Gå til innhold

Oppgradere Dell Inspiron 2650

Gunder1

Anbefalte innlegg

Her har jeg funnet ut hvilken type ram jeg trenger.

Det som jeg lurer på er følgende:

det står at den takler maks 512mb minne,

det er nå 1 stk 256mb brikke under, og en 128mb, men da må en demontere hele tastatur for å komme til den. totalt 384mb

Spørsmål 1.

Kan jeg kjøre i en 512mb brikke i slotten under pc, uten å fjerne den inni pc?

2 spørsmål:

det er en 30 gb disk fra før, hvilken disk kan jeg sette inn i denne (sata/Ide?)

Endret av Gunder1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du helt sikker på at du har 2 minnemoduler? Inspiron 2650 skal bare ha en som står bak en luke under pcen.

Du kan bruke PC2100 266MHz Sync DDR SDRAM på denne pcen, og man skal være veldig forsiktig med å prøve noe annet da dette med stor sansynlighet ikke vil passe.

Når det gjelder harddisk anbefaler Dell nok ikke mer enn 40GB Ide Notebook drive. Det som du da skal tenke på er at du må demontere den gamle fra Subassy for at den skal passe.

Lenke til kommentar
Er du helt sikker på at du har 2 minnemoduler? Inspiron 2650 skal bare ha en som står bak en luke under pcen. 

Du kan bruke PC2100 266MHz Sync DDR SDRAM på denne pcen, og man skal være veldig forsiktig med å prøve noe annet da dette med stor sansynlighet ikke vil passe.

Når det gjelder harddisk anbefaler Dell nok ikke mer enn 40GB Ide Notebook drive. Det som du da skal tenke på er at du må demontere den gamle fra Subassy for at den skal passe.

9399041[/snapback]

her står det ganske tydelig at det er 2 minnemoduler.

jeg er også ganske sikke da det står 384mb i bios.

Hd er helt død!

Hd er død, med "Subassy" mener du den overgangen som var på "pinnene" på disken?

Kjipt når det er den er så nøysom på tingene, da jeg helst vil kjøpe på nettet (retur o.l)

Endret av Gunder1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...