Squeegie Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Til Canon EOS 350d. se topic. Noen ulemper med trådløs? Lenke til kommentar
Esp0r Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 med tråd er du garantert at du får tatt bildet nøyaktig når du ønsker det jeg stemmer for snorutløser Lenke til kommentar
Toffer Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Nå hakke jeg peiling på Canon. Eller peiling generelt. Men jeg ser at mange av disse tredjeparts fjernutløserne ikke engang støtter BULB. Bare ikke gå i den fella at du tar det som en selvfølge Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Skal du stå bak kamera bør du velge den typen med ledning, og skal du stå foran kamera bør du velge trådløs, av den enkle grunn av at 350d ikkje har ir-sensor bakpå kamera. forøvrig går det fint ann å lage fjernutløser selv. Finn en micro-jack (2.5mm) og finn fram en fornuftig måte og slutte kretsen på, eg brukte sjølv en lysbryter. Lenke til kommentar
JFK666666 Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 forøvrig går det fint ann å lage fjernutløser selv. Finn en micro-jack (2.5mm) og finn fram en fornuftig måte og slutte kretsen på, eg brukte sjølv en lysbryter. 9392670[/snapback] Heh! Det var jo faktisk en glimrende ide, da den originale "snoren" vel ikke er mer enn 60cm lang heller... :-) Men jeg trodde at utløseren med ledning til 350D/400D også hadde funksjonen for å "trykke utløseren halvveis ned"?? Hadde vært greit å vite, for jeg er på trappene til å skaffe en slik selv... Men er det kun å kortslutte kretsen, lager jeg jo selvsagt en selv - uten tvil! Lenke til kommentar
Esp0r Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Snorutløseren kan trykkes halvveis ned ja. I tillegg kan den låses i bulb slik at du kan oppnå lukketid på mange timer om du må E Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Kabelen skal lages med stereo micro-jack med to brytere. Den ene mellom kropp og tupp, og den andre mellom kropp og ring. Selv laget jeg en av et headset for mobil, satte bare på en ekstra bryter og tok vekk mikrofon/ørepropp. I ettertid har jeg kjøpt nye på eBay, både med tråd og uten ($33 inkl frakt). Lenke til kommentar
Squeegie Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 konge! da lager jeg meg en selv :-) og kjøper trådløs! Lenke til kommentar
Rivers Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Har 350D med RC-1 og fant ut at det var mulig å ta bilder på "Bulb" setting. Et klikk for å starte eksponeringen og et nytt klikk for å avslutte den Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå