iracia Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Har en -98 caravell som jeg skulle solgt og tenkte jeg skulle omregistrere den før jeg solgte den. Vet at Det er gratis hvis jeg tar det til neste år, men vil bli kvitt den nå, men lurte på hva det koster for omregistrering? Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Hvorfor skal du omregistere den før du selger den? Lenke til kommentar
iracia Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 Fordi det er større marked for personbil med åtte plasser enn minibuss, får mest sannsynlig en litt bedre pris. Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Ok, trodde du mente omregistrering som i å registrere ny eier... Har du prøvd vegvesenets hjemmesider? Lenke til kommentar
iracia Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 Var så vidt innom og kikket på sidene deres for omregistrering, men fant ikke noe om pris. Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Jeg fant dette: http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=105433 Som sier: § 5-2Beregning av tilleggsavgift ved endring av avgifts-messig status og avgiftsmessig grunnlag Tillegg i engangsavgift skal utgjøre differansen i avgift mellom den opprinnelige og den endrede motorvogn, regnet etter de avgiftssatser som gjaldt på endringstidspunktet. For kombinerte biler skal avgiften beregnes med 55 pst. av avgiften for avgiftsgruppe a. I utregnet avgift gjøres fradrag (bruksfradrag) basert på motorvognens registreringstid etter følgende satser: Registreringstid over 1 år: 15 pst. Registreringstid over 2 år: 30 pst. Registreringstid over 3 år: 45 pst. Registreringstid over 4 år: 55 pst. Registreringstid over 5 år: 65 pst Registreringstid over 6 år: 75 pst. Registreringstid over 7 år: 85 pst. Registreringstid over 8 år: 90 pst. Registreringstid over 9 år: 95 pst. Registreringstiden regnes fra tidspunktet for første gangs registrering her i landet og frem til tidspunktet for endringen av avgiftsmessig status eller avgiftsmessig grunnlag. Bruksfradrag kan nektes dersom tidspunktet for statusendring ikke dokumenteres. 0 Endret ved forskrift 28 mars 2001 nr. 354 (i kraft 1 april 2001). Det betyr at du er nødt til å kjenne til forskjellen i avgifter på den aktuelle modellen for å finne eksakt pris. På den andre siden - ved en avgiftsforskjell på 100kkr i 1998 vil bruksfradraget tilsi at du må ut med fem lapper for å ta ut ett (eller to) seter i 2007, og det er kanskje alt du trenger å vite for å bestemme deg om du vil gå videre med prosjektet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå