Asfalt Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) Hei og hopp Jeg er ute etter en bærbar PC, mitt viktigste krav er 17"skjerm med HD oppløsning (1920X1200) og MATT utførelse. Jeg vil ma.o. ikke ha glossy skjerm, har det akkurat nå og er m... lei. Er det noen her som kan komme med forslag? Jeg kjenner kun til EN modell (dessuten Macbook Pro 17") med matt 17" HD skjerm, nemlig HP Compaq 8710W. Etter det jeg vet, er følgende modeller utstyrt med GLOSSY HD-skjerm- 1 Toshiba Qosmio G40 2 Dell XPS M1710/Dell Inspiron 9400 evt Dell Vostro 1700 3 Sony Vaio (forskjellige modeller) Men- DET MÅ DA VÆRE FLERE MULIGHETER ENN 1? JEG TRENGER HJELP Endret 30. august 2007 av Asfalt Lenke til kommentar
Asfalt Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 Har nå funnet (helt ved egen hjelp- for her var det jaggu ikke mye hjelp å få ) en maskin til, med matt 17" HD skjerm, HP nw9440, riktignok samme modell som HP Compaq 8710W (8710W tar over for nw9440), men dog... Lenke til kommentar
Lid/Ran Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Har nå funnet (helt ved egen hjelp- for her var det jaggu ikke mye hjelp å få ) en maskin til, med matt 17" HD skjerm, HP nw9440, riktignok samme modell som HP Compaq 8710W (8710W tar over for nw9440), men dog... 9393298[/snapback] Har sett etter maskin med samme egenskaper selv og har nå bestillt 8710w. Håper ha den om et par uker. De testene jeg har lest på den har vært MEGET gode. En skikkelig arbeidhest med meget god ytelse.; C2D T7700, 1x2GB RAM, WUXGA 120 GB 7200 RPM HD samt det beste skjermkortet for bærbare pr i dag. Skjermen skal dessuten være en nytelse. Til og med ganske god lyd i pc'en. Tynn og lett (relativt; det er jo en 17"). Meget solid bygget. Da det er en "business-maskin" ser den selvsagt veldig traust ut, men det tolker jeg nesten bare som positivt. Lykke til! Olav Lenke til kommentar
Rallare Svensson Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Om du er student, sjekk om lærestedet har inngått avtale med MPX og HP. Da får man nemlig 8710w til en _MEGET_ god pris. Lenke til kommentar
qdos Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) Har ventet på 8710w siden lanseringen i mai, og bestilte den for et par dager siden fra MPX, som selger den til litt over 19.000, i motsetning til Amentio og alle de andre som skal ha over 22.500 for den. Virker ikke som Komplett & Co har det så travelt med å legge ut mulighet for å bestille den. Hadde håpet på at chassiset var litt mørkere enn bildene i dette reviewet viste (ser nesten lyseblått ut), men det er jo tross alt det indre som teller... http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=3864 Endret 31. august 2007 av Jarlsberg Lenke til kommentar
Asfalt Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 Merkelig Jarlsberg og olav1974, vi tenker akkurat likt hehe. Jeg har også lest testen på Notebookreview, jeg liker det trauste utseendet (som utsondrer kvalitet, spør du meg), og maskinen har kanonbra spesifikasjoner. Jeg har, som dere, vurdert å kjøpe HP 8710W på Mpx, men det som har hindret meg fra å gjøre det foreløbig er en viss frykt for at Mpx skrur opp prisen på PCen når det nærmer seg "release" dato. Er det slik, Jarlsberg/olav1974, at Mpx forplikter seg til å selge nevnte PC for nåværende pris om jeg legger inn bestilling nå (uavhengig av når den blir å finne på lager)? Lenke til kommentar
qdos Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 MPX.no tar forbehold om evt. prisfeil på Internett og i trykksaker. Vi kan imidlertid ikke endre prisen på en vare du har fått bekreftet pris på, med unntak av tilfeller hvor det har oppstått åpenbare og alvorlige feil. Jeg vet imidlertid ikke hva definisjonen på åpenbare og alvorlige feil er. Lenke til kommentar
sportsfisker Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 (endret) MPX har også en annen 17" med matt skjerm. Nemlig Acer TravelMate 7720g. Det er også en arbeidshest meg gode spesifikasjoner Endret 1. september 2007 av sportsfisker Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 MPX har også en annen 17" med matt skjerm. Nemlig Acer TravelMate 7720g. Det er også en arbeidshest meg gode spesifikasjoner 9403931[/snapback] WXGA+ oppløsning duger ikke for en "proffmaskin". Lenke til kommentar
graylady Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 WXGA+ oppløsning duger ikke for en "proffmaskin". 9492036[/snapback] Tja ;-) spørs jo hva en jobber med da? Ei flott maskin til å jobbe med billedbehandling, webarbeid, tekstarbeid mm samtidig. Kjempefornøyd så langt etter ett døgns bruk. Lenke til kommentar
fredriku Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 MacBook Pro 17". Koster endel, men det er tydelig at du skal oppp i en høy prisklasse uansett. Blir vel opp mot 25K, men da får du en maskin som utsonderer kvalitet, kjøre et flott operativsystem og som ser utrolig bra ut, samt har en ekstremt bra skjerm :-) Lenke til kommentar
Asm Skrevet 14. september 2007 Del Skrevet 14. september 2007 Nye Dell Precision 6300 kan kanskje være et alternativ? Vurderer denne selv.. Har matt WUXGA-skjerm og Quadro FX 1600M-skjermkort (som tilsvarer GeForce 8700GT). http://www1.euro.dell.com/content/products...sdt1&l=no&s=bsd (prisene er eks. mva) Noen som vet noe mer om kvaliteten på denne skjermen? Sammenlignet med andre 17" bærbare og Macbook Pro... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå