Gå til innhold

Noen på Jernbaneskolen her?


Rex_Rodney

Anbefalte innlegg

Kom hjem fra hytta nå og fant et nytt brev fra Jernbaneverket i postkassen. Studieplanen!

 

Det var en meget positiv overraskelse der; 5 ukers sommerferie :D

 

Så her kommer oversikten for januarkullet, start 19.januar kl.09.00:

 

19.01-26.01 Introduksjon

27.01-03.02 Introduksjonskjøring

04.02-03.04 Grunnkurs

04.04-13.04 Påskeferie

14.04-20.05 Øvelseskjøring I

22.05-03.07 Videregående kurs del I

06.07-09.08 Sommerferie

10.08-05.09 Øvelseskjøring II

07.09-15.10 Videregående kurs del II

16.10-27.11 Øvelseskjøring III

30.11-22.12 Avsluttende kurs

23.12-03.01 Juleferie

04.01-02.02 Avsluttende kurs forts.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jokke, 5 uker sommerferie kan høres fint ut, men det er viktig å holde seg "varm" også faglig. Er nok en del som har slitt en del etter at de kom tilbake til skolen etter en lengre ferie. Spesielt viktig for deg siden du har øvelseskjøring rett etter ferien og dermed må du holde vedlike teorien enda lengre :) Bare et tips

 

En liten oppdatering fra meg i kull 2/08

 

Er nå ferdig med Videregående kurs 2 og skal øvelseskjøre i Cargo Net frem til Jul. Det blir nok bra, selv om jeg nok kunne ha tenkt meg å heller kjøre for NSB hvor jeg tross alt skal kjøre etter skolen. Men.. det skal bli gøy alikevel. Skal kjøre til Dombås i natt med retur i morgen.

Lenke til kommentar
Jokke, 5 uker sommerferie kan høres fint ut, men det er viktig å holde seg "varm" også faglig. Er nok en del som har slitt en del etter at de kom tilbake til skolen etter en lengre ferie. Spesielt viktig for deg siden du har øvelseskjøring rett etter ferien og dermed må du holde vedlike teorien enda lengre :) Bare et tips

 

Kommer nok til å lese en del i ferien og under øvelseskjøring så jeg håper det ikke blir noe problem. Driver allerede nå og pugger togframføringsforskriften og signalforskriften ;)

 

Er det fortsatt ingen andre her enn meg og Robertsen som skal inn i januar ?

Endret av jokke72
Lenke til kommentar
Kommer nok til å lese en del i ferien og under øvelseskjøring så jeg håper det ikke blir noe problem. Driver allerede nå og pugger togframføringsforskriften og signalforskriften ;)

 

Smart.. Et lite tips der også ;)

Les hele signalforskriften og de første to kapittlene av togfremføringsforskriften. Kapittel 3 vil du ikke få bruk for som lokfører (TXP mat), kapittel 4 er mer fordypning (VK2) og skifteinstruksen JD350 kan du godt vente med til du er ferdig med grunnkurset iallefall.

Lenke til kommentar
Stasjonert på Nyland da? Da kommer du sikkert til å klare å bli lei av Oslo - Dombås :p

Hva heter kjørelæreren din?

 

Geirmund Repp :)

 

Repp er en fin fyr. Blir vel en av de siste aspirantene han har med du, han blir jo pensjonist litt utpå nyåret en gang. Skal ikke kjøre Pelle Parafin natt til Lørdag uka som kommer? Geirmund bruker ha den turen den turen når jeg har den nemlig.

Endret av Grizzlybear
Lenke til kommentar
Jokke, 5 uker sommerferie kan høres fint ut, men det er viktig å holde seg "varm" også faglig. Er nok en del som har slitt en del etter at de kom tilbake til skolen etter en lengre ferie. Spesielt viktig for deg siden du har øvelseskjøring rett etter ferien og dermed må du holde vedlike teorien enda lengre :) Bare et tips

 

Kommer nok til å lese en del i ferien og under øvelseskjøring så jeg håper det ikke blir noe problem. Driver allerede nå og pugger togframføringsforskriften og signalforskriften ;)

 

Er det fortsatt ingen andre her enn meg og Robertsen som skal inn i januar ?

 

 

Joda, jeg skal inn i januar. Er fra Fredrikstad. Har nettopp kommet hjem fra bryllupsreise, så har ikke fått sjekket her inne på nesten en måned. Har ikke fått noe intervju med NSB enda jeg eller.

Håper jeg kan få kontrakt der.

Lenke til kommentar
Jokke, 5 uker sommerferie kan høres fint ut, men det er viktig å holde seg "varm" også faglig. Er nok en del som har slitt en del etter at de kom tilbake til skolen etter en lengre ferie. Spesielt viktig for deg siden du har øvelseskjøring rett etter ferien og dermed må du holde vedlike teorien enda lengre :) Bare et tips

 

Kommer nok til å lese en del i ferien og under øvelseskjøring så jeg håper det ikke blir noe problem. Driver allerede nå og pugger togframføringsforskriften og signalforskriften ;)

 

Er det fortsatt ingen andre her enn meg og Robertsen som skal inn i januar ?

 

 

Joda, jeg skal inn i januar. Er fra Fredrikstad. Har nettopp kommet hjem fra bryllupsreise, så har ikke fått sjekket her inne på nesten en måned. Har ikke fått noe intervju med NSB enda jeg eller.

Håper jeg kan få kontrakt der.

 

Kult. Hadde helt glemt deg :blush: Da kan vi jo møtes på Fredrikstad stasjon om morgenen den 19.1 :thumbup:

Endret av jokke72
Lenke til kommentar
Jokke, 5 uker sommerferie kan høres fint ut, men det er viktig å holde seg "varm" også faglig. Er nok en del som har slitt en del etter at de kom tilbake til skolen etter en lengre ferie. Spesielt viktig for deg siden du har øvelseskjøring rett etter ferien og dermed må du holde vedlike teorien enda lengre :) Bare et tips

 

Kommer nok til å lese en del i ferien og under øvelseskjøring så jeg håper det ikke blir noe problem. Driver allerede nå og pugger togframføringsforskriften og signalforskriften ;)

 

Er det fortsatt ingen andre her enn meg og Robertsen som skal inn i januar ?

 

 

Joda, jeg skal inn i januar. Er fra Fredrikstad. Har nettopp kommet hjem fra bryllupsreise, så har ikke fått sjekket her inne på nesten en måned. Har ikke fått noe intervju med NSB enda jeg eller.

Håper jeg kan få kontrakt der.

 

Kult. Hadde helt glemt deg :blush: Da kan vi jo møtes på Fredrikstad stasjon om morgenen den 19.1 :thumbup:

 

 

Det kan vi! :thumbup:

Hvor får man tak i togframføringsforskriften og signalforskriften?

Lenke til kommentar

Dere får ha lykke til alle dere som skal begynne i januar. Hold gjerne oss andre litt orientert da om hvordan det går, problemer som kan oppstå og lignende. Dere får det sikkert travelt, men artig om dere tar dere den tiden allikevel. Nysgjerrig som bare F.. vet du, og utålmodig mer enn jeg har godt av... Må prøve å skjerpe meg litt der, ellers går det vel ad dundas. ;)

Lenke til kommentar

Hei alle sammen! Godt det er flere og flere nye rekrutter som kommer inn her da, greit med litt tips osv fra andre som går på skolen :)

 

Mitt tips til dere er hvertfall at forbered dere på full fart fra dag 1. Det kan kanskje virke som de første dagene går litt sakte og får liksom ikke kommet igang, men når dere har vært på Introkjøring er det full pupp fra første stund, til dere skal ut å kjøre igjen.

 

Jeg er nå på GK Loklære, og man har ikke mye tid når man kommer hjem til å gjøre andre ting. Skal du og vil fullføre anbealfer jeg å lese litt hver dag, og for all del møt på skolen hver dag selv om du er "litt" syk, alt som blir lært på skolen er det som dere får avsluttende eksamen i, så møt opp, men det ser dere også selv når dere begynner :)

 

Lykke til alle sammen!

Lenke til kommentar
Hei.Noen som var på undevisningsdagen? Fikk dere noen tips om hva som burde leses eller pugges ekstra på frem til eksamen den 3 des?

 

Mvh

Egentlig ikke. Det blir iallefall endel elektro og pneumatikk. Litt mindre hydralikk om jeg forstod rett, men alt du har lest kommer på eksamen. Grøs og gru. Tipper noen av oss trenger to forsøk jeg.....!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...