Gå til innhold

6600GT eller 6800LE?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hei!

jeg skal kjøpe meg ett av disse korta og lurer på hvilket av de som er best.

6600gt kortet har 128mb GDDR3 minne mens 6800 kortet har 128mb ddr minne.

6800le kortet kan jo softmodes til 16pixel pipelines, så jeg lurer på hvilke av desse jeg skal gå for...

9392546[/snapback]

Spiller ingen rolle. Får du softmodda LE kortet så blir det bedre. Ellers er de like i ytelse.

Lenke til kommentar

Bare pass på at noen av 6800LE kortene har dårlige kondensatorer, slik at du får svart skjerm i spill og må restarte. Hadde det problemmet med mitt 6800LE, og vet om mange andre som hadde det. Men fikk softmoddet min i det minste, ga meg stor økning i 3dmark score, det erda til den begynte å gi meg svart skjerm.

Lenke til kommentar

Hvis du får softmod'et 6800le så kan du få et rimelig bra ytelsesløft. Med alle pipelines åpnet og etter litt overklokking så mer enn doblet jeg scoren min i 3DMark03 (og ja, jeg vet at syntetiske tester ikke er alt, men det sier jo litt da).

Men som nevnt tidligere, så må du være på vakt med tanke på kondensatorene. Mitt Gainwardkort var plaget stort med dette før jeg slabbet på en ekstra kondensator. Probleter oppstår som oftest når du kjører litt tyngre spill, som BF2, Quake 4 o.l. jeg har også opplevd problemet når jeg spilte Sims 2. Men det kan fikses: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=59391

Etter å ha fulgt guiden som står i den tråden så har jeg aldri hatt problemer med kortet mitt, og så lenge pipilines kan åpnes og du får bukt med blackscreen-problemet, så er det utrolig good ytelse for pengene.. Det vil si, det var i alle fall det når jeg kjøpte mitt.

Legger med bilde av kondensatormidifikasjonen (sånn bare for gøy :cool: )

post-81496-1188650305_thumb.jpgpost-81496-1188732503_thumb.jpg

EDIT: Fant et litt bedre bilde av kortet. Legger det ved sammen med det andre.

Det skal forsåvidt nevnes at på bilde nr.2 er det en mindre kondesator enn på bilde 1. Den måtte byttes ut fordi svartskjermen dukket opp igjen etter en stund.

Endret av Corn Flakes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...