stclem Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) Med dette scriptet får jeg lagt til info og navn til i databasen. <html> <body> <?php if ($submit) { // prosess form $db = mysql_connect(""); mysql_select_db("", $db); $sql = "INSERT INTO bilder (info,bilde) VALUES ('$info','$bilde')"; $result = mysql_query($sql); echo "Takk for at du postet.\n"; } else { // display form ?> <form enctype="multipart/form-data" method="post" action="<?php echo $PHP_SELF?>"> Info:<input type="Text" name="info"><br> Bilde:<input type="file" name="bilde"><br> <input type="submit" name="submit" value="Enter information"> </form> <?php } // end if ?> </body> </html> I dette skriptet kan jeg laste opp bilder, men får ikke info inn i databasen. Kan noen hjelpe meg med hvordan jeg skal få begge tingene til i samme script? <?php if ($submit) { // prosess form $db = mysql_connect(""); mysql_select_db("); $sql = "INSERT INTO bilder (info,uploaded_file) VALUES ('$info','$bilde')"; $result = mysql_query($sql); echo "Takk for at du postet.\n"; } else { // display form ?> <form enctype="multipart/form-data" action="upload.php" method="post"> <input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="1000000" /> Info: <input type="Text" name="info"><br> Bilde: <input name="uploaded_file" type="file" /> <input type="submit" value="Upload" /> </form> <?php } // end if ?> Upload.php <?php //?heck that we have a file if((!empty($_FILES["uploaded_file"])) && ($_FILES['uploaded_file']['error'] == 0)) { //Check if the file is JPEG image and it's size is less than 3,5mb $filename = basename($_FILES['uploaded_file']['name']); $ext = substr($filename, strrpos($filename, '.') + 1); if (($ext == "jpg") && ($_FILES["uploaded_file"]["type"] == "image/jpeg") && ($_FILES["uploaded_file"]["size"] < 3500000)) { //Determine the path to which we want to save this file $newname = dirname(__FILE__).'/bilder/'.$filename; //Check if the file with the same name is already exists on the server if (!file_exists($newname)) { //Attempt to move the uploaded file to it's new place if ((move_uploaded_file($_FILES['uploaded_file']['tmp_name'],$newname))) { echo "It's done! The file has been saved as: ".$newname; } else { echo "Error: A problem occurred during file upload!"; } } else { echo "Error: File ".$_FILES["uploaded_file"]["name"]." already exists"; } } else { echo "Error: Only .jpg images under 3,50Mb are accepted for upload"; } } else { echo "Error: No file uploaded"; } ?> Endret 2. september 2007 av stclem Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Jeg lurer på om jeg misforstår spørsmålet ditt, men lurer du på hvordan du kombinerer uploadskriptet ditt med "legge-info-i-databasen"-skriptet? Hvis så - så kan du ta sql-statementet ditt og legge der hvor du har sjekket om filen faktisk blir kopiert i det nederste skriptet... og vips så er problemet løst. hvis det ikke var dette du spurte om, kan du reformulere? Lenke til kommentar
stclem Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 Takk, var riktig og virket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå