Gå til innhold

pc'n slår seg av når jeg rører I/O deksjel.

Splinten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror heller at det er problem med jordingen på maskinen din jeg! og hvorfor skal du holde på å ta inn og ut ting bak på maskinen hele tiden? Kjøp en USB-hub som du kan legge på skrivebordet i stedet, så slipper du trolig hele problemet. Burde ikke koste mer enn en drøy hundrelapp!

Lenke til kommentar

jordingsfeil. demonter maskinen og monter den på nytt. sjekk at alle spacere som skal være under hovedkortet er tilstede, sjekke at alle kabler sitter godt sjekk at strømmforsyningen er skrudd fast i de rette hullene sjekk at ingen kabler ligger med uisolert kobber mot vegger eller gulv i pc kabinettet.

Lenke til kommentar
er vel slik at I/O plata skal røre samtlige porter på HK? Altså lyden henger sammen med Usb osv? de pinnene skal klemme på portene?

Ja, for jording slik at statisk el ikke bygger seg opp og slår ut systemet på mystisk vis. F.eks. en dag som lufta er ladet (tordenvær i nærheten).

Dog, det skal mye til ser det ut til (kun ifølge meg selv, så ta det med en klype salt...). For jeg har levert flere demo-maskiner uten i/o-shield til folk som ønsker max billig, og så langt jeg vet, de funker like greit nå mange år etterpå :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...