Mrlarseirik Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Jeg har noen store bilder som tar veldig land tid å laste i nettleseren. Jeg har vært på sider der du laster ned bildene(som når du laster ned en .exe) Noen som vet hvordan man får dette til? Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Vet ikke helt om jeg skjønner hva du mener, men snakker du om vanlige lenker? Lenke til kommentar
Mrlarseirik Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 Når du klikker om en link til et bilde vises det i nettleseren sant? Jeg vil at bildet heller skal lastes ned før du ser det! Kanskje litt vanskelig å forklare men... haha Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Hvis du møter på en lenke direkte til et bilde, høyreklikker du og trykker "Lagre mål som". Hvis du vil bli promptet om hva du skal gjøre hver gang et bilde lastes, må du gjøre nettleseren ukjent med filtypen (mimetypen). Dette er dog helt tullete. Lenke til kommentar
Mrlarseirik Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 Jeg har vært på flere sider det bildet blir lastet ned(bmp) på denne måten! Grunnen til at jeg vil ha det sånn er at bildene er VELDIG store (40MB +/-) og nettleseren henger seg opp på grunn av størrelsen! Lenke til kommentar
Moonshine Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Da må du gjøre som jeg sa. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Ikke lagre som .bmp, men som .jpg etc. Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Jeg har vært på flere sider det bildet blir lastet ned(bmp) på denne måten! Grunnen til at jeg vil ha det sånn er at bildene er VELDIG store (40MB +/-) og nettleseren henger seg opp på grunn av størrelsen! 9397473[/snapback] Hvorfor er de så store? Aldri, aldri last opp .bmp filer. Lenke til kommentar
Mrlarseirik Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 Takk for svarene! Jeg hadde aldri tenk å ha de I BMP! haha! Men selv I .jpg er de veldig tunge for nettleseren å laste(ja, jeg har de i mindre format også!). Men takk for hjelpen selv om! Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Herregud folkens, dere skjønner virkelig ikke hva han prater om. Jeg har vært borti akkurat det samme, og jeg kan med ganske stor sikkerhet si at de har et download-skript i PHP/ASP/hvasomhelst som gjør at bruker blir promptet om nedlasting. Se om du finner et slikt et på hotscripts.com eller noe du, smurfen Lenke til kommentar
Mrlarseirik Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 haha. Takk for tipset Jesper Karsrud! Skal se om jeg finner noe! Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Her er et veldig lite PHP-script for å få deg i gang: PHP <?php// We'll be outputting a PDF header('Content-type: application/pdf'); // It will be called downloaded.pdf header('Content-Disposition: attachment; filename="downloaded.pdf"'); // The PDF source is in original.pdf readfile('original.pdf'); ?> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå