Gjøvik 123 Skrevet 11. mars Del Skrevet 11. mars Sykkeltyv skrev (33 minutter siden): Jeg er ingen teoretikere, derfor har jeg valgt et praktisk yrke 🤭 Jeg er nok en av de som syntes teorien er vanskelig. Og strever med trykkluftskjemaene. Jeg har lært så mye, så mitt problem er at jeg blander en del ting. Men har vært åpen og ærlig om det. Vil påstå jeg har god selvinnsikt. Så jeg får litt ekstra hjelp fra lærere og medelever i kjernegruppa mi 😁 Selvom jeg trenger hjelp til noe, så er jeg god på andre ting som jeg kan bidra med 😄 Vil tippe 90% i klassen vil si at det var mer skole, enn de så for seg med deltidsstudie. Jeg skulle i utgangspunktet gå 50% på skole og 50% på jobb. Men jeg har måtte trappe ned på jobb betraktelig! Er vel nede i 10% jobb 🤭 Men alt i alt. Skolen er GØY. Jeg stortrives med undervisning. Ikke en dag har vært kjedelig. Selvom undervisningen er over nett har jeg blitt godt kjent og glad i mine medelever. 💚 Så godt å høre jeg har også tenkt å jobbe ved siden av skolen. Håper bare at jeg får studieplass nå hehe 😁 Lenke til kommentar
ThomasHansen Skrevet 15. mars Del Skrevet 15. mars On 3/11/2025 at 9:59 AM, Sykkeltyv said: Stemmer bra det 😉 Øv1 - GoAhead i Drammen. Øv2 - CargoNet på Langemyr Alright! Sitter selv på Gardermoen nå på tur til Narvik. Var så heldig å få være hos LKAB på ØV2 Skifting i mai og ferdig i november mener jeg. Lenke til kommentar
Femtekolonne Skrevet 15. mars Del Skrevet 15. mars On 3/11/2025 at 9:27 AM, kisenmedtisen said: Er lokfører utelukekket med adhd og medisiner? Det vil jeg tro om man får medisiner, ettersom det da foreligger en diagnose. Da må du søke deg over i andre deler av jernbanen. Jeg har jobbet en del som skifter/signalgiver og tror du utelukker deg der også med en diagnose. Da gjenstår det vognvisitør, baneavdeling etc. Fortsatt mange muligheter, om enn ikke den samme gode lønnen som lokførere. Lenke til kommentar
K.A Skrevet 24. mars Del Skrevet 24. mars Leste nettopp på lovdata, forskrift om sertifisering av førere at «førere skal ikke ha noen kroniske taleforstyrrelser» Jeg ønsker veldig gjerne å bli lokfører, har karakterene til det og oppfyller alle krav, men dessverre lesper jeg og klarer ikke uttale s…så å lese dette ble et slag i trynet for meg, kommer det virkelig til å hindre drømmen min? Noen som vet.. Lenke til kommentar
Maped_Left Skrevet 25. mars Del Skrevet 25. mars K.A skrev (15 timer siden): Leste nettopp på lovdata, forskrift om sertifisering av førere at «førere skal ikke ha noen kroniske taleforstyrrelser» Jeg ønsker veldig gjerne å bli lokfører, har karakterene til det og oppfyller alle krav, men dessverre lesper jeg og klarer ikke uttale s…så å lese dette ble et slag i trynet for meg, kommer det virkelig til å hindre drømmen min? Noen som vet.. Den der har jeg aldri tenkt over. Kan umulig se for meg at den blir så veldig håndhevet. Jobber med en god del førere som har en form for talefeil. Kan derfor ikke se for meg lesping og fraværet av s som et stort problem. Halve befolkningen sliter jo med kj-lyden også nå så. 1 Lenke til kommentar
MiniTrollet Skrevet lørdag kl 18:22 Del Skrevet lørdag kl 18:22 Er det noen som jobber i Oslo som kan svare på hvordan en "typisk" turnus ser ut? I forhold til fridager, arbeidstider evt. overnatting osv? Har bestått testene og er svært usikker på om jeg skal begynne hvis jeg får tilbud eller ikke, litt avhengig av hvordan dette lar seg kombinere med familielivet hjemme, og om det er lett å få seg jobb i Oslo? Dersom det er noen som jobber i flytoget her, er jeg veldig interessert i å høre fra dere også, da det er dette jeg har sett på som mest interessant. Egentlig kun fordi jeg har inntrykk av at de betaler bedre, og at det kanskje er lettere å kombinere med familieliv i forhold til arbeidstider, stasjoneringssted osv. men dette er bare synsing. Noen som har erfaringer/tanker å dele rundt dette? Lenke til kommentar
MiniTrollet Skrevet lørdag kl 23:16 Del Skrevet lørdag kl 23:16 Og om det er noen som har en typisk turnus/arbeidsplan å sende bilde av, tas det i mot med stor takk. Gjerne flere fra forskjellige selskap så det går an å danne seg et bilde av hva man kan forvente i dette yrket. Lenke til kommentar
Konglaa Skrevet lørdag kl 23:40 Del Skrevet lørdag kl 23:40 Dette med turnuser og arbeidstider er beskrevet ganske nylig i tråden her om du leter litt. Både fra gods- og persontog bransjen mener jeg. Flytoget og generelt vy på Østlandet noe av det mer familievennlige som lokfører ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå