Yommt Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 (endret) -Hørselssvikten må ikke være større enn 45 dB ved 2000 Hz for det øret der hørsel ved luftledning er dårligst. Slik jeg forstår den setningen så kan du ha maks 45db høselsvikt på det øret man hører dårligst på. Du har nok høyere hørselsvikt enn det om du er helt døv på det øret du hører dårligst på. Dvs at du er utenfor kravet. Og når høreapparat kun er tillatt i særlige tilfeller så tror ikke jeg at du vil bestå helsetesten. Men nå er ikke jeg lege da så det er bare min forståelse av forskriften. Ta kontakt med NSB`s bedriftshelsetjeneste og forhør deg med en av legene deres. Det er der man må til kontroll for å komme inn på skolen. http://www.nsbbht.no/category.php?categoryID=45 Endret 3. september 2013 av Yommt Lenke til kommentar
vsm89 Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Hei!Jeg har søkt på lokomotivførerutdanningen nå, også lurte jeg på om noen vet om man får svar uansett om man kommer videre eller ikke?Og ca. hvor lang tid etter søknadsfristen har gått ut får man innkalling? Lenke til kommentar
Yommt Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 Alle får svar i løpet av november enten en inkalling eller et avslag eller et brev om at man er satt på venteliste. Les opptakspunktet i kvalitetshåndboka. Den er skrevet for søknadsfrist 1.Mai så alle månedene er forskyvet 6 måneder. http://jernbaneskolen.no/nor/min-hovedside/lokomotivforerutdanning/kvalitetshandboka-lokomotivforerutdanningen?tabID=120 Lenke til kommentar
vsm89 Skrevet 8. september 2013 Del Skrevet 8. september 2013 (endret) Alle får svar i løpet av november enten en inkalling eller et avslag eller et brev om at man er satt på venteliste. Les opptakspunktet i kvalitetshåndboka. Den er skrevet for søknadsfrist 1.Mai så alle månedene er forskyvet 6 måneder. http://jernbaneskolen.no/nor/min-hovedside/lokomotivforerutdanning/kvalitetshandboka-lokomotivforerutdanningen?tabID=120 Takk for svar Endret 20. september 2013 av vsm89 Lenke til kommentar
nominell Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Takk for svar Jeg tar Fysikk 1 som privatist nå, for det er det eneste jeg mangler for å oppfylle opptakskravene. Men jeg sliter med å forstå stoffet.. Noen som har tips? Har aldri hatt dette faget før, og skal ta eksamen før jul Må nesten skuffe deg der, men om du ikke har papirene klare til søknadsfristen går ut så kommer du ikke inn. Har vært igjennom det samme. Derimot så kan du bruke www.khanacademy.org for å lese litt opp på fysikkens prinsipper. Lenke til kommentar
vsm89 Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Må nesten skuffe deg der, men om du ikke har papirene klare til søknadsfristen går ut så kommer du ikke inn. Har vært igjennom det samme. Derimot så kan du bruke www.khanacademy.org for å lese litt opp på fysikkens prinsipper. Ok, det er jo ikke verdens undergang. Får bare søke på nytt til neste frist da :-) Også skader det vel ikke å sende en søknad, uansett 1 Lenke til kommentar
nominell Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Ok, det er jo ikke verdens undergang. Får bare søke på nytt til neste frist da :-) Også skader det vel ikke å sende en søknad, uansett Skader nok ikke nei, men du får nok bare svar om at du er velkommen som søker neste år. Sitter å spenning selv og venter på innkalling til tester nå etter å ha venta et år. :-) Lenke til kommentar
vsm89 Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 søkte du nå på fristen som er 1.nov? kan jo hende de er "greie" da, siden jeg tar eksamen rundt den 20.nov..meget kjipt å måtte vente til 2015 for å starte.. Skader nok ikke nei, men du får nok bare svar om at du er velkommen som søker neste år. Sitter å spenning selv og venter på innkalling til tester nå etter å ha venta et år. :-) søkte du nå på fristen som er 1.nov? kan jo hende de er "greie" da, siden jeg tar eksamen rundt den 20.nov..meget kjipt å måtte vente til 2015 for å starte.. Lenke til kommentar
nominell Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 søkte du nå på fristen som er 1.nov? kan jo hende de er "greie" da, siden jeg tar eksamen rundt den 20.nov.. meget kjipt å måtte vente til 2015 for å starte.. søkte du nå på fristen som er 1.nov? kan jo hende de er "greie" da, siden jeg tar eksamen rundt den 20.nov.. meget kjipt å måtte vente til 2015 for å starte.. Søkte til 1. nov ja. Har allerede hatt diskusjonen med dem angående forrige søknadsfrist. Jeg fikk papirer 14 dager etter søknadsfrist men det var ikke diskutabelt. Litt surt, men ikke så mye man får gjort! Lenke til kommentar
vsm89 Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Søkte til 1. nov ja. Har allerede hatt diskusjonen med dem angående forrige søknadsfrist. Jeg fikk papirer 14 dager etter søknadsfrist men det var ikke diskutabelt. Litt surt, men ikke så mye man får gjort! Da spørs det om det ikke blir lokomotivfører av meg likevel :-/ Lenke til kommentar
nominell Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Da spørs det om det ikke blir lokomotivfører av meg likevel :-/ Er jo alltid mulighet for å søke ved neste søknadsfrist, regner med at den blir i mai/juni månedene. :-) Lenke til kommentar
vsm89 Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Er jo alltid mulighet for å søke ved neste søknadsfrist, regner med at den blir i mai/juni månedene. :-) joda, er jo det. men da er det vel for opptak i 2015? når man begynner å "dra på åra", så er det fristende med barn etterhvert også.. hadde vært deilig å bli ferdig med utdanningen så fort som mulig Lenke til kommentar
nominell Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 joda, er jo det. men da er det vel for opptak i 2015? når man begynner å "dra på åra", så er det fristende med barn etterhvert også.. hadde vært deilig å bli ferdig med utdanningen så fort som mulig Regner jo med at neste blir for oppstart i 2015 ja. 1. nov er for oppstart høst 2014 iallefall. Lenke til kommentar
vsm89 Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Regner jo med at neste blir for oppstart i 2015 ja. 1. nov er for oppstart høst 2014 iallefall. Men jeg har forstått det som at det er oppstart 4-5 ganger i året..? Lenke til kommentar
nominell Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Men jeg har forstått det som at det er oppstart 4-5 ganger i året..? Det har du rett i, men 1. nov søknadsfristen er fordi det ikke var nok søkere i mai. :-) De andre kullene er vel fylt opp tenker jeg. Lenke til kommentar
Yommt Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 (endret) Skolen tar inn elever etter behov. i år starter det 100 elever og neste år skal det tas inn 100 elever.. og det er riktig at søknadsfristen i Novemer gjelder for oppstart av de siste kullene neste år. Det er ikke sikkert at det blir nytt opptak neste år i det hele tatt.. Det er ikke noe automatikk i det.. Endret 10. september 2013 av Yommt Lenke til kommentar
vsm89 Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 (endret) Skolen tar inn elever etter behov. i år starter det 100 elever og neste år skal det tas inn 100 elever.. og det er riktig at søknadsfristen i Novemer gjelder for oppstart av de siste kullene neste år. Det er ikke sikkert at det blir nytt opptak neste år i det hele tatt.. Det er ikke noe automatikk i det.. Kanskje jeg kan være heldig og komme inn, selv om jeg får papiret noen uker etter søknadsfristen da? Hvis det er få søkere, tenker jeg er vel 20 ledige plasser ved dette opptaket. Vet noen om det er kjønnskvotering? Endret 10. september 2013 av vsm89 Lenke til kommentar
Onsøystasjon Skrevet 10. september 2013 Del Skrevet 10. september 2013 Jeg har hørt at NSBs offisielle maksalder er 55 år. Gjelder denne fra opptak på skolen eller eksamensdag? Og hvordan praktiseres den i virkeligheten. Har man noen sjans hvis man fikk ideen om lokfører "litt sent". Kan kanskje legge til at jeg ellers fyller alle krav, har god helse og er i god form, kjenner yrket gjennom familie og har relevant erfaring fra sikkerhet. Lenke til kommentar
nominell Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Skolen tar inn elever etter behov. i år starter det 100 elever og neste år skal det tas inn 100 elever.. og det er riktig at søknadsfristen i Novemer gjelder for oppstart av de siste kullene neste år. Det er ikke sikkert at det blir nytt opptak neste år i det hele tatt.. Det er ikke noe automatikk i det.. Det blir opptak neste år. :-) Har litt innsyn i behov framover. Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 11. september 2013 Del Skrevet 11. september 2013 Hva er vanlig lønn for en lokfører? Husker jeg så på lokførerutdanning når jeg gikk på VGS, mest fristende fordi de tilbød lønn under utdanninga. Er det fortsatt slik eller er de gått bort fra det? Det er vel en 4-5 år siden, og fikk tips om det fra en i familien som da jobbet hos NSB. Er det sånn at man bandt seg til NSB et visst antall år dersom man valgte å få lønn under utdanning? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå