ITtraktor Skrevet 18. april 2016 Del Skrevet 18. april 2016 (endret) Hos NSB er grunnlønna relativt beskjedne 460 000 kr, men det er et drøss av tillegg. Bare for å nevne noen: Nattillegg på 45% Helgetillegg på 45%, nattillegg kommer i tillegg Hver time nattarbeid regnes som en time og 15 min Turnustillegg på 8% av grunnlønn Jobber du hver 2. helg eller oftere får du tillegg på 5% av grunnlønn Skumringstillegg på 220 kr/mnd lokaltogstillegg på 104 kr/dag Etter hva jeg kan se og hørt fra andre skal det nesten godt gjøres å tjene under 600 000. Det er nok heller ikke utenkelig å komme opp i 800 000 dersom man tar på seg ekstra arbeid og personalsituasjonen tillater det. I esktreme tilfeller hører man om lokfører som tjener opp mot millionen, men det skal du nok ikke regne med. Tror dette stort sett bare forekommer inne gods hvor det er mye nattarbeid. Endret 18. april 2016 av ITtraktor Lenke til kommentar
Blåhval88 Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Noen som vet om NSB fremdeles tilbyr noen av studentene stipend? Og hvordan fungerer isåfall denne ordningen? Hvor mange får og hva er kriteriene for å få? Lenke til kommentar
norlyset Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Ut i fra hva jeg veit så har de sluttet med den ordningen. Men jeg er ikke 100% sikker Lenke til kommentar
ssd- Skrevet 23. april 2016 Del Skrevet 23. april 2016 Noen som vet om NSB fremdeles tilbyr noen av studentene stipend? Og hvordan fungerer isåfall denne ordningen? Hvor mange får og hva er kriteriene for å få? Nei, det har de sluttet med. Lenke til kommentar
Blåhval88 Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Jeg vet de har sluttet med lønn under utdannelse, men trodde det var mulig å søke stipend? Vet at de som gikk der i 2015 kunne søke stipend, men at det bare var noen få som fikk. Sikker på at denne ordningen er avviklet? Lenke til kommentar
norlyset Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Ut i fra det vi fikk beskjed om så var vi det siste kullet som fikk stipend (i 2015) Lenke til kommentar
Blåhval88 Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 OK, da stemmer nok det. Takk for svar Lenke til kommentar
ssd- Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Jeg vet de har sluttet med lønn under utdannelse, men trodde det var mulig å søke stipend? Vet at de som gikk der i 2015 kunne søke stipend, men at det bare var noen få som fikk. Sikker på at denne ordningen er avviklet? Vi startet i 2014, og var det første kullet som ikke kunne søke stipend Lenke til kommentar
ssd- Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 Ut i fra det vi fikk beskjed om så var vi det siste kullet som fikk stipend (i 2015) Hvilket kull gikk du i? Lenke til kommentar
norlyset Skrevet 24. april 2016 Del Skrevet 24. april 2016 (endret) 3-14 Endret 24. april 2016 av norlyset Lenke til kommentar
Blåhval88 Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Hvordan er synstesten man må gjennom egentlig? Lenke til kommentar
LordGraveN Skrevet 26. april 2016 Del Skrevet 26. april 2016 Står at opptakskravet er fagbrev. Holder det da og kun levere det? Har ikke vitnemål for hånd. Også står det også et felt med "Søknadstekst". Hva er mening man skal skrive her? Lenke til kommentar
Gralle Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 (endret) Jeg går i 6-15 og jeg har stipend og lån fra lånekassen. Har ikke hørt noe om at det er slutt på det. Endret 27. april 2016 av Gralle Lenke til kommentar
Niram Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 Det blir noe annet. Før fikk studentene stipend/lønn (ikke lån) av nsb, flytoget osv pga mangel på lokførerstudenter. Den ordningen er ikke lenger. Vi i trafikk-avdelingen i Jernbaneverket har lønnet utdanning enda da! Lenke til kommentar
EmmetBrown Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 Hvordan er synstesten man må gjennom egentlig? Helt standard synstest med bokstaver på tavle, samt test av fargeblindhet (Ishiharas fargeblindtest). Lenke til kommentar
EmmetBrown Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 Står at opptakskravet er fagbrev. Holder det da og kun levere det? Har ikke vitnemål for hånd. Også står det også et felt med "Søknadstekst". Hva er mening man skal skrive her? Under "Søknadstest" trenger du ikke skrive noe. Når det gjelder det første spørsmålet ditt ville jeg ringt skolen og forhørt meg, det er nok det sikreste. Lenke til kommentar
Blåhval88 Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 Takk for fine svar Hvis noen skulle være nyskjeggrige kan jeg fortelle at det per dags dato er i underkant av 100 søkere til hver klasse til 2017, og det er 5 klasser. De starter i januar/mars/mai/september og i slutten av oktober. Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 27. april 2016 Del Skrevet 27. april 2016 Angående dette med stipend skal dere ikke være helt sikre på at det ikke er mulig å få. I samtale med rektor i høst fikk jeg nemlig vite at det var muligheter for stipend hos NSB dersom man begynte å jobbe i Stavanger hvor det er stor mangel på lokførere. Lenke til kommentar
Stigah Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Står at opptakskravet er fagbrev. Holder det da og kun levere det? Har ikke vitnemål for hånd. Også står det også et felt med "Søknadstekst". Hva er mening man skal skrive her? Under "Søknadstest" trenger du ikke skrive noe. Når det gjelder det første spørsmålet ditt ville jeg ringt skolen og forhørt meg, det er nok det sikreste. Det er vel ikke slik at du absolutt MÅ skrive noe under "søknadstekst", men jeg vil anbefale deg å skrive i alle fall litt om deg selv. Skriv så absolutt søknadstekst. Det er sikkert mange søkere, og det gir et dårlig førsteinntrykk om man ikke "gidder" å bruke tid på å skrive litt rundt motivasjonen for å begynne på akkurat det studiet. Jeg fikk hvertfall beskjed om at søknaden min var utslagsgivende når jeg søkte txp-studiet. Lenke til kommentar
Blåhval88 Skrevet 28. april 2016 Del Skrevet 28. april 2016 Tror den søknadsteksten ligger igjen fra tidligere år. Da var det vel slik at skolen i større grad kunne velge inn de studentene de mente var mest egnet, mens nå er de vel forpliktet til å ta inn de som har høyest poengscore? Selvfølgelig med forbehold om at man består den yrkespsykologiske sikkerhetstesten. Har jeg forstått det riktig da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå