Gå til innhold

Noen på Jernbaneskolen her?


Rex_Rodney

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Uææ! Enig i at de var lenge til. Synes jo det er lenge til 28. mai... Hvor mange kull skal det settes opp? Kan jo se ut som at mai er av de første, så det hjelper vel ikke å mase.

 

Etter hva jeg har hørt startes det opp 6 kull neste år, i januar, mars, april, mai, september og november.

 

Mai er dermed det 4. kullet av 6. Alle de 5 første er fyllt opp av folk fra forrige søknadsrunde. De som søker nå kommer tidligst inn i november, om ikke mange gir seg.

 

Bra for ansienniteten, om NSB tar flesteparten vil vi ha oppunder 100 stk. bak oss i køen når det er tid for vår 2. tursøking....

Lenke til kommentar
Uææ! Enig i at de var lenge til. Synes jo det er lenge til 28. mai... Hvor mange kull skal det settes opp? Kan jo se ut som at mai er av de første, så det hjelper vel ikke å mase.

 

Etter hva jeg har hørt startes det opp 6 kull neste år, i januar, mars, april, mai, september og november.

 

Mai er dermed det 4. kullet av 6. Alle de 5 første er fyllt opp av folk fra forrige søknadsrunde. De som søker nå kommer tidligst inn i november, om ikke mange gir seg.

 

Bra for ansienniteten, om NSB tar flesteparten vil vi ha oppunder 100 stk. bak oss i køen når det er tid for vår 2. tursøking....

Det er jo helt riktig. Får bare forsøke å gjøre det bra på eksamen, og håpe det byr seg en anledning til å begynne før. Men, tviler jo på at noen finner på å trekke seg når de er kommet så langt. Klarer jeg eksamen uten problemer, så skal jeg være fornøyd jeg.

 

Uææ! Enig i at de var lenge til. Synes jo det er lenge til 28. mai... Hvor mange kull skal det settes opp? Kan jo se ut som at mai er av de første, så det hjelper vel ikke å mase.

 

Etter hva jeg har hørt startes det opp 6 kull neste år, i januar, mars, april, mai, september og november.

 

Mai er dermed det 4. kullet av 6. Alle de 5 første er fyllt opp av folk fra forrige søknadsrunde. De som søker nå kommer tidligst inn i november, om ikke mange gir seg.

 

Bra for ansienniteten, om NSB tar flesteparten vil vi ha oppunder 100 stk. bak oss i køen når det er tid for vår 2. tursøking....

Det er jo helt riktig. Får bare forsøke å gjøre det bra på eksamen, og håpe det byr seg en anledning til å begynne før. Men, tviler jo på at noen finner på å trekke seg når de er kommet så langt. Klarer jeg eksamen uten problemer, så skal jeg være fornøyd jeg.

 

 

Sjekk ut denne: http://www.dagsavisen.no/innenriks/article378980.ece

Skummelt, men skulle jo ikke gjøre oddsen noe dårligere. Den enes død og så videre...

Lenke til kommentar
Ahh. Brev fra skolen i dag. Fikser jeg eksamen på forkurset 8. desember, er det skolestart 25. mai neste år. Virker veeeldig lenge til, men kunne vært verre. Fint å kunne starte på vårparten da, skulle man tro, selv om sommerferien sikkert går ad undas. Ofrer den lett, enkel prioritering det der... :mrgreen:

Fikk det brevet idag jeg. Har flyttet og glemte å melde adresseforandring :blush:

Noen som vet nøyaktig når sommerferien er på skolen? Har planlagt en ferie i 2 år nå, og vil ikke misse den pga skolen. Da venter jeg heller til september med å starte....

Lenke til kommentar
Ahh. Brev fra skolen i dag. Fikser jeg eksamen på forkurset 8. desember, er det skolestart 25. mai neste år. Virker veeeldig lenge til, men kunne vært verre. Fint å kunne starte på vårparten da, skulle man tro, selv om sommerferien sikkert går ad undas. Ofrer den lett, enkel prioritering det der... :mrgreen:

Fikk det brevet idag jeg. Har flyttet og glemte å melde adresseforandring :blush:

Noen som vet nøyaktig når sommerferien er på skolen? Har planlagt en ferie i 2 år nå, og vil ikke misse den pga skolen. Da venter jeg heller til september med å starte....

 

Det er jo 4 uker i Juli så blir vel mest sannsynlig fra 26.juni - med oppstart 27.juli.

Lenke til kommentar
I går kom det regning fra JBV for studiemateriell osv. 1. avdrag, kr. 5000,-. Betalte den øyeblikkelig ;)

>Så du sjekket ikke hvor mange purringer de godtar altså...

 

Hehe, nei. Pleier å betale alt med en gang det kommer inn, er ikke noe renter av betydning å få på lønnskontoen alikevel... :hmm:

 

Antar siste regning kommer i løpet av en måned eller to...?

Var det disse som NSB dekket for de som skrev kontrakt ?

Lenke til kommentar
NSB dekker de 10.000 kronene som skolen koster, hvis du har kontrakt.

Du betaler de 10.000 kronene til skolen i to avdrag på 5000 hver.

 

Spør sekretæren på skolen om å få en kvittering (A4-ark med signatur),

og send den til NSB. Jeg er usikker på adressa, men det funker jo å ringe og spørre.

 

Først må jeg vel få kontrakt med NSB, og aller først intervju. Det har stadig blitt utsatt pga. stor arbeidsmengde (tydeligvis mange å intervjue som starter tidligere) så det blir ikke tidligere enn i desember ihvertfall. Spørs om det er i boks før jeg begynner, er det andre her som begynner i januar og som har fått kontrakt ?

Lenke til kommentar
I går kom det regning fra JBV for studiemateriell osv. 1. avdrag, kr. 5000,-. Betalte den øyeblikkelig ;)

>Så du sjekket ikke hvor mange purringer de godtar altså...

 

Hehe, nei. Pleier å betale alt med en gang det kommer inn, er ikke noe renter av betydning å få på lønnskontoen alikevel... :hmm:

 

Antar siste regning kommer i løpet av en måned eller to...?

Var det disse som NSB dekket for de som skrev kontrakt ?

Når er det du begynner, januar? Ellers var det vel litt tidlig med regning for studiematriell.

Lenke til kommentar
NSB dekker de 10.000 kronene som skolen koster, hvis du har kontrakt.

 

Jeg sa hvis du har kontrakt.

 

Denne regninga må du betale selv, eller få pappa til å betale for deg.

Poenget er at NSB gir deg penga når du har kontrakt, hvis du gir dem kvitteringa.

Noen få får kontrakt med CargoNet, og disse må betale regninga selv.

Men det har de råd til, CargoNet gir jo også lønn under utdanninga.

 

Forresten, mens jeg skriver:

Lønna kommer hver måned den 15 hos NSB.

KUN den 15.

Når du sender inn kontrakten med signatur, må de ha den i god tid, ellers får du ikke lønn den måneden. Så ikke la kontrakten ligge og slenge hvis du trenger pengene fort.

 

Min kontrakt var feil, så jeg kunne ikke signere den. Den tiden de brukte på å sende riktig kontrakt og den tiden jeg brukte på å sende den tilbake gjorde at det ble for seint.

Jeg hadde heldigvis 30.000 i banken etter at jeg dimmiterte fra Forsvaret.

Hadde jeg ikke hatt de pengene, måtte jeg skrevet hjem og bedt om lån fra fatter'n.

 

Jeg taper ikke pengene. Jeg får en dobbel lønning om noen få dager :-)

Endret av Graute Knappstjert
Lenke til kommentar

Hehe, neida, ingen likviditetsproblemer her. Begynner jo 19. januar så da blir sikkert første lønning 15. februar med etterbetaling for 12 dager i januar + altså de 10.000 om jeg får sendt inn kvittering. Bra tips.

 

Måtte bruke opp resten gavekortene jeg vant ifjor (tilsammen 6x500,-) så billetten inn den 19/1 har jeg allerede kjøpt ;) Blir Gøteborgstur neste uke også, fredag-søndag.

 

EDIT: Ser jeg av en eller annen grunn har postet med annet brukernavn her nå ?!?! Dette hadde jeg fra før men registrerte Jokke72 da jeg ville være mest mulig anonym inntil jeg evt. hadde kommet inn og sagt opp nåværende jobb.

Endret av jkirkebo
Lenke til kommentar
Hehe, neida, ingen likviditetsproblemer her. Begynner jo 19. januar så da blir sikkert første lønning 15. februar med etterbetaling for 12 dager i januar + altså de 10.000 om jeg får sendt inn kvittering. Bra tips.

 

Måtte bruke opp resten gavekortene jeg vant ifjor (tilsammen 6x500,-) så billetten inn den 19/1 har jeg allerede kjøpt ;) Blir Gøteborgstur neste uke også, fredag-søndag.

 

EDIT: Ser jeg av en eller annen grunn har postet med annet brukernavn her nå ?!?! Dette hadde jeg fra før men registrerte Jokke72 da jeg ville være mest mulig anonym inntil jeg evt. hadde kommet inn og sagt opp nåværende jobb.

 

Hei igjen. Lenge siden jeg har lagt inn noen meldinger her nå, men jeg følger med, tro meg!!!

 

Regningen for studie materiell er mottatt her også, og jeg betaler den med GLEDE :thumbup:

 

Fikk beskjed fra NSB om att søknaden min var mottatt, men att intervju TIDLIGST ville finn sted i desember.

Lenke til kommentar

Endelig ferdig med alle innleveringene. Har sent inn svar til skolen om at jeg tar plassen fra 25 mai (Beklager til dere som håpet at jeg skulle utsette det. Ferien på skolen passet meg ypperlig...).

Gruer meg kollosalt til eksamen dog. Syns vel egentlig ikke at jeg kan noe som helst selv om det har gått greit på alle innleveringene. Litt annerledes når man kan kikke i boka når man er usikker på om man har svart rett, og veldig annerledes når du har svaralternativ å velge blandt! Håper det går bra iallefall. Lykke til alle som skal inn på eksamen. Dette fikser vi...... håper jeg..... :roll:

Lenke til kommentar
Hei!

 

Er det noen som vet hvilken formelsamling vi kan bruke på forkurs eksamen? Jeg vet vi får en utdelt på eksamen, men hadde vært greit å fått sett litt på den på forhånd. Noen som for eksempel har et ISDN nummer?

Den har faktisk 2 isbn nr. ISBN-13: 978-82-05-35707-5 eller ISBN-10: 82-05-35707-2

Dette er samme boka, bare en nyere utgave

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...