alfabeta2 Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 http://www.petitiononline.com/norway/petition.html Lenke til kommentar
t3p0s3 Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Den har jeg jo ikke sett før da... Lenke til kommentar
norway Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Å herregud....Vet isje ka eg ska sei Men va isje internett ein oppfinnelse for militert formål , mellom england og någen land? Lenke til kommentar
Zonda Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Nei og nei, dette er jo katastrofe! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 17. januar 2003 Del Skrevet 17. januar 2003 Å herregud....Vet isje ka eg ska sei Men va isje internett ein oppfinnelse for militert formål , mellom england og någen land? Begynnte vel i Amerika. Militæret brukte det. senere ble universitetene innlemmet i nettet, og det fikk navn ARPANET tror jeg. Lenke til kommentar
Evilman Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 internett er mer en universitets oppgave det første nettet bestod av to maskiner. beligenheten av disse husker jeg ikke i farta men jeg har det hjemme vis det er noen som har en glødene interesse for dette men i alle fall. Lenke til kommentar
Evilman Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 internett er mer en universitets oppgave det første nettet bestod av to maskiner. beligenheten av disse husker jeg ikke i farta men jeg har det hjemme vis det er noen som har en glødene interesse for dette men i alle fall. Lenke til kommentar
Gothmog Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Det var vel to maskiner som ble koblet sammen via en kabel egentlig... Den var vel 15(eller 25) meter tror jeg. Det er ihvertfall det som blir hevdet å være internetts begynnelse Lenke til kommentar
kåre klut Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 hmmmm.....alle vil ha sine "15 min of fame" :-? Lenke til kommentar
aron Skrevet 21. januar 2003 Del Skrevet 21. januar 2003 Ble ikke IP-protokolen utviklet for militære formål? Meningen var at om et knutepunkt i nettverket ble bombet eller falt ut, så ville dataene finne en annen vei i nettet. Norge var så vit jeg vet relativt sentrale i utviklingen av IP-nettet. Universitetene kom inn i bildet og det var i disse miljøene at e-post kom i bruk. Så kan du jo se den videre utviklingen selv..... Enkelt forklart.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå