Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

maskinen fungerer ikke!

Anbefalte innlegg

hei. har nettop bygd pc og jeg får ikke noe bilde på skjermen? hva kan det være egentlig? har ikke peiling jeg så jeg håper dere kan hjelpe meg.

til opplysning så er det 1: interegrert skjermkort

2: et som ikke er interegrert.

hvor skal jeg koble in skjerm kabelen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei. har nettop bygd pc og jeg får ikke noe bilde på skjermen? hva kan det være egentlig? har ikke peiling jeg så jeg håper dere kan hjelpe meg.

til opplysning så er det 1: interegrert skjermkort

2: et som ikke er interegrert.

hvor skal jeg koble in skjerm kabelen?

9391052[/snapback]

hvis ikke matroxx sitt forslag fungerer prøv dette.

ta ut kort nr 2 og koble skjermen til det integrerte skjermkortet start maskinen gå så inn i bios og disable the integrerte skjermkortet. save and exit.

hvordan du gjør det finner du i manualen til hovedkortet ditt.

Lenke til kommentar

Har jeg forstått riktig: PC'en starter helt normalt og viftene blåser opp, men du får ikke bilde på verken det integrerte skjermkortet eller pci-ex skjermkortet? Prøv å resett CMOS, det står hvordan det gjøres i manualen til HK'et.

Endret av siindre
Lenke til kommentar

Hvis skjermen er helt sort tyder mye på at noe er skrudd sammen helt feil. Dette kan være CPU-hastighet og Volt, RAM-hastighet. Feil oppsett på multiplikator i forhold til BUS-hastighet og mange flere ting.

TIPS: Hør om det kommer noen «BEEP» fra PC-en når du starter. Tell antall. Se i manualen for hovedkortet for å se om antall BEEPs betyr noe spesielt.

Lenke til kommentar
Har du resatt CMOS som vi foreslo? Det kan fungere, fordi da setter den alle instillinger i BIOS til fabrikk. Så hvis det er noe tull med spenninger, fsb etc så vil dette ordne problemet. Test det!

:)

9400027[/snapback]

har gjort det m,en det fungerte ikke:S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...