Gå til innhold

Noen på Jernbaneskolen her?


Rex_Rodney

Anbefalte innlegg

Og da var jeg ferdig med øvelseskjøring 3, og har fått timeplanen for avsluttende kurs.. Bare 8 uker igjen på skolen!!

 

Har vel bestemt meg for at Cargonet ikke er noe for meg i heletatt! Ikke pga at det er vanskelig eller kjedelig.. Jeg har hatt det fint.. Men jeg som person passer rett og slett ikke til å kjøre gods, samtidig som jeg hadde det kjempebra i NSB da jeg hadde øvelseskjøring i sommer.

 

Forøvrig ønsker jeg både gammle og nye lokførerstudenter en riktig god jul.

 

Edit: forøvrig fikk jeg svar nr 1000 i denne tråden :D (men innlegg nr 1001)

Endret av Mjoellnir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så med dette ønsker jeg alle sammen en riktig god jul, og godt nytt år!

 

Hilsen

Magnus BF

 

Ja nå blir det en riktig god jul. Fikk akkurat beskjed om at jeg klarte eksamen. Starter skolen 25. mai! Dette blir et flott år!! Gratulerer til meg :D

Jepp, da snakkes vi. Fikk også bestått, og starter 25. mai. Kan bli artig dette. Hadde vært litt surt om vi skulle vente over nyttår med resultatet..

 

Hei.

 

Gratulerer.

 

Jeg fikk også bestått, årets beste julegave :dribble:

 

Begynner ikke på skolen før 31.aug så da kan jeg glede meg en god stund...

 

Tenkte jeg skulle begynne å lese litt på:

 

http://www.sjt.no/Lover-og-forskrifter/Tog...ngsforskriften/

http://www.sjt.no/Lover-og-forskrifter/Signalforskriften/

Lenke til kommentar

Godt tenkt. Har samme planene, og har lastet ned de samme dokumentene. Tenkte i tillegg å gå igjennom de kapitlene som ikke var pensum, men som ble anbefalt å lese litt på. (Faktaboka...) All erfaring tilsier at den romjula har en tendens til å bli kjedelig. Bare gøy dette. Har fått avtale med banken også nå, nå huslån etc. fryses til skolen er ferdig. En bekymring mindre... Tror nesten jeg gleder meg litt, så denne jula blir ok skulle man tro. Må bare ønske alle God Jul, og Godt Nyttår, og lykke til alle sammen. Dette gjelder jo ikke minst de som har strøket, og skal ta eksamen på nytt 23. januar. Håper det går i boks nå.

Lenke til kommentar

Det er et digert bilde av Aasgård her fra forumet i dagens Dagsavisen. Finnes også på nett:

 

Tusenvis får ny jobb tross krisen

 

Mye annen interessant info i den artikkelen. Personlig er jeg meget glad for at jeg søkte når jeg gjorde, i denne søknadsrunden tror jeg antall søkere kommer til å eksplodere...

 

Ellers: Gratulerer med overstått autorisering Aasgård!

Lenke til kommentar
Det er et digert bilde av Aasgård her fra forumet i dagens Dagsavisen. Finnes også på nett:

 

Tusenvis får ny jobb tross krisen

 

Mye annen interessant info i den artikkelen. Personlig er jeg meget glad for at jeg søkte når jeg gjorde, i denne søknadsrunden tror jeg antall søkere kommer til å eksplodere...

 

Ellers: Gratulerer med overstått autorisering Aasgård!

Jo takk for det! Godt å være ferdig nå, selv om jeg har hatt det bra under utdannelsen også. Nå skal jeg jobbe hver dag fra i går til og med nyttårsaften, så ingen juleferie akkurat. ;)

 

Stripene var vel ca. 5 minutter gamle når Dagsavisen kom. Relativt ferske med andre ord.

Lenke til kommentar
Takk, takk.

 

BM73 får nok vente litt, ja. Men jeg har havnet i en tur med både 18 og 70, så det blir nok et par typekurs litt ut på nyåret. :)

 

Var det du som klarte å snike til deg en MIX-tur med en gang ja ? :cool: Heldiggrisen ;)

 

Forresten, hvordan har du fridagene gruppert ? 4 i strekk maks eller 5 ? Det er 10 stk. på 4-ukers turnus, er det ikke ?

Endret av jokke72
Lenke til kommentar

Var vel et par-tre av oss som havnet i mix-tur. Veldig forskjellig hvordan fridagene er ordnet, og også hvor mange man har. Typisk har man litt ok fri rundt den ene frihelgen.

 

Lettelse å være ferdig, ja. Men på den annen side, er det jo nå alvoret begynner. ;)

 

Jeg får pakke sammen. Ramme i dag fra 15 til 23, så jeg har et 13-tog å rekke.

Lenke til kommentar
Jeg får pakke sammen. Ramme i dag fra 15 til 23, så jeg har et 13-tog å rekke.

 

Det var deg som satt sammen med oss denne første juledag ja.... :)

Vel....har omtrent samme tid i morgen, så jeg får finne senga....

 

Hvordan fungerer det når man har ramme på f.eks hverdag til 23.00, får man gå 5 min før så man rekker 23.00-toget hjem eller må man vente til 23.59...?

Lenke til kommentar
Jeg får pakke sammen. Ramme i dag fra 15 til 23, så jeg har et 13-tog å rekke.

 

Det var deg som satt sammen med oss denne første juledag ja.... :)

Vel....har omtrent samme tid i morgen, så jeg får finne senga....

Ikke sikker på hvem du er, men av signaturen din kan jeg vel nesten gjette meg til det. Hørte i halvsøvne at det var litt kamerasnakk på gang en stund der. ;)

 

jokke72: Pleier ikke være noe problem å få tatt et fornuftig tog hjem da. Du rekker jo uansett ikke å begynne å gjøre noe 22:55 hvis du har ramme til 23:00. I dag gikk det jo dårlig med tog, så det ble 23:59 hjem på meg uansett.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Til dere som alt har begynt:

 

Dette skrivet nevnt tidligere ang. skrivesaker, vernesko og slikt, kom det i posten ? Lenge før dere begynte ? Har ikke fått noe her ennå. Tenkte å kjøpe det nødvendige i morgen, satser på at det er bra utvalg av sko på Wenaas.

 

Hva med regningen på de siste 5000,-, kom den før skolestart ?

 

Jeg tror jeg fikk skrivet sammen med timeplan og kontrakten hvis jeg ikke husker helt feil.

De siste 5000,- kommer ikke før skolestart, men halveis ut i skoleåret tror jeg, nå har jeg vært på

skolen i 3mnd, men ikke fått regning på de siste 5000,- enda.

 

Hvis du lurer på hva du må ha av utstyr, så står vel det litt lengre bak i forumet, men husker i alle fall

at det skal være med SORTE vernesko og skrivesaker. Du ha fargeblyanter, viskelær, blyanter/penn

og linjal.

 

Gled deg masse, selvom det er tungt, så kommer du til å ha det morsomt. Vet alle sier dette, men det er også en grunn til det!

 

Sees i februar!

Lenke til kommentar
Hvis du lurer på hva du må ha av utstyr, så står vel det litt lengre bak i forumet, men husker i alle fall

at det skal være med SORTE vernesko og skrivesaker. Du ha fargeblyanter, viskelær, blyanter/penn

og linjal.

 

Noen nevnte hvite skjorter tidligere men det er tull ?

 

Har ennå ikke helt skjønt om vi skal ha med verneskoa første dag eller bare ha anskaffet dem ?

Lenke til kommentar

Når jeg begynte fikk jeg skriv om at jeg måtte ha hvite skjorter, de manglet visst. Kjøpte endel, og første på første skoledag så fikk jeg mange hvite skjorte...

Angrer ikke uansett, siden de er ganske stygge!

 

Du trenger ikke verneskoene før du skal ut å traske i spor og se på ditt og datt. Det skjer vel ikke før loklære, og det pleier å være siste kurset før øvelseskjøring 1, så ingen hastverk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...