Gå til innhold

Penger fra kontantkort til bankkonto?

Anbefalte innlegg

Fikk ny telefon i julegave, men den var da låst til et "ungdomsabonnement" som har en fast regning på 200 kr i måneden og X antall gratis sms per måned. Pengene blir overført til et slags kontantkort-system, og jeg har nå over 1200 kr på konto...

Å bytte abonnement er egentlig ikke et alternativ, siden jeg er låst til det (går utifra jeg må betale en slags avgift for å skifte) og det ikke er jeg som betaler regningene. :)

Hørte et rykte en gang om at det var mulig å overføre penger fra en slik konto til en vanlig bankkonto, på samme måte som du kan betale for diverse ting ved å sende en sms som koster f.eks. 30kr. Er dette mulig/trygt/praktisk? Det kommer ikke til å skje at jeg bruker opp pengene på normalt vis, da jeg stort sett bruker mobiltelefonen som klokke og mp3-spiller :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fikk ny telefon i julegave, men den var da låst til et "ungdomsabonnement" som har en fast regning på 200 kr i måneden og X antall gratis sms per måned. Pengene blir overført til et slags kontantkort-system, og jeg har nå over 1200 kr på konto...

Å bytte abonnement er egentlig ikke et alternativ, siden jeg er låst til det (går utifra jeg må betale en slags avgift for å skifte) og det ikke er jeg som betaler regningene. :)

Hørte et rykte en gang om at det var mulig å overføre penger fra en slik konto til en vanlig bankkonto, på samme måte som du kan betale for diverse ting ved å sende en sms som koster f.eks. 30kr. Er dette mulig/trygt/praktisk? Det kommer ikke til å skje at jeg bruker opp pengene på normalt vis, da jeg stort sett bruker mobiltelefonen som klokke og mp3-spiller  :blush:

9391899[/snapback]

Det vil nok ikke gå så lenge du har bindingstid på ditt abonnement. Det er en måte for operatøren å ta igjen den billige prisen du fikk telefonen for.

Da blir vel det beste å bruke opp ringetiden :)

Lenke til kommentar

Det du fant på Paypal har ingen ting med å sende penger du har oppspart på kontantkortet. Dette gjelder hvis du har en paypal konto og eventuelt skal sende penger til en annen person med en paypal konto.

Kontakt kundeservice til operatøren din du.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...