diskusjon90 Skrevet 16. februar 2022 Del Skrevet 16. februar 2022 Er det noen som vet om man kvalifiserer med kompetansebevis i relevant fag? Uten fellesfag, altså norsk, engelsk, matte osv. Snittet her var ca 3,6, altså 36 poeng. Har i tillegg til yrkespraksis i relevant fag, som tilsvarer 10 poeng etter at man har jobbet i 100% stilling i over 5 år. I tillegg til meget godt bestått på fagprøve som tydeligvis også gir poeng. Lenke til kommentar
Type69 Skrevet 20. februar 2022 Del Skrevet 20. februar 2022 diskusjon90 skrev (På 16.2.2022 den 19.41): Er det noen som vet om man kvalifiserer med kompetansebevis i relevant fag? Uten fellesfag, altså norsk, engelsk, matte osv. Snittet her var ca 3,6, altså 36 poeng. Har i tillegg til yrkespraksis i relevant fag, som tilsvarer 10 poeng etter at man har jobbet i 100% stilling i over 5 år. I tillegg til meget godt bestått på fagprøve som tydeligvis også gir poeng. "Alle fag med tallkarakterer som inngår i kvalifikasjonsgrunnlaget skal tas med i beregning av karakterpoeng." Sitat fra lokførerskolen.no Det vil vel si at bare karakterene som du fikk i videregående opp mot fagbrevet ditt er det som teller, dersom det er fagbrev som er ditt kvalifikasjonsgrunnlag. Lenke til kommentar
Snutebille Skrevet 23. februar 2022 Del Skrevet 23. februar 2022 Hei hei! Noen som vet om det finnes flere diskusjonstråder som denne noen steder? Denne har jeg kost meg skikkelig med, men det ser ut som den har blitt mindre aktiv med årene? Noen som kan linke til en nyere versjon? Lenke til kommentar
Niram Skrevet 23. februar 2022 Del Skrevet 23. februar 2022 Er nok denne som er mest aktiv. Egentlig burde det vært skilt ut i to tråder, siden lokførerskolen og norsk jernbaneskole er 2 ulike skoler (dog under samme tak). 🚆😊 Lenke til kommentar
Snutebille Skrevet 24. februar 2022 Del Skrevet 24. februar 2022 Takk for svar Niram Da stiller jeg noen spørsmål her, jeg: Må man ha førerkort for å søke opptak? Jeg kunne ikke finne det i opptakskravene, men høres jo lurt ut. Ser av det som er sagt tidligere at man pleide å legge ved søknadsbrev og CV. Bør man også gjøre det når man søker nå? Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 24. februar 2022 Del Skrevet 24. februar 2022 Snutebille skrev (1 time siden): Ser av det som er sagt tidligere at man pleide å legge ved søknadsbrev og CV. Bør man også gjøre det når man søker nå? Jeg har søkt men har ikke fått med meg dette i det hele tatt. Det står jo ikke inne på SO det jeg har sett? Det eneste jeg har vedlagt er de karakterer som manglet inne på SO og bevis på yrkespraksis. Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 25. februar 2022 Del Skrevet 25. februar 2022 Snutebille skrev (18 timer siden): Må man ha førerkort for å søke opptak? Nei. Lenke til kommentar
Maped_Left Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 Finnes det noen rabatt på togreiser for lokførerstudenter utover "Student" som f.eks kommer fram hos vy? Lenke til kommentar
Konglaa Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 Maped_Left skrev (2 minutter siden): Finnes det noen rabatt på togreiser for lokførerstudenter utover "Student" som f.eks kommer fram hos vy? Ja. Da jeg gikk på skolen fikk vi sølvbillett før skolestart. Søvbiletten har endret seg litt siste årene men. Reiser du i uniformen du får av skolen er det mange konduktører som bare lar deg reise uten å sjekke billett også, ikke at man skal gamble på det men. Lenke til kommentar
Fictivision Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 Etter 3 år med søking ble jeg nå endelig innkalt til yrkespsykologiske tester 11. Mars. Gleder meg. Lenke til kommentar
milanr80 Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 Fictivision skrev (2 timer siden): Etter 3 år med søking ble jeg nå endelig innkalt til yrkespsykologiske tester 11. Mars. Gleder meg. Ble du kalt inn for opptaket i 2022 allerede? 1 Lenke til kommentar
Fictivision Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 milanr80 skrev (1 time siden): Ble du kalt inn for opptaket i 2022 allerede? Ja, fikk innkalling forrige uke. Lenke til kommentar
Knoph82 Skrevet 3. mars 2022 Del Skrevet 3. mars 2022 (endret) Fictivision skrev (13 timer siden): Ja, fikk innkalling forrige uke. Du fikk innkalling allerede før søknadsfristen (1.mars) var gått ut? Sendte du inn søknaden din veldig tidlig i februar da eller? Synes bare det høres så himla raskt ut. Skulle tro skolen ville sjekket ut alle innkomne søknader for å se poengsummer etc. før de begynte å kalle inn😅 Lykke til på test! 😃 Endret 3. mars 2022 av Knoph82 Lenke til kommentar
Fictivision Skrevet 3. mars 2022 Del Skrevet 3. mars 2022 Knoph82 skrev (2 timer siden): Du fikk innkalling allerede før søknadsfristen (1.mars) var gått ut? Sendte du inn søknaden din veldig tidlig i februar da eller? Synes bare det høres så himla raskt ut. Skulle tro skolen ville sjekket ut alle innkomne søknader for å se poengsummer etc. før de begynte å kalle inn😅 Lykke til på test! 😃 Ja, ble selv overrasket, fikk innkalling den 22 februar. Lenke til kommentar
Knoph82 Skrevet 3. mars 2022 Del Skrevet 3. mars 2022 Fictivision skrev (4 timer siden): Ja, ble selv overrasket, fikk innkalling den 22 februar. Hvordan fikk du innkalling? Kommer det på e-post, ringer de, brev eller kanskje Altinn? 😃 Lenke til kommentar
Fictivision Skrevet 3. mars 2022 Del Skrevet 3. mars 2022 Knoph82 skrev (3 minutter siden): Hvordan fikk du innkalling? Kommer det på e-post, ringer de, brev eller kanskje Altinn? 😃 Kom på epost. Lenke til kommentar
Maped_Left Skrevet 3. mars 2022 Del Skrevet 3. mars 2022 (endret) Antar de behandler fortløpende. Han fikk sikkert svar tidlig fordi han søkte tidlig? Endret 3. mars 2022 av Maped_Left Lenke til kommentar
akitayama Skrevet 4. mars 2022 Del Skrevet 4. mars 2022 (endret) On 3/2/2022 at 3:24 PM, Fictivision said: Etter 3 år med søking ble jeg nå endelig innkalt til yrkespsykologiske tester 11. Mars. Gleder meg. Jeg søkte på lokomotivførerutdanningen for første gang allerede 1. februar, og fikk innkallelse til helse- og skikkethetstest på e-post den 22. februar. Skal innom Skøyen 16. mars. Litt nervøs, men gleder meg Endret 4. mars 2022 av akitayama 1 Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 4. mars 2022 Del Skrevet 4. mars 2022 Dere som har fått innkalling. Hvor god poengscore har dere? Søkte tidlig selv men har ikke hørt noe. Lenke til kommentar
Hans07 Skrevet 4. mars 2022 Del Skrevet 4. mars 2022 Jeg søkte 2. februar, fikk innkalling på e-post 10. februar og var på helse og yrkespsykologisk test i dag. Blei godkjent test også Hadde 55,7 poeng. Forresten, glemte å spørre legen når jeg var der, men noen som veit om test av fargesyn er med på den testen man må ta hvert tredje år? Lå akkurat i grenseland der, så kjedelig om det kan bli tull med det seinere, selvom fargesyn sjeldent endrer seg da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå