Gå til innhold

Anbefal meg en flatskjerm *Repost*

Lilac1

Anbefalte innlegg

*Flyttet til korrekt forum*

Etter at min gode gamle dell M990 har begynt å lage merkelige skurrelyder, ser jeg meg nødt til å vurdere en ny skjerm. Bruksområdet er spilling, altså lite kontorbruk, så den reelle latency'en bør være lav, og sortnivå og kontrast akseptable.

Innsynsvinkel er ikke noen stor faktor

Nitten til tjue tommer (sitter 40 cm fra den, vil ikke vri hodet for å se hele skjermen), og helst ikke widescreen.

Prisnivå: Mellom 2000-2500 kroner.

Noen forslag?

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også en gammel CRT, men funker ennå. Dersom den kneler, må jeg se meg nødt til å gjøre det samme som deg.

Jeg har forhørt meg litt rundt om kring og testet noen skjermer, og dersom ikke innsynsvinkel og farger er i høysetet, så vil egentlig alt som er billig og kjapt duge for deg. Jeg vet at LG har noen gode skjermer med både lav responstid og høy kontrast. De er noe i overkant av de rimeligste i pris, men også en del bedre.

Jeg fant denne for deg på PS Data med 2000:1 kontrast, som er mye bedre enn gjennomsnittet som selges med 800:1, og har 4ms responstid.

http://www.psdata.no/ps.asp?it=130984&mlevel=270300

Det er en lignende modell med kun 2ms responstid til samme pris, men den er ikke på lager hos PS Data ennå.

http://www.psdata.no/ps.asp?it=130985&mlevel=270300

Jeg har ikke prøvd disse personlig, men har hørt mye bra om dem.

Hvis du kjøper en av disse, hver vennlig å gi tilbakemelding om hva du synes. :)

Lenke til kommentar

For å være helt ærlig, førsteinntrykket av bildet er "meh". Tar tid å bli vant til at ikoner på skrivebordet lyser opp eller mørkner når du beveger på hodet. I tillegg "flyter" ikke aero som det pleier, da refreshraten er låst på 60hz til og med etter at driveren er installert.

Skjermen er fin å se på da, skal teste den i spill om litt.

Kjørte igjennom en episode av prey for å teste performancen skikkelig, og etterslepet eksisterer ikke.

Null. Nada. Niks.

Er nærmest i sjokk over hvordan den oppførte seg i spill, kontra førsteinntrykket i windows.

Ringen den støttes på "kjøpte R modellen kontra J modellen, identiske specs" lyser opp når du slår den på. Kan slås på og av etter ønske. En fin detalj.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...