Rubex Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Hei. Sett at jeg har gått 3 på gymnas og brukt opp retten min på 3års gratis videregående utdannelse. Har jeg da i det heletatt noen mulighet til å komme inn på en offentlig VGS, for å ta et grunnkurs? Hva er alternativene dersom jeg er ute etter f.eks å bli tømrer? Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 Ingen som vet? Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Har du ikke rett på 5 år vgs da? Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 Har du ikke rett på 5 år vgs da? 9410837[/snapback] Mener det er 3. Uansett har jeg ikke mindre sjangse til å komme inn på vgs grunnkurs enn en som akkurat er ferdig med grunnskolen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 (endret) Du har vel rett til å bruke opp til 5 år på å gjøre deg ferdig med videregående skole. Hvordan reglene er for å begynne på nytt vet jeg ikke Du har vel en del godkjente fag allerede etter de tre årene som du kan ta med deg videre, så du kanskje kan gjøre deg ferdig litt raskere? Hvis du skal gå tømrer har du vel studierett de to årene du går på skole før du skal ut i lære? Endret 2. september 2007 av Slettet-Axby2kEH Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 Det jeg håper på. Og jeg regner med jeg ikke trenger å ta generelle teori fag ettersom jeg har hatt det på gymnaset. Spørsmålet er da om jeg har like stor rett på å komme inn på GK som en ikke har noe vgs fra før, kun grunnskole. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå