mondeoV6 Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 Er noen her som synes 500 000.- kr er drøyt for en mondeo. Synes det er mye penger selv også, men saken er at det er jobben som skal kjøpe den, og jeg skal bruke den. Vi har frie tøyler(inntil 600000) hva gjelder kostnad på ny bil, vi kjører mye i året så skatteandelen blir skrevet ned 25%, og da havner du på prisen for en bil i ca 400000.- klassen. jeg har kjørt Audi, Passat, Golf oppgjennom årene, og har stort sett bare hatt trøbbel med elektronik, Mercedes C klasse synes jeg ikke er noe ålreit å kjøre(min far har en) samt trang, E.klasse mercedes får du ikke akkurat i den prisklassen, BMV X5 kjører jeg i dag og det er traktor(samt at den var 3 år når jeg fikk den). Opel Vectra har jeg kjørt en del(2005mod) grei nok men kjedelig utseende(smaken er som baken). Jeg trenger plass har muligheten til å få en værst utstyrt bil så tror nok det blir denne, kommer litt ann på leveringstiden men noe saklig svar på prisen har jeg ikke fått Lenke til kommentar
SEAGREY Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Er noen her som synes 500 000.- kr er drøyt for en mondeo.Synes det er mye penger selv også, men saken er at det er jobben som skal kjøpe den, og jeg skal bruke den. Vi har frie tøyler(inntil 600000) hva gjelder kostnad på ny bil, vi kjører mye i året så skatteandelen blir skrevet ned 25%, og da havner du på prisen for en bil i ca 400000.- klassen. jeg har kjørt Audi, Passat, Golf oppgjennom årene, og har stort sett bare hatt trøbbel med elektronik, Mercedes C klasse synes jeg ikke er noe ålreit å kjøre(min far har en) samt trang, E.klasse mercedes får du ikke akkurat i den prisklassen, BMV X5 kjører jeg i dag og det er traktor(samt at den var 3 år når jeg fikk den). Opel Vectra har jeg kjørt en del(2005mod) grei nok men kjedelig utseende(smaken er som baken). Jeg trenger plass har muligheten til å få en værst utstyrt bil så tror nok det blir denne, kommer litt ann på leveringstiden men noe saklig svar på prisen har jeg ikke fått 9399890[/snapback] Prisen er altfor høy, jeg har rabatt rett under det du har fått på en mye mer beskjeden modell. Service etc. har selvsagt også mye å bety men jeg ville minimum fått et tilbud til fra en annen forhandler. Lenke til kommentar
Dallas Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Er noen her som synes 500 000.- kr er drøyt for en mondeo.Synes det er mye penger selv også, men saken er at det er jobben som skal kjøpe den, og jeg skal bruke den. Vi har frie tøyler(inntil 600000) hva gjelder kostnad på ny bil, vi kjører mye i året så skatteandelen blir skrevet ned 25%, og da havner du på prisen for en bil i ca 400000.- klassen. jeg har kjørt Audi, Passat, Golf oppgjennom årene, og har stort sett bare hatt trøbbel med elektronik, Mercedes C klasse synes jeg ikke er noe ålreit å kjøre(min far har en) samt trang, E.klasse mercedes får du ikke akkurat i den prisklassen, BMV X5 kjører jeg i dag og det er traktor(samt at den var 3 år når jeg fikk den). Opel Vectra har jeg kjørt en del(2005mod) grei nok men kjedelig utseende(smaken er som baken). Jeg trenger plass har muligheten til å få en værst utstyrt bil så tror nok det blir denne, kommer litt ann på leveringstiden men noe saklig svar på prisen har jeg ikke fått 9399890[/snapback] Prisen er altfor høy, jeg har rabatt rett under det du har fått på en mye mer beskjeden modell. Service etc. har selvsagt også mye å bety men jeg ville minimum fått et tilbud til fra en annen forhandler. 9400078[/snapback] Enig, her bør du gå noen runder med alternative forhandlere. Lenke til kommentar
poskare Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Herregud drøye 500.000,- for en Mondeo som kommer til å tape seg drøye 100.000 det første året kaller jeg bare idioti. Kjøp heller en demobil gjerne MB, Audi, Bmw som er et klart bedre valg samt du slipper å se alle kjører det samme som deg selv. Mondeo har gjort det godt i tester men får alikevel aldri samme andrehåndsverdi som de største tyske merkene. Edit- Volvo bør også vurderes. 9392980[/snapback] ------- Så du tror at det blir mindre verditap ved å kjøpe en MB eller Audi til feks 600`-800`? Tror ikke du vet hva du snakker om her. 9393295[/snapback] For å si d sånn, har nettopp kvittet meg med en ny e-klasse, aldri hatt bil m større verditap, og aldri hatt dårligere bil og aldri opplevd dårligere kundeservice... Aldri mer MB her.. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) Herregud drøye 500.000,- for en Mondeo som kommer til å tape seg drøye 100.000 det første året kaller jeg bare idioti. Kjøp heller en demobil gjerne MB, Audi, Bmw som er et klart bedre valg samt du slipper å se alle kjører det samme som deg selv. Mondeo har gjort det godt i tester men får alikevel aldri samme andrehåndsverdi som de største tyske merkene. Edit- Volvo bør også vurderes. 9392980[/snapback] ------- Så du tror at det blir mindre verditap ved å kjøpe en MB eller Audi til feks 600`-800`? Tror ikke du vet hva du snakker om her. 9393295[/snapback] For å si d sånn, har nettopp kvittet meg med en ny e-klasse, aldri hatt bil m større verditap, og aldri hatt dårligere bil og aldri opplevd dårligere kundeservice... Aldri mer MB her.. 9400671[/snapback] Gratulere du er en av de 10% som mener dette... Endret 31. august 2007 av Jada-jada Lenke til kommentar
mondeoV6 Skrevet 1. september 2007 Forfatter Del Skrevet 1. september 2007 Herregud drøye 500.000,- for en Mondeo som kommer til å tape seg drøye 100.000 det første året kaller jeg bare idioti. Kjøp heller en demobil gjerne MB, Audi, Bmw som er et klart bedre valg samt du slipper å se alle kjører det samme som deg selv. Mondeo har gjort det godt i tester men får alikevel aldri samme andrehåndsverdi som de største tyske merkene. Edit- Volvo bør også vurderes. 9392980[/snapback] ------- Så du tror at det blir mindre verditap ved å kjøpe en MB eller Audi til feks 600`-800`? Tror ikke du vet hva du snakker om her. 9393295[/snapback] For å si d sånn, har nettopp kvittet meg med en ny e-klasse, aldri hatt bil m større verditap, og aldri hatt dårligere bil og aldri opplevd dårligere kundeservice... Aldri mer MB her.. 9400671[/snapback] Gratulere du er en av de 10% som mener dette... 9402244[/snapback] 10% hehe, tror det er noen flere da, kan vel ikke si at det har vært lite tap på e-klasse de siste 10 årene, eller rustskader for den del, eller hva med alle de importerte bilene som har ødelagt prisene for de som kjøpte nye på slutten av 90 og litt inn på 2000 tallet. og ennå dras det inn import over en lav sko av V70, XC 90 , E-klasse, X5 og audi. det kommer mange lastebiler med sånne biler oppå hver dag, kom ikke å si det ikke ødlegger restverdi på disse som er solgt nye i norge. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Herregud drøye 500.000,- for en Mondeo som kommer til å tape seg drøye 100.000 det første året kaller jeg bare idioti. Kjøp heller en demobil gjerne MB, Audi, Bmw som er et klart bedre valg samt du slipper å se alle kjører det samme som deg selv. Mondeo har gjort det godt i tester men får alikevel aldri samme andrehåndsverdi som de største tyske merkene. Edit- Volvo bør også vurderes. 9392980[/snapback] ------- Så du tror at det blir mindre verditap ved å kjøpe en MB eller Audi til feks 600`-800`? Tror ikke du vet hva du snakker om her. 9393295[/snapback] For å si d sånn, har nettopp kvittet meg med en ny e-klasse, aldri hatt bil m større verditap, og aldri hatt dårligere bil og aldri opplevd dårligere kundeservice... Aldri mer MB her.. 9400671[/snapback] Gratulere du er en av de 10% som mener dette... 9402244[/snapback] 10% hehe, tror det er noen flere da, kan vel ikke si at det har vært lite tap på e-klasse de siste 10 årene, eller rustskader for den del, eller hva med alle de importerte bilene som har ødelagt prisene for de som kjøpte nye på slutten av 90 og litt inn på 2000 tallet. og ennå dras det inn import over en lav sko av V70, XC 90 , E-klasse, X5 og audi. det kommer mange lastebiler med sånne biler oppå hver dag, kom ikke å si det ikke ødlegger restverdi på disse som er solgt nye i norge. 9402689[/snapback] For det kommer sikkert IKKE til å bli privatimportert noen nye Mondeo`er etterhvert? Om et par år tror jeg at markedet er fullt av denne bilmodellen som skal selges, og da får man dem kastet etter seg. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Du begynner å bli dreven nå kremt Lenke til kommentar
Harry_Bosch Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Hvordan bruktbilprisen blir på nye Mondeo er det ingen som vet, men at forrige generasjon Mondeo har falt veldig i pris i forhold til andre merker er feil. Sjekk: http://www.bilnorge.no/vis_artikkel2.php3?aid=30542&tid=16 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 1. september 2007 Del Skrevet 1. september 2007 Du begynner å bli dreven nå kremt 9405788[/snapback] nu vel, vet nå ikke helt det Lenke til kommentar
gorber Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 En annen soleklar fordel med å kjøpe helt ny bil er jo at Ola Dunk har ikke sittet å prompa i setet før deg. Jeg er hvertfall villig å betale for det. On-topic; Du har absolutt rette forhandlingsposisjon, men jeg ville sett på en helt ny BMW i stedet. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 4. oktober 2007 Del Skrevet 4. oktober 2007 (endret) En annen soleklar fordel med å kjøpe helt ny bil er jo at Ola Dunk har ikke sittet å prompa i setet før deg. Jeg er hvertfall villig å betale for det. On-topic; Du har absolutt rette forhandlingsposisjon, men jeg ville sett på en helt ny BMW i stedet. 9636357[/snapback] Må alltid ha ny leilighet eller hus også du da Der driter jo mennesker "skikkelig OT" følges opp.. Endret 4. oktober 2007 av Jada-jada Lenke til kommentar
gorber Skrevet 5. oktober 2007 Del Skrevet 5. oktober 2007 Må alltid ha ny leilighet eller hus også du da rolleyes.gif Der driter jo mennesker ohmy.gif "skikkelig OT" følges opp.. Da må man enten kjøpe nytt hus, eller pusse opp badet før man tar det i bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå