Niram Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 (endret) Har du fått mail om det nå? Jeg søkte på aspirantstillingen 16. januar, men har ikke fått noe svar annet enn "søknad mottat" enda. Hm, håper ikke det betyr at jeg ikke blir innkalt! edit: Var det region øst du søkte, eller? Endret 22. januar 2013 av NiRaM Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Har du fått mail om det nå? Jeg søkte på aspirantstillingen 16. januar, men har ikke fått noe svar annet enn "søknad mottat" enda. Hm, håper ikke det betyr at jeg ikke blir innkalt! edit: Var det region øst du søkte, eller? Jepp, region øst. Skal ta den testen hos Jernbaneverket i Oslo. De ringte i dag før de sendte mail. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Åh.. Du vet ikke noe om de bare tar inn noen få? Følte jeg la ganske mye i den søknaden, så blir litt skuffa om jeg ikke hører noe! Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Det vet jeg ikke noe om. Jeg søkte den 11. januar, så evt. har de ikke gått gjennom din søknad enda. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 22. januar 2013 Del Skrevet 22. januar 2013 Ok. Bra de har begynt så tidlig da. Sto jo det her i mailen jeg fikk som svar "Vi starter behandlingen av søknader straks søknadsfristen har gått ut, men det kan allikevel ta noe tid før saken er avgjort." Men bare positivt at de er i gang allerede, så slipper man å vente så lenge. Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Ok. Bra de har begynt så tidlig da. Sto jo det her i mailen jeg fikk som svar "Vi starter behandlingen av søknader straks søknadsfristen har gått ut, men det kan allikevel ta noe tid før saken er avgjort." Men bare positivt at de er i gang allerede, så slipper man å vente så lenge. Har du fått noen mail enda? Lenke til kommentar
Niram Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Fikk telefon og mail i dag! Skal inn samme dag som deg spennende! Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 26. januar 2013 Del Skrevet 26. januar 2013 Fikk telefon og mail i dag! Skal inn samme dag som deg spennende! Du var ikke tilfeldigvis også med på flygelederopptaket? Lenke til kommentar
Niram Skrevet 4. februar 2013 Del Skrevet 4. februar 2013 (endret) Jeg var faktisk det for 4-5 år siden. Kom gjennom første biten, men røyk så vidt på fase2. Var vel ikke helt klar på den tiden! Et spørsmål: Når begynner dagene på skolen? Er det samme tid hver dag? Jeg blir evt nødt til å pendle fra Raufoss/Gjøvik. Var inne og så på togtidene nå, toget som går herfra 05:54 er på Grorud (etter ett togbytte) 08:23. Det vil jeg tro blir for snaut om skolen starter 08:30. Alternativet da blir å ta toget herfra 04:42 som er på Grorud 06:53. Men det blir igjen veldig tidlig. Jeg kan forsåvidt ta bilen, da tar turen ca 1t 40m. Hvordan er det med parkeringsmuligheter for studenter? Er dette mulig? Uff, håper ikke dette blir det som skal stoppe meg. Har virkelig lyst til å komme inn på skolen, men ser at dette kan bli vanskelig rent transportmessig. Å skaffe hybel i Oslo er nok vanskelig for meg på nåværende tidspunkt.. Endret 4. februar 2013 av NiRaM Lenke til kommentar
Egogahan Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 Da har jeg også søkt og krysser fingrene for en tlf. snart er det noen som vet hvem som kommer videre til psyk. test? Dagene begynner som jag har hørt 8.30 og varer til rundt 15. Det og pendle helt fra Gjøvik hørtes slitsomt ut. Ikke bare mens du går på skolen, men også når du er ute i praksis. Har flere jeg kjenner som har gått skolen som har blitt sendt på øde plasser, og det er jo nesten 50% praksis. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 5. februar 2013 Del Skrevet 5. februar 2013 (endret) Er innstilt på pendling egentlig, men da må det vel bli bil. Kunne evt leid meg hybel i praksisperiodene. Men har rett og slett ikke økonomi til huslån her på gjøvik og dyr hybel i Oslo. Men er såpass gira på dette, så jeg tenker at 9mnd bør gå på et vis! Forresten, når du sier øde plasser, har du noen eksempler? Er det ikke primært i nærheten av oslo? Tenker da på region øst. Endret 6. februar 2013 av NiRaM Lenke til kommentar
Egogahan Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Både Tønsberg, Larvik, Sandefjord, Drammen, Skien og Nordagutu ligger under område øst og er opplæringsstasjoner. Lenke til kommentar
Rocknisse Skrevet 6. februar 2013 Del Skrevet 6. februar 2013 Både Tønsberg, Larvik, Sandefjord, Drammen, Skien og Nordagutu ligger under område øst og er opplæringsstasjoner. Alle de stedene er jo skikkelig øde plasser Vel Nordagutu er jo litt øde selv om jeg bor like i nærheten, jeg innrømmer det! Pendlet selv fra Gvarv til jernbaneskolen i 1 år og det gikk ganske bra. Når man bare er innstilt på det, så er det utrolig hva man tåler. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Kjørte du bil mens du pendlet, eller tok du tog? Sistnevnte måtte du vel stå opp rimelig tidlig. Er det kun de nevnte stasjonene som brukes under opplæringen? Ingen nord for Oslo? Lenke til kommentar
Egogahan Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Du har Grefsen, Roa og Jaren også så er vel håp Begynner å bli litt stressa her for at jeg fortsatt ikke har hørt noe 12 dagen idag siden jeg søkte.. Lenke til kommentar
Niram Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 (endret) Åh, Roa eller Jaren hadde vært helt ypperlig. Bare en times tid fra der jeg bor. Er det slik at man kan kan ønske seg til steder ift pendling og sånn, eller er det helt tilfeldig? Og er man på samme stasjon i all praksistiden underveis? Endret 7. februar 2013 av NiRaM Lenke til kommentar
Real-Madrid Skrevet 7. februar 2013 Del Skrevet 7. februar 2013 Når starter opplæringen av nye aspiranter? Blir det fortløpende eller ikke før til sommeren? Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 10. februar 2013 Del Skrevet 10. februar 2013 Satser på at jeg i så fall får praksis i Skien all den tid jeg bor i Porsgrunn. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 (endret) Da er søknadsskjema for neste opptak til Lokførerutdanninga uke. Spørsmålet mitt er om det er noe vits for meg å søke en gang til som ikke besto yrkespsykologisk test i fjor? Jeg vet at de før i tiden kun hadde en sjanse, men det står det ingenting om nå. Det står bare at karantinetid mellom gjennomføringen av slik test er 6 måneder pga gjenkjennelsesfaktor. Godt mulig jeg havner bakerst i bunken, men jeg bare lurer. Alternativt har man jo konduktør da som ikke krever slik yrkespsykologisk test (snakket med noen på utdanningsmessa på Lillestrøm om det), men der er ikke neste utlysningsrunde før i august sa dem. Konduktør er vel også en del dårligere betalt enn lokfører. Endret 20. februar 2013 av William_S Lenke til kommentar
Egogahan Skrevet 20. februar 2013 Del Skrevet 20. februar 2013 Slik det fremstår så er det mulig å ta testen flere ganger. Spørsmålet er vel heller hva du slet med på testen eller om det var utenpåliggende årsaker som lite søvn etc. Tok du den nye testen som er på pc eller den gamle typen som var på papir? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå