orang Skrevet 19. februar Del Skrevet 19. februar Håkon1111 skrev (11 timer siden): Blir det også tatt hørselstest? Ja, jeg måtte ta hørselstest i fjor. Lenke til kommentar
William_S Skrevet 19. februar Del Skrevet 19. februar Teller feks fag man har tatt opp og lastet opp som kompetansebevis på Samordna Opptak? Er jaggu ikke helt lett å bli klok på opptakskravene, men er vel ikke noe tillegg for realfag og alderspoeng etc her? Lenke til kommentar
Sykkeltyv Skrevet 19. februar Del Skrevet 19. februar Håkon1111 skrev (12 timer siden): Blir det også tatt hørselstest? Ja. Du blir sendt inn i en sånn boks. 😊 Du skal også gjennom EKG og pisseprøve. Og samtale med psykolog. Jeg brukte en halv dag der inne. Var så smånervøs. Så var det så veldig veldig stille der inne på venteværelse. Blodig alvor hele greia. Var helt mentalt utslitt etterpå. 😂 Jeg måtte ta av meg pulsklokka, for den slo stadig ut på høy puls 🤭 Lenke til kommentar
ThomasHansen Skrevet 19. februar Del Skrevet 19. februar 2 hours ago, Sykkeltyv said: Ja. Du blir sendt inn i en sånn boks. 😊 Du skal også gjennom EKG og pisseprøve. Og samtale med psykolog. Jeg brukte en halv dag der inne. Var så smånervøs. Så var det så veldig veldig stille der inne på venteværelse. Blodig alvor hele greia. Var helt mentalt utslitt etterpå. 😂 Jeg måtte ta av meg pulsklokka, for den slo stadig ut på høy puls 🤭 Du har vel vært ute på ØV2 nu i januar. Hvilke foretak var du ute i på ØV1 og ØV2? Møtte en fra klassen din når jeg var på ØV1 hos GoAhead i Stavanger. Lenke til kommentar
MiniTrollet Skrevet fredag kl 01:25 Del Skrevet fredag kl 01:25 Hva tjener dere som jobber i de ulike selskapene? Med og uten tillegg. Og hvordan type turnuser har dere? Hvor lenge er dere borte hjemmefra osv. Tar i mot så mye info om dette som mulig, da jeg både er usikker på om det kommer til å lønne seg for meg økonomisk i forhold til jobben jeg har i dag, og hvordan det lar seg kombinere med hjemmesituasjonen min. Bor like utenfor Oslo. Lenke til kommentar
DvaskBever Skrevet fredag kl 07:45 Del Skrevet fredag kl 07:45 Håkon1111 skrev (På 19.2.2025 den 0.22): Lykke til 🤞 Du sendte inn søknad nå etter 1.feb og fått innkalling alt? Takk! Ja, stemmer det 🙂 Lenke til kommentar
Blåhval88 Skrevet fredag kl 10:07 Del Skrevet fredag kl 10:07 Jobber i VY - hadde rett over millionen i fjor. fastlønn 622k fast 8% turnustillegg 50k Valgfri 5% H-Dag 30k Oppå dette har man 40% kveld/nattillegg og 40% helgetillegg. Også har man selvsagt overtid og røde dager, samt man kan velge å få noe som heter kompdager som lønn i stede for å bruke dem på ferie, og man har en viss mulighet til å flytte ferien sin mot en liten kompensasjon. høres kanskje ikke så verst ut med en million i året, men du jobber HVER ANDRE helg! Og den turnusen man har er ikke akkurat sunn for kropp og sjel! Skulle ikke vært mye dårligere betalt før jeg hadde levert oppsigelsen. Lenke til kommentar
Konglaa Skrevet fredag kl 10:18 Del Skrevet fredag kl 10:18 Støtter det Blåhval88 skriver. I tillegg til helge-jobbingen er det et veldig stort ansvar. Skulle man drite seg skikkelig ut havner man som regel i avisa.. Det finnes for såvidt også turnuser hvor man også jobber hver tredje helg. Da har man ofte færre "langfri" perioder i turnus. Ellers finnes det også arbeidsplasser som kjører 1 uke på, 1 uke av. Kjører gods her og trives med det. Her man kan søke turnuser som har mye borteligging. F.eks. kjøre til dombås og overnatte før man kjører tilbake dagen etter. Ellers finnes det også turnuser hvor man som regel kommer hjem etter endt arbeidsdag, sånn som ofte gjør når man kjører persontog. Er noen variabler som spiller inn på lønn. Sverigekurs, kjørelærer, oppholdspenger og om man tar på seg overtid naturligvis. Klarte selv 7 sifre i fjor. Lenke til kommentar
Madsjs Skrevet søndag kl 00:52 Del Skrevet søndag kl 00:52 Straks bare ei uke til man skal nedover for testing. Grugleder meg siden det er siste hinder, har god nok poengsum, så det står bare på testene. Lenke til kommentar
Maped_Left Skrevet søndag kl 10:05 Del Skrevet søndag kl 10:05 Jobber i VY selv, og støtter også det Blåhval sier her. Uten å sammenligne dette med andre underbetalte og tyngre yrker, så synes jeg det er for dårlig betalt. Turnusen tærer definitivt på kropp og sjel, og hver andre helg merkes godt. Det er ikke en overraskelse at du mister noen år av livet i dette yrket grunnet turnusarbeid. Positivet er jo at du slipper å leve så lenge på en dritt dårlig pensjon. Det skal også nevnes at en del arbeidsgivere (les: min) jobber konstant med å forverre arbeidshverdagen. Her skal det trikses og mixes for at hverdagen til arbeidstakerne angivelig skal bli "bedre". Dette er så klart bare bullshit. Det handler om en ting. Hvordan spare penger. Ellers er jeg fortsatt veldig imponert over at det pumpes ut reklame om at folk må søke til dette yrket. Burde kanskje ha nevnt at det ikke er arbeid til alle som de utdanner. Lenke til kommentar
EmmetBrown Skrevet søndag kl 22:56 Del Skrevet søndag kl 22:56 MiniTrollet skrev (På 28.2.2025 den 2.25): Hva tjener dere som jobber i de ulike selskapene? Med og uten tillegg. Og hvordan type turnuser har dere? Hvor lenge er dere borte hjemmefra osv. Jobber i gods og hadde i fjor ganske nøyaktig 1.4m brutto, dette er da inkludert en del omlagt tjeneste, noe overtid, litt kjørelærertillegg + +. Har veldig variert turnus og jobber naturligvis mye kveld og natt, men har også en god del fri. Trives med å ha en turnus hvor det er noen litt intense arbeidsdager på rad, for så å ha 4-5-6 dager fri i etterkant. Føler ikke at jeg jobber så veldig mye egentlig. Jeg trives med turnuslivet - og det å jobbe annenhver helg er for meg langt fra så inngripende som andre mener, spesielt siden jeg har mye fri utenom helgene også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå