Splinten Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Hei, jeg har et MSI nforce neo3 kort. Men så fort jeg skal sette inn/fjerne usb-kabler, mus etc. Så slår pcn seg av. Akkurat som det er en gnist når jeg er nær I/O dekselet. Noen som har råd? mvh Philip Lenke til kommentar
Zink Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Hvis du har K8N Neo3 Der står det at BIOS versjon 1.4 har en rettelse >Improve compatilbility problem with some USB 2.0 devices< Lenke til kommentar
pstub Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Tror heller at det er problem med jordingen på maskinen din jeg! og hvorfor skal du holde på å ta inn og ut ting bak på maskinen hele tiden? Kjøp en USB-hub som du kan legge på skrivebordet i stedet, så slipper du trolig hele problemet. Burde ikke koste mer enn en drøy hundrelapp! Lenke til kommentar
Splinten Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 ja kan egentlig det, men har funnet ut en FEIL til. Usb-portene lager sty på lyden min når jeg har noe plugget inn? Plagsom Suselyd! Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Berører HK io-panelet med metall mot metall? Altså de oppstikekrne som passer med io-panelet, berører de io-panelet eller er det 1 mm mellomrom? Lenke til kommentar
dopus Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 jordingsfeil. demonter maskinen og monter den på nytt. sjekk at alle spacere som skal være under hovedkortet er tilstede, sjekke at alle kabler sitter godt sjekk at strømmforsyningen er skrudd fast i de rette hullene sjekk at ingen kabler ligger med uisolert kobber mot vegger eller gulv i pc kabinettet. Lenke til kommentar
Splinten Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 er vel slik at I/O plata skal røre samtlige porter på HK? Altså lyden henger sammen med Usb osv? de pinnene skal klemme på portene? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 er vel slik at I/O plata skal røre samtlige porter på HK? Altså lyden henger sammen med Usb osv? de pinnene skal klemme på portene? Ja, for jording slik at statisk el ikke bygger seg opp og slår ut systemet på mystisk vis. F.eks. en dag som lufta er ladet (tordenvær i nærheten). Dog, det skal mye til ser det ut til (kun ifølge meg selv, så ta det med en klype salt...). For jeg har levert flere demo-maskiner uten i/o-shield til folk som ønsker max billig, og så langt jeg vet, de funker like greit nå mange år etterpå Lenke til kommentar
Splinten Skrevet 7. september 2007 Forfatter Del Skrevet 7. september 2007 ok, får ta å skru av alt sammen, Se om det finnes noen feil;) Lenke til kommentar
Splinten Skrevet 8. september 2007 Forfatter Del Skrevet 8. september 2007 Hvilke fysiske feil bør jeg se etter når jeg skal begynne å skru? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå