Niram Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Anbefaler Haugenstua. Slippe å gå kloss ved hovedveien som er rimelig trafikkert. Lenke til kommentar
Frink Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Hvis pendlevei tillater det (og det ikke er krise å ta buss) til skolen er vel Jernkroken som går fra bl.a Økern T nærmeste stopp knappe to minutter unna. Nå bor jeg dog på Storo, og har bare testet transporten ifm. informasjonsdagen... Som tidligere nevnt ang. søknadsfrist og oppstartsdato må man tilsynelatende belage seg på alt mellom ni og nitten måneder ventetid. To uker til skolestart her Lenke til kommentar
Patrol Skrevet 18. januar 2015 Del Skrevet 18. januar 2015 Hei! Jeg begynner på lokfører utdanningen 2. mars, flytter fra Kristiansand og trenger en plass å bo. Noen her som har tips om små hybler, eventuelt noen som går på skolen som vet om et bofellesskap som trenger ny samboer?? Ang. Bofellesskap hadde det vært fint å bo sammen med noen som tar samme utdannelsen! Lenke til kommentar
ssd- Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Hei! Jeg begynner på lokfører utdanningen 2. mars, flytter fra Kristiansand og trenger en plass å bo. Noen her som har tips om små hybler, eventuelt noen som går på skolen som vet om et bofellesskap som trenger ny samboer?? Ang. Bofellesskap hadde det vært fint å bo sammen med noen som tar samme utdannelsen! Vil anbefale deg å legge ut annonse på hybel.no! Jeg fikk napp der rimelig kjapt =) Lenke til kommentar
hrabbe Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Jeg skal leie ut. Har sendt privat melding til deg Lenke til kommentar
Stigah Skrevet 9. mars 2015 Del Skrevet 9. mars 2015 Står på jernbaneskolens nettsider at søknadsskjema for lokomotivførerutdanningen publiseres 9. mars 2015. Jeg har til nå ikke funnet noen søknadsskjema. Er det bare jeg som er blind, eller har de ikke publisert det enda? Lenke til kommentar
norlyset Skrevet 11. mars 2015 Del Skrevet 11. mars 2015 https://jernbaneskolen.no/min-hovedside/lokomotivforerutdanning/soknad-og-opptak/?&displayitem=94&module=sevu Nederst på denne siden står det: "Til søknadsskjema (Søk her)" Lenke til kommentar
Stigah Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 (endret) Takker for svar. De publiserte søknadsskjemaet 10. mars. Var i alle fall ingenting å finne der den 9. Jeg prøvde å sende inn søknad i dag, men støttet på noen problemer. Vet ikke om andre har opplevd det samme? Fikk sendt inn søknad uten problemer, men det var verre å få lastet opp vitnemålet. Hadde scannet inn vitnemålet, og det var derfor i .png-format, noe som ikke skulle være noe problem i følge deres nettsider. Prøvde å laste opp dokumentet rundt tre ganger, før jeg trykket på "Hvis du har problemer med opplasting du alltid kan bruke enkelt opplasteren." Der fikk jeg beskjed om at filen allerede hadde blitt lastet opp, noe den ikke hadde. Prøvde å laste den opp to ganger til, uten hell. Endret så navnet på den, noe som faktisk funket. Nå trykket jeg på "Mer", for å så koble dokumentet sammen med søknaden min. Fikk da beskjed om at jeg ikke hadde sendt inn søknad. Når jeg besøker nettsidene nå, får jeg beskjed om at jeg allerede er registrert som søker. Gikk tilbake til dokumentene igjen, der vitnemålet hadde forsvunnet fra listen. Tenkte å prøve igjen i morgen. Hvis det ikke funker da, får jeg heller sende inn en mail til dem. Noen andre her som har vært borti dette her? Nå begynner det å bli noen år siden sist jeg gikk på skole. Jeg regner med at det eneste dokumentet de trenger er vitnemålet? Er vell ikke andre dokumenter som må sendes inn? Endret 12. mars 2015 av Stigah Lenke til kommentar
Yommt Skrevet 12. mars 2015 Del Skrevet 12. mars 2015 Du må dokumentere at du fyller opptakskravet.. Så om ett vitnemål holder kommer ann på utdannelsen du søker på grunnlag av.. Har du fagbrev må du legge ved kompetansebevis.. Og har du generell studiekompetanse må du legge ved vitnemål. Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Er det noen som vet hvordan jobbmulighetene er i dagens marked, blir "alle" som fullfører tilbyd jobb eller er det mange som går arbeidsledige? Utdanningen virker fristende, men ikke dersom man sannsyneligvis blir gående arbeidsledig etter endt utdannelse. Lenke til kommentar
norlyset Skrevet 14. mars 2015 Del Skrevet 14. mars 2015 Skolen tar inn antall elever etter hva selskapene sier de trenger, så sannsynligheten for at du får jobb skal vel være tilnærmet 100% etter hva jeg forstår. Lenke til kommentar
MiniTrollet Skrevet 13. april 2015 Del Skrevet 13. april 2015 Noen som vet hvor vanlig det er å bli tatt inn på grunnlag av realkompetanse? La oss si at jeg har gått 4 år på videregående (service og samferdsel) og har jobbet mange år som både yrkessjåfør, vekter og tbanefører!? Lenke til kommentar
Frink Skrevet 14. april 2015 Del Skrevet 14. april 2015 (endret) Gitt at man oppfyller minimumskravene til matte og fysikk (220 årstimer matematikk og 140 årstimer fysikk) er generell studiekompetanse helt stuereint, og man tildeles da rangeringspoeng basert på følgende: Det generelle grunnlaget for opptak jf. § 2-3 10 poeng Fagprøve; karakter Meget godt 8 poeng Generell studiekomp; Karakter 5 eller 6 i fysikk 5 poeng Generell studiekomp; Karakter 4 i fysikk 3 poeng Generell studiekomp; Karakter 5 eller 6 i matematikk 3 poeng Videregående skole Vg3; Norsk muntlig karakter 4-6 3 poeng Yrkespsykologisk skikkethetstest; karakter A 5 poeng Hentet fra https://jernbaneskolen.no/min-hovedside/lokomotivforerutdanning/soknad-og-opptak Jeg kom inn med allmennfaglig bakgrunn, sånn apropos Endret 14. april 2015 av Frink Lenke til kommentar
Svanen92 Skrevet 16. april 2015 Del Skrevet 16. april 2015 Hei jeg har naa lastet opp søknad min til lokfører utdanningen. Men føler at søknads teksten min er i det tynneste laget. Skriving er min svakeste side med dysleksi. Lurer paa om noen av dere har noen tips til selve søknadsteksten. Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 19. april 2015 Del Skrevet 19. april 2015 Er du sikker på at man må skrive en søknadstekst i dete hele tatt? Jeg har også akuratt søkt, men fikk ikke inntrykk av at det var nødvendig å skrive noe ekstra? Lenke til kommentar
Stigah Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Jeg kom hit for å stille samme spørsmål som ITtraktor. Må man faktisk skrive en søknadstekst? Man blir jo gradert etter poeng, og jeg antar at man ikke får flere poeng av å skrive en søknadstekst. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 21. april 2015 Del Skrevet 21. april 2015 Skriv så absolutt søknadstekst. Det er sikkert mange søkere, og det gir et dårlig førsteinntrykk om man ikke "gidder" å bruke tid på å skrive litt rundt motivasjonen for å begynne på akkurat det studiet. Jeg fikk hvertfall beskjed om at søknaden min var utslagsgivende når jeg søkte txp-studiet. 2 Lenke til kommentar
start80 Skrevet 25. april 2015 Del Skrevet 25. april 2015 Hei. Har trålet disse sidene nå, og må si det er mye nyttig info. Har selv søkt på inntaket nå 1 Mai. Og er veldig spent. Har et lite spørsmål angående synstesten til de som har tatt denne. Fargetesten, er denne lanternetest eller Ishiara boka? Har tatt lanterne testen før, så er ikke noe problem. Men har ikke vært borti den andre fargetesten. Burde jo ikke være noe problem, ser en farger så ser en jo farger Lenke til kommentar
myrc Skrevet 19. mai 2015 Del Skrevet 19. mai 2015 Noen som har fått svar på søknaden? Venter fortsatt i spenning! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå