Mjoellnir Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Ser ut som at den nark sjekken er noe de starta med i 2007 for alle med sikkerhetstjeneste. Da er det bare to dager jeg jeg begynner på skolen! Endret 1. mars 2008 av Mjoellnir 1 Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Ser ut som at den nark sjekken er noe de starta med i 2007 for alle med sikkerhetstjeneste. Da er det bare to dager jeg jeg begynner på skolen! Heldiggris Håper vi får noen fyldige rapporter I Sverige er det flere klasser og enkeltstudenter med egen blogg ang. lokførerutdanningen, kanskje noen her gidder å skrive litt + ta noen bilder ? Lenke til kommentar
Mjoellnir Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) om du søker på facebook er det åpne grupper for de enkelte kullene med bilder Edit: Kull 2 - ikke mye som skjer her riktig enda: http://www.facebook.com/group.php?gid=8581213053 Endret 1. mars 2008 av Mjoellnir Lenke til kommentar
Mini11 Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 om du søker på facebook er det åpne grupper for de enkelte kullene med bilder http://www.facebook.com/group.php?gid=19008830105 Beste kullet ever!! Er bare å glede seg for de som skal begynne på mandag. Det blir ei artig men krevende tid fremover. Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Synes det var så lenge å vente til april med infomøte og intervju, så jeg sendte avgårde en mail til skolen i helgen om at de gjerne måtte flytte meg til en tidligere dato om de skulle få noen avmeldinger. Nå på morgenen kom telefonen om at jeg er flyttet til 10.mars En uke er litt mindre å vente enn 4.5 uker Lenke til kommentar
Mjoellnir Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Lykke til Jokke, Jeg hadde min første dag i dag. Var hovedsaklig info og utdeling av materiell. Blir et travelt år fremover, men det er vel bare å stå på Lenke til kommentar
Mjoellnir Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Da fikk jeg vite at jeg skal ha min introduksjonskjøring i Bergen Det tror jeg blir interessant! Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Da fikk jeg vite at jeg skal ha min introduksjonskjøring i Bergen Det tror jeg blir interessant! Ble du bare tildelt et sted eller var det mulig å komme med ønsker ? Hvordan har dagene vært hittil, mye nytt og spennende ? Gleder meg til mandag. Lurer på hvor lang tid det tar fra intervju til evt. tester... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Tror alle regner med du vil jobbe nær bostedet ditt. Men det er vel ikke plass til å ha alle sammen på samme plassen. Funker neppe å si "jeg nekter å joine hvis jeg ikke får bo hjemme hos mamma!" Lenke til kommentar
Mjoellnir Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 (endret) Ble du bare tildelt et sted eller var det mulig å komme med ønsker ?Hvordan har dagene vært hittil, mye nytt og spennende ? Med oss er det 3 kull ute på øvelseskjøring samtidig, så det er få kjørelærere ledige.. Derfor blir vi sendt over alt Tror det bare var en som fikk kjøre i Oslo. De tar nok mer hensyn til ønsker når det er snakk om 6 uker i steden for 1 uke som er intro kjøringa. De forsøker å plassere folk i nærheten av bostedet. Jeg som bor i Oslo kan håpe på et sted mellom Moss og Drammen senere. Men det er ikke bare dumt å bo på hotel en stund heller da Ellers så har det bare vært praktisk info og brann/førstehjelp denne uka. Endret 5. mars 2008 av Mjoellnir Lenke til kommentar
Mjoellnir Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Gleder meg til mandag. Lurer på hvor lang tid det tar fra intervju til evt. tester... Det får du vite på intervjuet.. Jeg hadde intervju på en fredag og fikk psykotesten mandagen etter og helsesjekken tirsdagen uka etter det igjen. Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Med oss er det 3 kull ute på øvelseskjøring samtidig, så det er få kjørelærere ledige.. Derfor blir vi sendt over alt Tror det bare var en som fikk kjøre i Oslo. De tar nok mer hensyn til ønsker når det er snakk om 6 uker i steden for 1 uke som er intro kjøringa. De forsøker å plassere folk i nærheten av bostedet. Jeg som bor i Oslo kan håpe på et sted mellom Moss og Drammen senere. Men det er ikke bare dumt å bo på hotel en stund heller da For en uke kunne jeg gjerne blitt plassert i Bodø eller Stavanger for den saks skyld Men hele 6 uker laaangt unna tror jeg ikke kona hadde likt like godt Vil tro langveis godskjøring hadde vært ok på en av de lengre kjøreperiodene... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Kan vel ikke alltid får det som man vil når det er en så ettersøkt bransje, sikkert.. Lenke til kommentar
Mjoellnir Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Kan vel ikke alltid får det som man vil når det er en så ettersøkt bransje, sikkert.. Sant det ja. Som singel er det egentlig bare kattene mine som gjør det litt vanskelig å reise bort, men det ordner seg også. Tror det fleste på skolen er instillte på å være borte noen uker om de må. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Man kan gjerne komme med ønsker, men man må ta til takke med det man får. Selv er jeg på den siste (og lengste) øvelseskjøringen nå. Jeg bor i Halden, men har blitt stasjonert i Drammen. Skolen er ikke spesielt villig til å dekke hotell der, så jeg pendler 6 timer hver dag, for å komme meg på øvelseskjøring. Ganske slitsomt, og langt fra ideelt (en skal jo tross alt være uthvilt og opplagt også), men det er jo for en begrenset periode. Heldigvis har NSB ordnet hotell på de vaktene som er så sent/tidlig at det rett og slett ikke lar seg gjøre å pendle. En må altså være forberedt på å bevege litt på seg. Lenke til kommentar
Breisyn Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Jeg snakka med hovedlæreren i dag, de skal intervjue 300-350 stk. til 22 plasser, så vis dere fra deres beste side folkens Lykke til! En avluttende eksamen unnagjort, 3 igjen... Lenke til kommentar
Mjoellnir Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Og jeg hadde min første av 18 tester totalt i dag Lykke til neste uke Breisyn! Da sees vi vel ikke på skolen mer siden vi ikke skal tilbake dit nå før etter påske (museum, simulator osv) Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Jeg snakka med hovedlæreren i dag, de skal intervjue 300-350 stk. til 22 plasser, så vis dere fra deres beste side folkens Lykke til! En avluttende eksamen unnagjort, 3 igjen... Så vidt jeg skjønte var det da 3 kull som skulle fylles opp nå, dvs. 66 plasser ? Han mente kanskje 22 plasser i spetember ? Ser ut som om ca. to tredjedeler av søkerne har blitt kalt inn til intervju, siden det var noe over 500 søkere totalt. Blir spennende på mandag, får se om jeg finner ut noe mer da... Lenke til kommentar
Mjoellnir Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Siste nummer var 600 søkere sa de på mandag Lenke til kommentar
alabast Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Jeg snakka med hovedlæreren i dag, de skal intervjue 300-350 stk. til 22 plasser, så vis dere fra deres beste side folkens Lykke til! En avluttende eksamen unnagjort, 3 igjen... Så vidt jeg skjønte var det da 3 kull som skulle fylles opp nå, dvs. 66 plasser ? Han mente kanskje 22 plasser i spetember ? Ser ut som om ca. to tredjedeler av søkerne har blitt kalt inn til intervju, siden det var noe over 500 søkere totalt. Blir spennende på mandag, får se om jeg finner ut noe mer da... Jeg ble nå innkallt til intervju i midten av april, så jeg har 6 uker på å skaffe meg en god side å vise meg fra... Lykke til på mandag, jokke72, la oss håpe at det er mer enn et kull som skal i gang i september. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå