larseer83 Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) Nå klør jeg meg godt i hue for å si det mildt.... Har en W124 som fusker endel.... (dette begynte ganske plutselig, har aldri vært motormessig plaget med bilen) Jeg mistenkte at fuskingen skyltes et tett drivstoff filter...... skifet det, og bilen ble plutselig bra helt til den nådde ca 60 grader så var nykkingen/fuskingen tilbake Så la jeg merke til at econ meteret lå på max hele tiden, fikk stappet på plass vakuum slangen og starta opp.... helt fint til jeg nådde ca 60 grader da kom samme opplegget tilbake. Så byttet jeg tennplugger, ingen forskjell HVA kan det være? Jeg gir gass og bilen vil ikke reagere den nykker bare. Bilen går forsåvidt fint på tomgang etter jeg fikk satt på nytt drivstoffilter, men når jeg ruser den merker jeg at den plages litt med å komme opp i jevnt turtall, spytter på en måte litt på 13-1500 omdr hvis jeg ruser den opp til 3000..... Luftfilter er sjekket og funnet i orden (så og si nytt) Pluggledninger, Fordelerlokk + rotor er også nytt.... Det lukter litt merkelig rundt bilen etter jeg har stoppa.... Bilen er en Mercedes 230E W124 1985 mod med automatgir Endret 30. august 2007 av AudiPowha Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Forgasser eller innsprøytning? Lenke til kommentar
larseer83 Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 Forgasser eller innsprøytning? 9392278[/snapback] Øhm.. det er nok innsprøytning på 230E Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Prøv en annen coil, dette er årsaken til en del 300E motorer ikke har gått skikkelig. Prøv ikke kjøp før du er sikker. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Forgasser eller innsprøytning? 9392278[/snapback] Øhm.. det er nok innsprøytning på 230E 9392290[/snapback] Hmmm... visste ikke at det var en universal regel. Har vært borti en del 124- modeller fra den tiden og mange har hatt forgasser. Min 230E hadde innsprøytning, så det kan sikkert stemme at 230 kun har innsprøytning... Uansett... har du prøvd dyserens? Lenke til kommentar
kazynor Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 hadde samme problemet med min 230 fra -89 .viste seg at det var coilen som hadde vandra heden...kanskje samme du har? Lenke til kommentar
Vetlite Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Dette var feil på en 300E. selføgelig ble alt annet i tenninganlegget byttet, samt et par verkstedsbesøk som kostet flesk før vi gjorde forsøk med coilen. Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Forgasser eller innsprøytning? 9392278[/snapback] Øhm.. det er nok innsprøytning på 230E 9392290[/snapback] Hmmm... visste ikke at det var en universal regel. Har vært borti en del 124- modeller fra den tiden og mange har hatt forgasser. Min 230E hadde innsprøytning, så det kan sikkert stemme at 230 kun har innsprøytning... Uansett... har du prøvd dyserens? 9395280[/snapback] Det er en regel hvis den heter 230E, E står for Einspritz... Er kun en forgasser motor i W124 serien og det er en 200. Ble produsert mellom 1985 og 1990. Har en 230E motor i min bil, men den er litt eldre. Har derimot aldri vært borti det du nevner. Jeg ville ha byttet coilen som flere her foreslår og sjekket at tenningsmodulens kontakter osv er ok. Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) Det er en regel hvis den heter 230E, E står for Einspritz... Er kun en forgasser motor i W124 serien og det er en 200. Ble produsert mellom 1985 og 1990. 9399012[/snapback] Her lærer man noe nytt hver dag! Jeg trodde at E'en kun sto for at det var en E-klasse, altså i forhold til utstyr osv... Endret 31. august 2007 av LiamH Lenke til kommentar
karl-wilhelm Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Det er en regel hvis den heter 230E, E står for Einspritz... Er kun en forgasser motor i W124 serien og det er en 200. Ble produsert mellom 1985 og 1990. 9399012[/snapback] Her lærer man noe nytt hver dag! Jeg trodde at E'en kun sto for at det var en E-klasse, altså i forhold til utstyr osv... 9401693[/snapback] Ikke noe og være flau over På nye Mercedes er det sånn. C-Klasse, E-Klasse, S-Klasse osv. Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Med mindre du har coil liggende synes du skulle prøve å koble fra motorstyringen bak batteriet først.Da finner du ut om det ligger i noe av det elektriske til innsprøytningen eller ikke.Grunnen til jeg sier det er fordi du nevner samme antall grader noe som kan tilsvare den kjente feilen i tempsensoren som gjør at den fusker når den kommer til en spesiell temp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå