Gå til innhold

Fildeling mellom xp og vista | løst


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har en Xp home maskin og to vista maskiner ene er bærbare pc som er koblet til via trådløs.

 

Jeg har delt filer i min xp maskin som jeg får tilgang fra Vista stasjoner maskinen mens jeg ikke får meg inn via det bærbare pcen som er koblet via trådløse nettverket?

 

Pcen lister opp mapper men når jeg prøver å gå inn på dem kommer jeg ikke meg fram.

 

Edit: Har prøvd med direkte å koble til routeren da funker det helt normalt men via trådløs funker ikke.

Jeg har en Acer med windows vista.

Endret av XuserX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvis du har norton med firewall så må du konfigurere den slik at den stoler på netverket.

9397209[/snapback]

 

Nei jeg har ikke norton.

 

Edit: Når jeg deler filer på bærbare pcen kan de andre maskinene på nettverket ha tilgang til filene mine men jeg har ikke tilgang. kan bare liste opp engang ikke lenger.

Endret av XuserX
Lenke til kommentar
jeg har det samme problemet, men det virket før hos meg... jeg tror det er noe galt med selve ruterens instillinger

9398050[/snapback]

 

 

Jeg har også brukt dette før med min gamle xp maskin men nå skal jeg bruke med vista maskin.

 

Har nextgentel sitt trådløs speedtoch router, men det fins ikke noe instillinger får dette tror jeg.

 

Jeg skriver direkte ip adresse eks. \\10.0.0.2\mappenavn\ >>> kommer ikke lengeren dette :( så jeg får maks vist to mapper så stopper det og om ca 1 min etter at den vente så får jeg melding om at serveren er ikke tilgjengelig. :no:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...