Anderssb Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Skal kjøpe meg nytt skjermkort, og lurer på hvilket jeg skal velge. Kravene mine er: - PCI-e - Dual-DVI - Nvidia-basert kort (skal brukes til Ubuntu, og siden ATIs drivere er elendige må det være Nvidia) - Fungere bra til film-bruk (HD-DVD/Blu-Ray og annen høyoppløselig video) Prismessig hadde jeg tenkt å holde meg under tusenlappen, helst så billig som mulig. Når det gjelder bruk, bruker jeg PCen til bilderedigering, litt videoredigering og ellers ser jeg en del på filmer og har derfor tenkt litt på om jeg trenger hardware-akselerasjon i skjermkortet. På mitt nåværende oppsett (AMD Athlon 64 3000+ og ATI 9600) hakker HD-DVD så mye at det ikke er mulig å se på. Når jeg nå oppgraderer vil jeg kjøpe meg Intel Core 2 Duo E6850, som jo yter vesentlig bedre. Vil jeg trenge akselerasjon på det nye kortet for å spille HD-DVD og Blu-Ray akseptabelt, eller vil det holde med E6850en? Hvor langt må jeg gå opp i pris, og ytelse, for å få et kort som fungerer bra til nevnte filmbruk? Bare for å nevne det så blir ikke PCen brukt til gaming, så ikke tenk på dette. Takk for alle svar Lenke til kommentar
TehKris Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Da må du også kjøpe nytt hovedkort, FYI =) Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 (endret) Da må du også kjøpe nytt hovedkort, FYI =)9393678[/snapback] Jeg skal jo selvsagt bytte ut hovedkortet også. Noen som har noen andre synspunkter? Endret 30. august 2007 av Anderssb Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 GeForce 8600GT? Bør vel møte kravene, også med tanke på hardwareakselerasjon av video. Lenke til kommentar
Anderssb Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 GeForce 8600GT ser ut til å være et kort som dekker mine behov bra. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå