NastyNovice Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Fikk alle deler for 10 min siden. Førstissbygger. Står ikkeno i manualen om goop? Men jeg leste da i en guide på sida her at jeg trenger kjølepasta... Må jeg zoome opp til elkjøp for å finne sånt kliss nå, eller kan jeg montere PCen uten? Noe annet spesielt enn hva som står i guidene jeg må tenke på? Monterer en Core 2 Duo E8650 på et Gigabyte P35-S3 board. Lenke til kommentar
el-thorre Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) Er ikke helt sikker på hva du mener, men hvis du snakker om kjølepasta og om det er viktig at det er på, så er svaret JA! Endret 30. august 2007 av el-thorre Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Hvis du kjøpte en boxed prosessor (boks med prosessor og kjøleribbe) følger det med kjølepasta. Lenke til kommentar
NastyNovice Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 (endret) Det sto i intel manualen at jeg ikke måtte touche undersida av vifta, tror den har kjølepasta på seg. Men det var ingen tannkremtube med kjølepasta inni Core 2 Duo pakka. Var bare vifte og prosessor. Kjøpte boxed ja. Kjølepastaen skal vel på ryggsiden av prosessoren, ikke den sida med pins på, så da kan jeg vel sette inn prosessoren først, før jeg grubler mer? EDIT: skriver vifte, men jeg ser at det er sånne ribber under vifta som er arrangert som en stor smultring. Under hele greia er det noe grått i midten, kanskje det er kjølepastaen som er trykket på på forhånd? Endret 30. august 2007 av NastyNovice Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Det "grå greiene" er kjølepasta ja. Det pleier å være ferdig påført fra fabrikk. Med mindre du skal drive med ekstrem overklokking, så holder den pastaen lenge. Du kan evt bytte til Arctic Silver elns seinere, eller om du synes at CPU er for varm. Lykke til med byggingen og spør mer om du trenger hjelp Lenke til kommentar
NastyNovice Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 Tusen takketakk for bekreftelse på at det var som jeg trodde. Fint at noen holder meg litt i hånda når jeg gjør noe helt nytt. Det gikk greit med prosessoren, men jeg har montert så godt som alt nå, og har derfor et par spm til før jeg forsøker å starte opp maskina, håper det går greit at jeg slenger det på i denne tråden: 1: Strømforsyning: Hovedkortet mitt tar to ganger 12 pins- strømboksen min har kun en 2*10 ledning og en 2*2 ledning stripsa sammen med kabelbindere (og en 2*2 for prosessoren som jeg har festa). Skal jeg bruke begge ledningene i hovedkort-inngangen, eller bare 2*10ern og la den andre henge og slenge? 2: Kjøpte en seagate barracuda SATA harddisk, men til nå har jeg bare vært borti harddisker med flate kabler. Jeg har koblet en tynn kabel i disken til det som er SATA inngang iflg. hovedkort-manualen, men det ser ut som det er flere innganger på baksida av disken. Og hva med strøm? Den har ikke noen vanlig strøminngang som DVD-spilleren... 3: Kabinettet har en egen vifte. 3-pins, men jeg har to 3-pins innganger på kortet. Hvilken skal jeg velge? SYS_FAN eller PWR_FAN? Forvirrende.. 4: Dette tuklet med frontpanelet er småirriterende... men jeg har også noe ledningskluss fra 2 usb innganger foran som må fikses. Har funnet stedet på kortet hvor front-usb plugges inn, men kabelen er så rar! I hver ende er det en kontakt som har 10 (minus en plugga igjen) pin-innganger, men på den ene enden så er det huka på løse enkeltkabler i forskjellige farger, tilsammen syv stykker, og fargeforklaringa som er klistra på skriver: coffee= USB-pwr, black= USB-pwr red=USB 1- etc... Spytta en del penger i dette nå, så jeg håper ikke at hele greia eksploderer i trynet mitt når jeg trykker inn power knappen. Lenke til kommentar
StormKnight Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 1: Usikker på hva du mener 2: Den ene plassen er for sata kabel den andre er for strøm. (den breieste er for strøm) 3: Har ingen ting å si. (Jeg bruker begge til kabinett viftene mine) 4: Bare sett den neddi plassen som det står usb på. Ikke bry deg om de andre kablene Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Spytta en del penger i dette nå, så jeg håper ikke at hele greia eksploderer i trynet mitt når jeg trykker inn power knappen. 9392725[/snapback] det er helt umulig 1. Ja, alle 12 skal være koblet i Lenke til kommentar
Heatseeker Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Jeg må si jeg er veldig imponert over stock vifta og kjølepasta som var med under kjøleren. Holder min stock E6850 rundt 27 grader :!: Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Er litt vansklig å forstå hva du mener trådstarter... Prøv å omformuler litt, eventuelt legge ved noen bilder. Og, nei den kommer ikke til å eksplodere i trynet ditt men, ja, det er mulig å ødelegge noe om man kobler feil... (nesten unmulig det og men...) Bountyhunter Lenke til kommentar
NastyNovice Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 (endret) 2: Den ene plassen er for sata kabel den andre er for strøm. (den breieste er for strøm) 9392791[/snapback] Eh, ja fint det... Ser ikke ut som om jeg har fått med en slik strømkabel.... strømforsyninga har det jaffal ikke. Hva heter en sånn strømkabel, og hvor plugger jeg nedi den? Flott at jeg fikk svar på alle de andre greiene! EDIT: Kanskje det er strømforsyninga som fulgte med kabinettet, som ikke støtter SATA-harddisker? Endret 30. august 2007 av NastyNovice Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) Jeg må si jeg er veldig imponert over stock vifta og kjølepasta som var med under kjøleren. Holder min stock E6850 rundt 27 grader :!: 9392822[/snapback] er nokk desverre feilmåling ser du, med mindre du har det svært kaldt på rommet el no Endret 30. august 2007 av Henrik2k Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 EDIT: Kanskje det er strømforsyninga som fulgte med kabinettet, som ikke støtter SATA-harddisker? 9392938[/snapback] Sjekk i bundelen på hovedkorte om det fulgte med noen Molex -> SATA pwr overganger... Det gjorde det iallfall på mine 2 forrige hovedkort Bountyhunter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå