matroxxx Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 hei. har nettop bygd pc og jeg får ikke noe bilde på skjermen? hva kan det være egentlig? har ikke peiling jeg så jeg håper dere kan hjelpe meg. til opplysning så er det 1: interegrert skjermkort 2: et som ikke er interegrert. hvor skal jeg koble in skjerm kabelen? Lenke til kommentar
ApolloC Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) Koble skjermkabelen til uttaket hvor skjermkort nr 2 sitter. Hvis ikke dette fungerer, sjekk at skjermkortet er montert riktig. Endret 30. august 2007 av ApolloC Lenke til kommentar
STREN Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 hei. har nettop bygd pc og jeg får ikke noe bilde på skjermen? hva kan det være egentlig? har ikke peiling jeg så jeg håper dere kan hjelpe meg. til opplysning så er det 1: interegrert skjermkort 2: et som ikke er interegrert. hvor skal jeg koble in skjerm kabelen? 9391052[/snapback] hvis ikke matroxx sitt forslag fungerer prøv dette. ta ut kort nr 2 og koble skjermen til det integrerte skjermkortet start maskinen gå så inn i bios og disable the integrerte skjermkortet. save and exit. hvordan du gjør det finner du i manualen til hovedkortet ditt. Lenke til kommentar
matroxxx Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 det som er probleme er at det ikke kommer noe bilde op på skjermen:S jeg har prøvd det dere sa:Dmen det gikk ikke:S Lenke til kommentar
ApolloC Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Fint om du kunne forklart problemet litt nærmere. Er skjemen helt død, eller får den strøm? Starter PCen? Lenke til kommentar
siindre Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) Har jeg forstått riktig: PC'en starter helt normalt og viftene blåser opp, men du får ikke bilde på verken det integrerte skjermkortet eller pci-ex skjermkortet? Prøv å resett CMOS, det står hvordan det gjøres i manualen til HK'et. Endret 30. august 2007 av siindre Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Hvis skjermen er helt sort tyder mye på at noe er skrudd sammen helt feil. Dette kan være CPU-hastighet og Volt, RAM-hastighet. Feil oppsett på multiplikator i forhold til BUS-hastighet og mange flere ting. TIPS: Hør om det kommer noen «BEEP» fra PC-en når du starter. Tell antall. Se i manualen for hovedkortet for å se om antall BEEPs betyr noe spesielt. Lenke til kommentar
matroxxx Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 det som er probleme er at det ikke kommer noe bilde op på skjermen:S jeg har prøvd det dere sa:Dmen det gikk ikke:S 9392144[/snapback] den får strøm men det står bare intet singnal:S Lenke til kommentar
siindre Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Har du resatt CMOS som vi foreslo? Det kan fungere, fordi da setter den alle instillinger i BIOS til fabrikk. Så hvis det er noe tull med spenninger, fsb etc så vil dette ordne problemet. Test det! Lenke til kommentar
matroxxx Skrevet 2. september 2007 Forfatter Del Skrevet 2. september 2007 Har du resatt CMOS som vi foreslo? Det kan fungere, fordi da setter den alle instillinger i BIOS til fabrikk. Så hvis det er noe tull med spenninger, fsb etc så vil dette ordne problemet. Test det! 9400027[/snapback] har gjort det m,en det fungerte ikke:S Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 prøv å start opp med det aller mest nødvendige. CPU, MB, 1 minnebrikke og (integrert) skjermkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå