Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

MB W124 med motorfusk


Anbefalte innlegg

Nå klør jeg meg godt i hue for å si det mildt....

 

Har en W124 som fusker endel.... (dette begynte ganske plutselig, har aldri vært motormessig plaget med bilen)

 

Jeg mistenkte at fuskingen skyltes et tett drivstoff filter...... skifet det, og bilen ble plutselig bra helt til den nådde ca 60 grader så var nykkingen/fuskingen tilbake

 

Så la jeg merke til at econ meteret lå på max hele tiden, fikk stappet på plass vakuum slangen og starta opp.... helt fint til jeg nådde ca 60 grader da kom samme opplegget tilbake.

 

Så byttet jeg tennplugger, ingen forskjell

 

HVA kan det være? Jeg gir gass og bilen vil ikke reagere den nykker bare. Bilen går forsåvidt fint på tomgang etter jeg fikk satt på nytt drivstoffilter, men når jeg ruser den merker jeg at den plages litt med å komme opp i jevnt turtall, spytter på en måte litt på 13-1500 omdr hvis jeg ruser den opp til 3000.....

 

Luftfilter er sjekket og funnet i orden (så og si nytt)

Pluggledninger, Fordelerlokk + rotor er også nytt....

 

Det lukter litt merkelig rundt bilen etter jeg har stoppa....

 

Bilen er en Mercedes 230E W124 1985 mod med automatgir

Endret av AudiPowha
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forgasser eller innsprøytning?

9392278[/snapback]

 

 

Øhm.. det er nok innsprøytning på 230E

9392290[/snapback]

 

Hmmm... visste ikke at det var en universal regel. Har vært borti en del 124- modeller fra den tiden og mange har hatt forgasser. Min 230E hadde innsprøytning, så det kan sikkert stemme at 230 kun har innsprøytning... :)

 

Uansett... har du prøvd dyserens?

Lenke til kommentar
Forgasser eller innsprøytning?

9392278[/snapback]

 

 

Øhm.. det er nok innsprøytning på 230E

9392290[/snapback]

 

Hmmm... visste ikke at det var en universal regel. Har vært borti en del 124- modeller fra den tiden og mange har hatt forgasser. Min 230E hadde innsprøytning, så det kan sikkert stemme at 230 kun har innsprøytning... :)

 

Uansett... har du prøvd dyserens?

9395280[/snapback]

 

Det er en regel hvis den heter 230E, E står for Einspritz...

 

Er kun en forgasser motor i W124 serien og det er en 200. Ble produsert mellom 1985 og 1990.

 

Har en 230E motor i min bil, men den er litt eldre. Har derimot aldri vært borti det du nevner.

Jeg ville ha byttet coilen som flere her foreslår og sjekket at tenningsmodulens kontakter osv er ok.

Lenke til kommentar
Det er en regel hvis den heter 230E, E står for Einspritz...

 

Er kun en forgasser motor i W124 serien og det er en 200. Ble produsert mellom 1985 og 1990.

9399012[/snapback]

 

Her lærer man noe nytt hver dag! Jeg trodde at E'en kun sto for at det var en E-klasse, altså i forhold til utstyr osv... :blush:

Endret av LiamH
Lenke til kommentar
Det er en regel hvis den heter 230E, E står for Einspritz...

 

Er kun en forgasser motor i W124 serien og det er en 200. Ble produsert mellom 1985 og 1990.

9399012[/snapback]

 

Her lærer man noe nytt hver dag! Jeg trodde at E'en kun sto for at det var en E-klasse, altså i forhold til utstyr osv... :blush:

9401693[/snapback]

 

Ikke noe og være flau over ;)

 

På nye Mercedes er det sånn. C-Klasse, E-Klasse, S-Klasse osv.

Lenke til kommentar

Med mindre du har coil liggende synes du skulle prøve å koble fra motorstyringen bak batteriet først.Da finner du ut om det ligger i noe av det elektriske til innsprøytningen eller ikke.Grunnen til jeg sier det er fordi du nevner samme antall grader noe som kan tilsvare den kjente feilen i tempsensoren som gjør at den fusker når den kommer til en spesiell temp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...