Gå til innhold

Apple PowerBook 1 GHz

Howard

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg får ikke bestemt meg i det hele tatt.

Har pengene til 17" modellen. Men jeg vet ikke om den er verdt det.

Jeg kommer vel til å bruke 3-4mnd før jeg finner meg noe gitt :)

Har lest og lest ang. mac, den er kraftig, men P4 er kraftigere.

Den er penere enn en vanlig pc, men ikke bedre.

Den koster sinnsykt mye mer :p

Kommer ikke får i mars heller :(

Lenke til kommentar

Jeg har en 867mhz powerbook med 512 ram, airport osv. men jegmå si at i 1280*854 oppløsning i warcraft III, med alt annet av grafikk på standard hakker det ikke i det hele tatt. Derimot hakker det i 1024*768. noe jeg syns er merkelig da jeg har Ati Mobility Radeon 9000 med 32 mb. hvodan han med raskere prosessor og bedre skjermkort kan få dårligere utbytte av full oppløsning i warcraft? skjønner ikke det helt.

Lenke til kommentar
Den er penere enn en vanlig pc, men ikke bedre.

Tja, det blir jo en svært subjektiv oppfatning hva som er best. At du får raskere PC-PC'er er greit nok, men når det gjelder hardwarekvalitet implementasjon av teknologier, bateritid, detaljer osv. tror jeg du skal lete hardt for å finne en annen PC-produsent som kan matche Apple... :)

Men det er selvfølgelig også en subjektiv oppfatning. ;)

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt poenget med en 1x DVDbrenner i maskinen når du kan få CDbrenner i steden (eller om det er det også i?). Med en 1x DVDbrenner kan du ikke gjøre så veldig mye. Det virker mer som de har tatt den med "fordi de kan". Har en kamerat som har maskinen, og han tok ikke DVDbrenneren med, noe jeg skjønner godt. Han snakte om at det ville ta omtrent 10 timer å brenne en 4,7 gig DVD, og det er for lang tid når du har CDer i steden.

Lenke til kommentar

Er selvfølgelig CD-brenner også! Og skal du brenne familiefilmen på DVD hjelper det nødvendigvis lite med CD-brenner! ;)

Apple pusher jo faktisk hjemmevideo hardt, med powerbooken kan du både redigere og brenne DVD med medfølgende software, rett ut av boksen. Mmmmm..

Writes DVD-R discs at 2xspeed; reads DVDs at 6x soeed

Writes CD-R discs at 8x speed; writes CD-RW discs at 4x speed

Reads CDs at 24x speed.

Skal du dessuten kjøre systembackup er nok CD litt smått... :)

---------------------------

KORRIGERING:

Oops. Var visst litt rask, det var spesifikasjonen for 17 tommeren.

Her følger de riktige detaljene:

Writes DVD-R discs at 1x speed, reads DVDs at 6x speed,

writes CD-R discs at 8x speed, writes CD-RW discs at 4x speed,

reads CDs at 24x speed.

Lenke til kommentar

har selv en 1GHz PowerBook som er mer enn kraftig nok for min bruk. I motsetning til hva artikkelen sier om WarCarft III i høyest oppløsning kjører min det helt glimrende, samme gjør Wolfenstein.

Eneste som har klikket seriøst noen gang er Internet Explorer.... har skiftet til Apples Safari som funker mye bedre.

Er absolutt til å anbefale!!

( 5 timers batteritid har nok Apple fått i et kontrollert testrom med minimal bruk, veldig lav brightness, airport av, lav cpu bruk.... )

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke helt poenget med en 1x DVDbrenner i maskinen når du kan få CDbrenner i steden (eller om det er det også i?). Med en 1x DVDbrenner kan du ikke gjøre så veldig mye. Det virker mer som de har tatt den med "fordi de kan". Har en kamerat som har maskinen, og han tok ikke DVDbrenneren med, noe jeg skjønner godt. Han snakte om at det ville ta omtrent 10 timer å brenne en 4,7 gig DVD, og det er for lang tid når du har CDer i steden.

1x dvd brenning tar 1 time 4x tar 15min

hastigheten er ikke den samme som med cd-r brennere

btw.. dette var veldig dårlige resultater sammenlignet med pc..

hva med en test som sammenligner fordelene og ulempene mot en pc?

Lenke til kommentar

Som dere sikkert har hørt før er Mac som religion.. Iallefall for noen! Tviler på at Mac noensinne vil bli det "vanligste" blandt verdens befolkning.

Det handler mye om hva man liker, hva man driver med og som alltid; penger!

For meg er det viktig at det viktig med en god tekstbehandler, video-/bilderedigering, internett/mail osv og selvfølgelig litt spill.

Spill finnes det faktisk massevis av! Mer enn jeg noensinne hadde drømt om! Men som jeg nevte i min forrige post mangler det viktigste; det evige spillet CS! :(

Sniktittet bort på nabobordet når jeg var innom Egon på Paleet i Oslo denne uken og der satt folket med Powerbook.. Nyyydelig sak! :D

Lenke til kommentar

Men hva er best?

Går nok ikke an å svare på det, nei. Slik er det i alle leire.

Hva er best av CD/vinyl?

Hve er best av Cola/Fanta?

Hva er best av Mercedes/BMW?

Hva er best av PC/Mac?

Det kommer jo an på hva du mener. Dagens PCer er raskere enn dagens Macer. Men jeg mener at OSet her mer å si. Følte meg ikke hjemme i Windows 3.11/95/98/NT4.0/2000, men så prøvde jeg mac, og jeg har siden holdt meg til det. Men bruker jo Duron maskinen av og til da. :)

Det blir veldig subjektivt.

Lenke til kommentar
Men hva er best?

Går nok ikke an å svare på det, nei. Slik er det i alle leire.

Hva er best av CD/vinyl?

Hve er best av Cola/Fanta?

Hva er best av Mercedes/BMW?

Hva er best av PC/Mac?

Det kommer jo an på hva du mener. Dagens PCer er raskere enn dagens Macer. Men jeg mener at OSet her mer å si. Følte meg ikke hjemme i Windows 3.11/95/98/NT4.0/2000, men så prøvde jeg mac, og jeg har siden holdt meg til det. Men bruker jo Duron maskinen av og til da. :)  

Det blir veldig subjektivt.

Må si meg enig i dette...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...