Gå til innhold

Noen på Jernbaneskolen her?

Rex_Rodney

Anbefalte innlegg

On 7.9.2024 at 12:09 AM, Larslayer said:

Hei hei! :)

Jeg har leste mye i denne diskusjonen og det slo meg først nå at jeg også burde lage meg en konto og bli med i samtalen :)

Jeg kom nemlig inn på lokførerskolen i år og skal begynne nå den 7 oktober! Gleder meg som et litet barn :D

Jeg kan si et par ting som folk ofte spørr om her, bare for å bidra. Jeg har fagbrev i logistikk, med karaktæren meget godt bestått, og har 2 års yrkesrelevant erfaring når jeg søkte. Hade 63,3 søkspoeng ifølge samordna opptak. Veit ikke hvordan de beregner det siden jeg gikk videregående i Sverige og da brukte vi karaktærene IG, G, VG og MVG. Har bodd i Norge siden 2013, så har god kontroll på språket 😛

Bor 40 minutter unna skolen med bil, eller 1 time med tog som jeg kommer til å ta for det meste grunnet økonomi. Fikk permisjon fra jobben min så at jeg kan komme tilbake og jobbe der i sommerferien, og etter skolen hvis jeg ikke får meg lokførerjobb med en gang :)

Har allerede begynnt å lese om pnenumatikk og elektronikk, siden det stod i det velkomstmailen at det er lurt å kjenne til grunnene der før man begynner på skolen 😛

Noen annen som begynner nå i høst? :)

Jeg starter nå i oktober.

Flytta til Oslo allerede 1. august. 7min unna skolen på sykkel, så klager absolutt ikke. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ThomasHansen skrev (På 8.9.2024 den 5:41 AM):

Jeg starter nå i oktober.

Flytta til Oslo allerede 1. august. 7min unna skolen på sykkel, så klager absolutt ikke. :)

Kult! Da sees vi på skolen da! Teller dagene her :D

Ikke dårlig med så kort vei! 

Lenke til kommentar
Konglaa skrev (På 8.9.2024 den 11:40 AM):

Hvordan går det med folk på skolen om dagen? 🙂 

Øvelses kjøring gitt mersmak? Kjøretøy faget går greit? 🙂

Er på øv2 nå med Sj Nord, går nu berre godt :D koser meg som bare det med kjøring fra dombås i sør til mosjøen i nord. 2 uker inn i øv2og har fått testa ut type 76, DI4 og EL18 allerede :D

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Noen år siden jeg hadde eksamen nå, men da fikk vi mange multiple choice oppgaver hvor ett eller flere svar er riktig. 
Mye av de øvinigsoppgavene man får før eksamen er ganske like som selve eksamen. Det gjelder multiple choice og oppgaver hvor man må skrive svaret.
Tipper de varierer "langsvars" oppgavene litt, men et spørsmål kan lyde litt som det her:

Du har havarert på bergensbanen med et godstog i februar. Det er -23 grader, hjelpelok er på vei og ankommer om ca 1 1/2 time. Det er 12 promille fall der du har fått stopp. 

Hva gjør du? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...