og flintskallede som langhårede:)

idag har jeg bestått sporskifteeksamen, 2 på 2 dager og er dermed over baugen i utdanninga:)

måtte bare spre det glade budskap

hard work pays off....MEN.....er ikke ferdig enda...jobb gjenstår

hilsen Mustang - the wild horseman.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vær hilset alle som leser denne tråden, unge som gamle og flintskallede som langhårede:)

idag har jeg bestått sporskifteeksamen, 2 på 2 dager og er dermed over baugen i utdanninga:)

Gratulerer så mye. Bare resten igjen nå. Jeg har bare, la meg se..., ALT igjen! Nesten i boks nå, hehe. :D

Lenke til kommentar
Håper togene kommer i rute snart.

Privatiser NSB og behold Jernbaneverket så kanskje vi kan få opp effektiviteten og slippe de offentlige fagforeningene som ødelegger alt.

:!: :!: :!:

Hehe. Ikke nødvendigvis en god ting med tanke på lokførernes pensjonsordning. Er vel bedre om staten kunne spytte inn litt mer penger til jernbaneverket, slik at man kunne få en oppgradering på hele jernbanen i Norge. Helt fælt å si det, men var det ikke for tyskerne og russiske krigsfanger, hadde nok jernbanen stoppet i Trondheim. :hrm:

Lenke til kommentar
Fikk beskjed idag at jeg kan begynne 20.april på skolen.

Så nå må jeg ut og kjøpe vernesko og fargeblyanter. :!:

Heldig du! Noen som trakk seg? Må fint vente til mai, men det går greit. Da får jeg jo god tid til å kjøpe sko og blyanter... Du må ha lykke til, så kommer vi andre sigende etter.

Ja det var noen som trakk seg, skolen lurte først på om jeg kunne starte 2.mars! Men sjefen min klarte ikke å skaffe noen som kunne ta over stillingen på så kort varsel, så da fikk jeg tilbud om 20.april og det er jeg veldig glad for.

:D

Lenke til kommentar
Fikk beskjed idag at jeg kan begynne 20.april på skolen.

Så nå må jeg ut og kjøpe vernesko og fargeblyanter. :!:

Heldig du! Noen som trakk seg? Må fint vente til mai, men det går greit. Da får jeg jo god tid til å kjøpe sko og blyanter... Du må ha lykke til, så kommer vi andre sigende etter.

Ja det var noen som trakk seg, skolen lurte først på om jeg kunne starte 2.mars! Men sjefen min klarte ikke å skaffe noen som kunne ta over stillingen på så kort varsel, så da fikk jeg tilbud om 20.april og det er jeg veldig glad for.

:D

Det er jo bare glimrende. Selv hadde jeg nok ikke klart det, så sånn sett er jeg jo glad for at det tilbudet ikke har kommet. Hadde jo vært grusomt å ikke kunne si ja til noe sånt. Gratulerer i alle fall. Det er jo bare en mnd før, så det skal jeg nok holde ut. Om du får tid, så hold gjerne oss på forumet oppdatert på fremgangen.

Lenke til kommentar

begynner å nærme seg nå ja.. ringte meg å spurte om jeg ville starte i april. og takket fort ja for å si det sånn:P

skulle egentlig begynne 31.august så kanskje de har hoppet over noen også hvis jeg har lest riktig i forumet.

men gleder meg hvertfall masse..

good luck:D

Lenke til kommentar
begynner å nærme seg nå ja.. ringte meg å spurte om jeg ville starte i april. og takket fort ja for å si det sånn:P

skulle egentlig begynne 31.august så kanskje de har hoppet over noen også hvis jeg har lest riktig i forumet.

men gleder meg hvertfall masse..

good luck:D

Ja dere er heldige. Mistenker at om det er ledige plasser, så spør de først de som bor nærmest. Er vel litt større mulighet for å kunne steppe inn fort, enn de som er avhengig av å skaffe en plass å bo i Oslo. Tar det ikke så tungt i alle fall. Begynner i mai, og det er helt greit. Er bare glad jeg er kommet inn.

Endret av Pusburger
Lenke til kommentar

Hei.

Er det noen andre en meg som begynner 2. mars i år?

Jeg sendte tidligere ut en invitasjon til en uformell samling før skolen begynner. Jeg tenker på en ettermiddag/kveld siste uken i februar. Hvis det er noen interesse, så send en PM.

Mvh Odin

Lenke til kommentar
Er det kun mulig å søke en gang i året? Spør siden det er så veldig mange forskjellige skolestarter på folket her =P

Og er det noen her som har tatt forkurset ?

Hvor mange søknadsrunder det er i året avhenger helt av hvor mange som søker og kommer igjennom prosessen. Alle som klarer arb.psyk.test, intervu og legetesten får plass. Med 22 plasser per kull så kan det bli fyllt opp endel kull. Sist gang var det ca. 200 som kom igjennom, men endel faller av underveis siden det kan ta langt tid før de kan begynne. Derfor ønsker skolen å ha flere søknadsrunder med færre søkere og har pga. det ikke annonsert i media denne gangen.

Neste år er det planlagt oppstart av 8 kull om det lar seg gjøre (det må da skaffes en mengde nye kjørelærere og instruktører).

Lenke til kommentar
Er det kun mulig å søke en gang i året? Spør siden det er så veldig mange forskjellige skolestarter på folket her =P

Jeg har tatt det forkurset. Ingenting å kvie seg for. Tror nesten det kan være en fordel. Har man hatt f.eks. elektro på skolen før og det er blitt noen år siden, tror jeg det kan være greit å istedet ha det friskt i minne når skolen begynner for alvor. Forkurset består helt enkelt av 6 innsendinger som må bestås med 70% riktig, og en avsluttende eksamen. Det hele går i elektro, pneumatikk og hydraulikk. Det er egentlig bare kjekt, artig å lære noe nytt spør du meg. Når det gjelder forskjellig skolestart, tror jeg forrige innlegg besvarer det veldig godt.

Lenke til kommentar

Det er flere her som har tatt forkurset. Du får et innblikk f eks i oppgavene hvis du leser hele tråden. Jeg opplevde kurset som greit. Det består av tester på nett knyttet opp til kapitler i lærebok, med en avsluttende skriftlig eksamen over 3 timer. Ulempen er at det går (enda) mer tid fra intervju til skolebenk.

Lenke til kommentar

Gratulerer så mye. Bare resten igjen nå. Jeg har bare, la meg se..., ALT igjen! Nesten i boks nå, hehe. :D

Takk Pusburger:-D

Når begynner du på skolen? :)

Lenke til kommentar

Jeg begynner i mai. Er ikke så lenge igjen nå. Virket som en evighet da jeg fikk brevet, men tida går jo fort. Har det steikanes travelt på jobben også for tiden, så ukene flyr avgårde. Venter bare spent på svar på en lelighet vi har hørt på i Oslo. Vi er 2 stk. fra samme kull som har slått oss sammen for å dele leilighet. Får spare der vi kan. Mistenker det kan bli et tøfft år økonomisk, men skal vel gå.

Lenke til kommentar

Jeg begynner i mai. Er ikke så lenge igjen nå. Virket som en evighet da jeg fikk brevet, men tida går jo fort. Har det steikanes travelt på jobben også for tiden, så ukene flyr avgårde. Venter bare spent på svar på en lelighet vi har hørt på i Oslo. Vi er 2 stk. fra samme kull som har slått oss sammen for å dele leilighet. Får spare der vi kan. Mistenker det kan bli et tøfft år økonomisk, men skal vel gå.

Hei,

Dele leilighet?

De som kommer langveis ifra, har betalt hotell i Oslo mens de går på skole.

Mulig det finnes unntak for alt jeg vet.

Har du undersøkt rundt det?

Men det er muligens en grunn til at du gjør som du gjør?:)

Endret av mustang74
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...