firkantsopp Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) Jeg har flere ganger sett at tråder har blitt stengt pga for dårlig emnetittel. Dette til tross for at aktiviteten er stor og debatten generelt bra. Da mener jeg det er destruktivt å stenge tråden. Kan ikke bare moderatorene lage en ny overskrift i stedet? Ikke sikkert trådstarter logger på på en stund... Endret 30. august 2007 av firkantsopp Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Vanlig praksis er å stenge tråden først når trådstarter har vært aktiv og postet i tråden (og ikke skiftet emnetittel - altså ignorert moderatornotisen), eller når man ser at trådstarter har vært aktiv på forumet en god stund etter moderatornotisen (dette ser man i profilen, så sammenlignes det med datostempling for innlegg) uten at emnetittelen er endret. I alle fall praktiserer jeg sistnevnte. Over til ditt spørsmål: Tror du jeg orker å sitte og endre emnetitler på alle trådene jeg kommer over som har for dårlig emnetittel? Jeg legger sikkert igjen 15-30 notiser som har med for dårlige emnetitler å gjøre, daglig. Stenges tråden er det større sannsynlighet for at trådstarter senere lager gode emnetitler, siden h*n er kjent med ytterste konsekvens av å lage intetsigende emnetitler. Lenke til kommentar
firkantsopp Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 Vanlig praksis er å stenge tråden først når trådstarter har vært aktiv og postet i tråden (og ikke skiftet emnetittel - altså ignorert moderatornotisen), eller når man ser at trådstarter har vært aktiv på forumet en god stund etter moderatornotisen (dette ser man i profilen, så sammenlignes det med datostempling for innlegg) uten at emnetittelen er endret. I alle fall praktiserer jeg sistnevnte. Over til ditt spørsmål: Tror du jeg orker å sitte og endre emnetitler på alle trådene jeg kommer over som har for dårlig emnetittel? Jeg legger sikkert igjen 15-30 notiser som har med for dårlige emnetitler å gjøre, daglig. Stenges tråden er det større sannsynlighet for at trådstarter senere lager gode emnetitler, siden h*n er kjent med ytterste konsekvens av å lage intetsigende emnetitler. 9390957[/snapback] Men du orker å stenge tråden? Tenk når en tråd som er dritpopulær blir stengt pga dårlig emnetittel, og så må man opprette en ny tråd. Tror ikke forumet blir bedre av det. Hvis du ikke orker å endre emnetittel kan dere jo gi ilpostino denne jobben. Han elsker å moderere og vil nok sette pris på å få designe trådnavn. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Men du orker å stenge tråden? Tenk når en tråd som er dritpopulær blir stengt pga dårlig emnetittel, og så må man opprette en ny tråd. Tror ikke forumet blir bedre av det. Det er mindre tidkrevende enn å sette seg inn i hva hver enkelt tråd handler om for så å pønske ut en finurlig emnetittel, ja. Tror ikke forumet blir bedre av dårlige emnetitler, heller. Hvis du ikke orker å endre emnetittel kan dere jo gi ilpostino denne jobben. Han elsker å moderere og vil nok sette pris på å få designe trådnavn.Ilpostino, og de fleste andre mods, er langt fra alltid tilgjengelige for hverandre, og vi kan ikke nudge Ilpostino på MSN hver gang en tråd har dårlig emnetittel. Det sier seg selv. Lenke til kommentar
firkantsopp Skrevet 30. august 2007 Forfatter Del Skrevet 30. august 2007 Hvis crazydog lager en dårlig emnetittel og tråden hans stenges, kan jeg da lage en ny tråd med samme tema og god emnetittel uten å bryte forumreglene? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Det skjer hele tida, jeg anser det ikke som noe brudd på retningslinjene, og tror heller ikke så mange andre mods gjør det. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Det som eg ofte har blitt forundret over er at det kommer moderatornotiser i "døde" tråder. I flere tilfeller så har trådstarter fått svar på sine spørsmål og tråden har vore vekke fra første side, men likevel så kommer altså notisen. I ett tilfelle så eg en tråd der det ikkje hadde blitt postet på over tre uker, men likevel så kom det en moderator og postet en notis der. Litt feil prioritering vil eg si Endret 5. september 2007 av Dragavon Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Den er jo fortsatt til nytte for dem som har samme problemet i ettertid. Da er det jo greit med en ordentlig emnetittel så andre med samme problem finner den. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Slikt skjer gjerne når en bruker har brukt søkefunksjonen og en slik tråd dukker opp, og han/hun velger å rapportere den. Emnetittelnotiser er noe vi tar litt på autopilot, nettopp for at de ikke skal ta for mye tid fra modereringer som krever mer av oss, og da hender det rett som det er at vi ikke legger merke til datoen eller tenker over hvor gammel tråden er. Det er altså ikke snakk om prioritering fra vår side, vi driver ikke og leter bakover på sidene etter ting å gjøre. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 Den er jo fortsatt til nytte for dem som har samme problemet i ettertid. Da er det jo greit med en ordentlig emnetittel så andre med samme problem finner den. 9433623[/snapback] Det har du helt rett i, så sånn sett er det nyttig at vi gjør det. Problemet er at det bumper en tråd som det ikke er aktivitet i. Plutselig ligger det en tråd på toppen av listen som ikke er aktuell. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg