Martin_Logan Skrevet 16. januar 2014 Del Skrevet 16. januar 2014 Bare noen dager igjen nå.. Kan noen av dere som går nå komme med tips med innkjøp av skolesaker? Ting som er nyttige og vi vil bruke i skolen. Takker for tips! Lenke til kommentar
ssd- Skrevet 18. januar 2014 Del Skrevet 18. januar 2014 oi, litt treg jeg! takker for svar men den talltesten (hukommelse) er vel muntlig? du har vel rett i at man ikke bør spørre for mye ja, hehe... begynner å bli ekstremt spent og nervøs nå altså! bare 1 uke igjen! jeg skal ta nattog nedover (fra Trondheim), så håper bare å få sove nok på toget Er det flere som skal på testing mandag 20. januar? :-) Talltesten og testen hvor du skal gjenskape figurer med terninger er ikke skriftlig. Dette gjøres i en til en situasjon med psykologen. ( veldig hyggelig mann )Dette går nok bra. Husk på at de aller fleste kommer gjennom denne testen med bestått. At en del stryker skyldes like godt at de ikke består den medisinske testen pga. helse, hørsel eller fargesyn. Dette rår man ikke over, så det får gå som det går. Ønsker deg og Nominell lykke til. Du sier noe der! Får bare puste med magen, og satse på at det går greit! Takk for det Lenke til kommentar
Yommt Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Bare noen dager igjen nå.. Kan noen av dere som går nå komme med tips med innkjøp av skolesaker? Ting som er nyttige og vi vil bruke i skolen. Takker for tips! Skrivesaker.. Linjal og Fargeblyanter er et must etterhvert.. Skrivebøker kan du få på skolen men jeg syns det er bedre med en egen.. Kalkulator kan være greit om du ikke bruker mobilen.. Første dagen kan du like så godt ta med en stor bag, du får ikke plass til alt du får utdelt i en sekk Lenke til kommentar
nominell Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Du sier noe der! Får bare puste med magen, og satse på at det går greit! Takk for det Åssen følte du at det gikk? Noen tips? Lenke til kommentar
ssd- Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Du sier noe der! Får bare puste med magen, og satse på at det går greit! Takk for det Åssen følte du at det gikk? Noen tips? Det gikk kjempebra! Fikk beskjed med en gang at jeg bestod! så da gjenstår det å se om skolen vil ha meg. Hehe. Bare gjør ditt beste og svar på så mye som mulig! De informerer godt om hva oppgavene går ut på, så det kommer til å gå fint Jeg har gruet meg unødvendig mye i hvertfall. Var helt greie tester synes jeg:) Lykke til når det blir din tur!!:-) Lenke til kommentar
nominell Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Morsomt! Er det noe forandringer på åssen tester det er? Eller går det i det samme som ble snakket om tidligere av de som var inne i mai? Lenke til kommentar
ssd- Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Morsomt! Er det noe forandringer på åssen tester det er? Eller går det i det samme som ble snakket om tidligere av de som var inne i mai? Samme opplegg ja! Helse, IQ, ord, hukommelse, koordinasjon, terninger.. også intervju/spørsmålsrunde Veldig hyggelige folk som jobbet der også, så er ingenting å grue for=) Lenke til kommentar
nominell Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Koordinasjonstesten var den med en blyant i hver hånd og tegne fra 123 og abc osv? Lenke til kommentar
ssd- Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Koordinasjonstesten var den med en blyant i hver hånd og tegne fra 123 og abc osv? brukte bare én penn, og skulle først tegne en strek fra 1-2-3-4-..osv, deretter fra 1-a-2-b-3-c-..osv han går gjennom og forklarer alt før utførelse, og man har mulighet til å spørre dersom man lurer på noe=) Lenke til kommentar
nominell Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Okei! Huff, kjenner jeg begynner å bli ekstra nervøs. Selvom jeg vet jeg burde klare det, har allerede bestått tester til txp en gang. Lenke til kommentar
ssd- Skrevet 21. januar 2014 Del Skrevet 21. januar 2014 Okei! Huff, kjenner jeg begynner å bli ekstra nervøs. Selvom jeg vet jeg burde klare det, har allerede bestått tester til txp en gang. Hehe, vet veldig godt hvordan du har det! Det er bare bra å være litt nervøs, da er man ekstra skjerpet Det er jo forskjellig hvordan man oppfatter vanskelighetsgraden på testene, men for min del syntes jeg de var helt ok altså Man får bare gjøre sitt beste, så får det gå som det går! Lenke til kommentar
Onsøystasjon Skrevet 22. januar 2014 Del Skrevet 22. januar 2014 Er det noen som vet hvor prosedyren etter at man har bestått testingen på bedriftshelsetjenesten. De snakket om et informasjonsmøte/intervju, når kan man vente seg at det skjer. Og hvor lang tid fra møte til eventuelt tilbud om plass? Har du vært inne til tester nå i år? Ja, jeg har vært inne nå i januar. Av andre innlegg her ser det ut som de har testing hver mandag med inntil 6 kandidater pr test. Ser at noen har vært inne 20. Er noen innkalt 27.? 3.feb? osv. Har snakket med skolen og de var lite meddelsom, men tolket det som at invitasjon til informasjonsmøte kommer etter at testingen er ferdig. Til dere som skal inn: testdagen er bare hyggelig. Lege, sykepleier, psykolog, resepsjonist, alle er kjempekoselige. Litt stress kanskje å tisse med sykepleier på nakken, men de har noen gode råd så det går greit. Det er en ting som gjelder og det er å være seg selv. Selve testene er ingen ting å grue for. De blir grundig forklart og du kan ikke trene. Bortsett fra muligens å ta IQ-testen på mensa.no. Da får du et visst hint om systemet, men mensatesten er VELDIG mye vanskeligere. Lenke til kommentar
norlyset Skrevet 29. januar 2014 Del Skrevet 29. januar 2014 Noen her som går, eller skal gå på skolen som har hus lån og eller bil lån osv..? Hva gjør dere med disse lånene mens skolen pågår? Lenke til kommentar
nominell Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Da var testen over for min del, og kan med glede si at jeg har bestått om jeg ikke har gjort noen grove feil ifølge psykologen! Fornøyd nå ja! Lenke til kommentar
ssd- Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Da var testen over for min del, og kan med glede si at jeg har bestått om jeg ikke har gjort noen grove feil ifølge psykologen! Fornøyd nå ja! Gratulerer til deg også! Var ikke så skummelt som vi hadde trodd, vel? Blir spennende fremover nå om man får skoleplass eller ei! Lenke til kommentar
nominell Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Da var testen over for min del, og kan med glede si at jeg har bestått om jeg ikke har gjort noen grove feil ifølge psykologen! Fornøyd nå ja! Gratulerer til deg også! Var ikke så skummelt som vi hadde trodd, vel? Blir spennende fremover nå om man får skoleplass eller ei! Takk takk! Det var faktisk helt greie tester, litt roting her og der men nok til å stå iallefall! Vet ikke om det er mange flere som er kalt inn etter i dag jeg, men de skulle iallefall sende erklæring til skolen i løpet av uka, så om min gruppe var sist ute så kanskje vi hører noe snart Lenke til kommentar
ssd- Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Da var testen over for min del, og kan med glede si at jeg har bestått om jeg ikke har gjort noen grove feil ifølge psykologen! Fornøyd nå ja! Gratulerer til deg også! Var ikke så skummelt som vi hadde trodd, vel? Blir spennende fremover nå om man får skoleplass eller ei! Takk takk! Det var faktisk helt greie tester, litt roting her og der men nok til å stå iallefall! Vet ikke om det er mange flere som er kalt inn etter i dag jeg, men de skulle iallefall sende erklæring til skolen i løpet av uka, så om min gruppe var sist ute så kanskje vi hører noe snart Nå fikk jeg skikkelig sommerfugler i magen! Har vært veldig innstilt på å ikke høre noe før mars/april! Men vil selvfølgelig få vite det så fort som mulig Lenke til kommentar
nominell Skrevet 3. februar 2014 Del Skrevet 3. februar 2014 Da var testen over for min del, og kan med glede si at jeg har bestått om jeg ikke har gjort noen grove feil ifølge psykologen! Fornøyd nå ja! Gratulerer til deg også! Var ikke så skummelt som vi hadde trodd, vel? Blir spennende fremover nå om man får skoleplass eller ei! Takk takk! Det var faktisk helt greie tester, litt roting her og der men nok til å stå iallefall! Vet ikke om det er mange flere som er kalt inn etter i dag jeg, men de skulle iallefall sende erklæring til skolen i løpet av uka, så om min gruppe var sist ute så kanskje vi hører noe snart Nå fikk jeg skikkelig sommerfugler i magen! Har vært veldig innstilt på å ikke høre noe før mars/april! Men vil selvfølgelig få vite det så fort som mulig Regner med at vi hører det før neste søknadsfrist iallefall, pratet med psykologen i dag om akkurat det, og ifølge han så er testene hans gyldige i 10 år og om det ikke skulle være plass til dette kullet, så skulle vi kunne søke til neste kull uten å måtte ta tester på nytt! Lenke til kommentar
ssd- Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 (endret) Da var testen over for min del, og kan med glede si at jeg har bestått om jeg ikke har gjort noen grove feil ifølge psykologen! Fornøyd nå ja! Gratulerer til deg også! Var ikke så skummelt som vi hadde trodd, vel? Blir spennende fremover nå om man får skoleplass eller ei! Takk takk! Det var faktisk helt greie tester, litt roting her og der men nok til å stå iallefall! Vet ikke om det er mange flere som er kalt inn etter i dag jeg, men de skulle iallefall sende erklæring til skolen i løpet av uka, så om min gruppe var sist ute så kanskje vi hører noe snart Nå fikk jeg skikkelig sommerfugler i magen! Har vært veldig innstilt på å ikke høre noe før mars/april! Men vil selvfølgelig få vite det så fort som mulig Regner med at vi hører det før neste søknadsfrist iallefall, pratet med psykologen i dag om akkurat det, og ifølge han så er testene hans gyldige i 10 år og om det ikke skulle være plass til dette kullet, så skulle vi kunne søke til neste kull uten å måtte ta tester på nytt! Ja, fikk beskjed fra skolen om at intervjuet med dem vil foregå i mars eller april. Så vi får sikkert innkallelse en god stund i forveien *spent* Endret 4. februar 2014 av ssd- Lenke til kommentar
Onsøystasjon Skrevet 4. februar 2014 Del Skrevet 4. februar 2014 Da var testen over for min del, og kan med glede si at jeg har bestått om jeg ikke har gjort noen grove feil ifølge psykologen! Fornøyd nå ja! Gratulerer til deg også! Var ikke så skummelt som vi hadde trodd, vel? Blir spennende fremover nå om man får skoleplass eller ei! Takk takk! Det var faktisk helt greie tester, litt roting her og der men nok til å stå iallefall! Vet ikke om det er mange flere som er kalt inn etter i dag jeg, men de skulle iallefall sende erklæring til skolen i løpet av uka, så om min gruppe var sist ute så kanskje vi hører noe snart Nå fikk jeg skikkelig sommerfugler i magen! Har vært veldig innstilt på å ikke høre noe før mars/april! Men vil selvfølgelig få vite det så fort som mulig Regner med at vi hører det før neste søknadsfrist iallefall, pratet med psykologen i dag om akkurat det, og ifølge han så er testene hans gyldige i 10 år og om det ikke skulle være plass til dette kullet, så skulle vi kunne søke til neste kull uten å måtte ta tester på nytt! Ja, fikk beskjed fra skolen om at intervjuet med dem vil foregå i mars eller april. Så vi får sikkert innkallelse en god stund i forveien *spent* Sa de noe om at de var ferdig med å teste? Jeg var på test en mandag og fikk attesten fredag på e-post. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå