Gå til innhold

Hvis spill hadde ekte grafikk.


Anbefalte innlegg

Jeg tror de fleste her tåler litt sarkasme, slutt med griningen din og bidra selv. Kom med et synspunkt rundt emnet. For jeg har kommet med flere i denne diskusjonen, hvor er dine?

9419900[/snapback]

 

 

 

Jeg debaterer, jeg griner ikke. Det må du selvsagt bare forholde deg til.

 

Mine synspunkter er at jeg tror at spill er mer underholdende med grafikk som vi klart kan se ikke er virkelighet. Og før du trekker konklusjoner igjen, så er ikke det fordi jeg er redd for å bli påvirket, men rett og slett fordi når jeg spiller spill så vil jeg vekk fra virkeligheten og inn i en drømmeverden.

 

MEN, i enkelte spill kunne det selvfølgelig vært kult med helt ekte grafikk. Bilsimulatorer, flysimulatorer osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting noen folk tydeligvis glemmer er at det er forskjell på at vi får fotorealistisk grafikk og at utviklere mister all artistisk, kreativ sans. At et monster ser livaktig og "fotorealistisk" ut betyr ikke at dette er noe som finnes i virkeligheten... Spill og filmer opererer mye i fiktive settinger selvom det i spill foreløpig ikke er like fotorealistisk som på film (hvor til og med Star Wars kan se "ekte" ut...geddit?).

 

:)

Lenke til kommentar

Simulatorer hadde vært kult med ekte grafikk (kaller det det jeg :p er det et navn på slik "grafikk" vi ser her i verdenen?) Men ikke GTA, og slike ting, kanskje Resident Evil og Metal Gear Solid, men GTA hadde blitt litt kjedelig med helt ekte grafikk trur jeg, siden det ikke skiller seg så mye fra virkligheten... Jaja, jeg er trøtt så sa sikkert noe feil.

Lenke til kommentar
Jeg debaterer, jeg griner ikke.

 

Hvor gjorde han det? Så bare at han mente at spill burde ha spill-grafikk, og ikke helt fotorealistisk. Hvordan kan noen tolke at han ikke ville taklet det?

Og videre komme med en "stikkende" kommentar som "Lykke til med livet.".

 

Hjelper ikke akkurat på en debat, da begynner det å gå mer på person.

 

Ja, det var jo skikkelig debatterende? Alt jeg ser der er sutring. Men det må jo du selvsagt bare forholde deg til.

 

men GTA hadde blitt litt kjedelig med helt ekte grafikk trur jeg, siden det ikke skiller seg så mye fra virkligheten...

 

Løsningen er stilisering.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Skjønner ikke at folk kan si at spill kan bli kjedelig hvis det hadde fotorealstisk graffikk!?

GTA i ekte graffikk hadde vært DRIT heftig, er så mye ting jeg har lyst til å gjøre i virkeligheten, som jeg ikke kan. Hadde jeg gjort det i GTA, og det hadde sett ekte ut, hadde det vært helt KONGE :D

 

Om det er bra for folk, er en annen sak. Men KONGE hadde det vært uannsett!

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar
Jeg debaterer, jeg griner ikke.

 

Hvor gjorde han det? Så bare at han mente at spill burde ha spill-grafikk, og ikke helt fotorealistisk. Hvordan kan noen tolke at han ikke ville taklet det?

Og videre komme med en "stikkende" kommentar som "Lykke til med livet.".

 

Hjelper ikke akkurat på en debat, da begynner det å gå mer på person.

 

Ja, det var jo skikkelig debatterende? Alt jeg ser der er sutring. Men det må jo du selvsagt bare forholde deg til.

 

 

Nå er du bare barnslig.

Lenke til kommentar
Jeg debaterer, jeg griner ikke.

 

Hvor gjorde han det? Så bare at han mente at spill burde ha spill-grafikk, og ikke helt fotorealistisk. Hvordan kan noen tolke at han ikke ville taklet det?

Og videre komme med en "stikkende" kommentar som "Lykke til med livet.".

 

Hjelper ikke akkurat på en debat, da begynner det å gå mer på person.

 

Ja, det var jo skikkelig debatterende? Alt jeg ser der er sutring. Men det må jo du selvsagt bare forholde deg til.

 

 

Nå er du bare barnslig.

9432881[/snapback]

Fine debateringa :thumbup:

Lenke til kommentar

Nå er du bare barnslig sier han som starta hele dritten. Kan du ikke bare la det her ligge? Slutte med å spore ut tråden? Idiotisk ting å bry seg om, la heller folk snakke for seg sjæl, jeg tror ikke han fyren trengte deg til å stå opp for han.

 

Hadde ikke du blanda deg hadde vi slippi alt det drittsnakket her.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Fuck krangling! Ferdig med saken! :)

 

Ekte grafikk hadde aldri funket uten "ekthetsfølelsen" i tillegg, da det gjelder følelser og fysiske følelser. Det hadde funket bra sammen det, da du følte at ting var varmt (som en før meg sa) og at du faktisk følte at en "bot" tok deg på armen f.eks. Dette forutsager så klart at en haug med folk vi leve seg såpass inn at de blir gærne, men men :wee: Hva har ikke forårsaket det? :p

Lenke til kommentar
Nå er du bare barnslig sier han som starta hele dritten. Kan du ikke bare la det her ligge? Slutte med å spore ut tråden? Idiotisk ting å bry seg om, la heller folk snakke for seg sjæl, jeg tror ikke han fyren trengte deg til å stå opp for han.

 

Hadde ikke du blanda deg hadde vi slippi alt det drittsnakket her.

9433726[/snapback]

 

 

 

Hvis du ser etter er det faktisk du som fortsetter med greia. Jeg skrev et innlegg til deg der hovedvekten var på mine synspunkter rundt trådens tema. Det eneste du fokuserte på var at jeg skrev at jeg debaterte, som et svar på dine påstander om at jeg grein og bare søyt.

 

Men vi lar det ligge der.

Du kan jo heller komme med et svar på det jeg skrev rundt temaet i tråden.

 

 

 

Spiller du for å stikke av virkeligheten så burde du gjøre noe med det, fordi da er det noe du ikke liker i livet.

9437091[/snapback]

 

Hva vet du om det? Mange ting jeg ikke liker ved livet, mygg for eksempel. Men det er ikke derfor jeg ønsker meg vekk i blandt.

Endret av Alt-Ctrl
Lenke til kommentar
Voldelige spill som er realistiske er jeg ganske sikker på ville hatt en veldig dårlig påvirkning på mange, selv ubevisst.

 

Bare tull, nå tror du at voldspill har noen påvirkning på om mennesker blir voldelig i virkeligheten eller ikke.

9392305[/snapback]

 

Og det tror vel også de som faktisk forsker på det at det har, selv om vi ikke liker resultatene, så er det ikke noen vits å stikke hodet i jorda.

 

AtW

Lenke til kommentar
Er gjort noen studier på grafikk og spillinnlevesle, og det viser seg at "nesten" realistisk grafikk ødelegger for opplevelse, fordi man blir sittende å "irritere" seg over de små tingene som gjør at du kan skille det fra virkeligheten.

 

Om grafikken er tilstrekkelig abstrakt, er det lettere å akseptere at man er i en fiktiv verden, og leve seg inn i denne.

9410301[/snapback]

 

Henviser du til den såkalte "uncanny valley"? Fint om du kan vise til disse studiene om du har mulighet, såvidt jeg har fått med meg er dette en hypotse som foreløpig ikke har noe særlig forskning til å støtte opp om seg.

 

AtW

Lenke til kommentar
Tror det hadde vært meget forstyrrende for mitt lille sarte hodet hvis spillet så helt kliss likt ut som verden rundt meg. Hva er virkeligheten?

 

Nei, takk til kunstneriske friheter i spill, spill er spill og virkeligheten er virkeligheten. Dont mix them, pleas.

9399899[/snapback]

 

Å ikke se forskjell mellom spill og virkelighet vil nok herje med mange folks sarte små hoder, dog, selv med fotorealistisk grafikk, så er det langt før man når det punktet, vi får tross alt kun projisert denne realismen på en liten firkantet plate, og dermed likner det relativt lite på virkligheten.

 

AtW

Lenke til kommentar
Tror det hadde vært meget forstyrrende for mitt lille sarte hodet hvis spillet så helt kliss likt ut som verden rundt meg. Hva er virkeligheten?

 

Nei, takk til kunstneriske friheter i spill, spill er spill og virkeligheten er virkeligheten. Dont mix them, pleas.

9399899[/snapback]

 

Å ikke se forskjell mellom spill og virkelighet vil nok herje med mange folks sarte små hoder, dog, selv med fotorealistisk grafikk, så er det langt før man når det punktet, vi får tross alt kun projisert denne realismen på en liten firkantet plate, og dermed likner det relativt lite på virkligheten.

 

AtW

9450166[/snapback]

 

Da Doom kom ut, da var det endel folk som ikke kunne skille spill fra virkelighet, og trudde at Doom var virkeligheten. Sp jeg tror ikke at det har noe med grafikkene / realismene på spillet om folk kan skille spill fra virkelighet, men at folk lever seg for mye inn i spillet slik at de ikke klarer det. Og når de da kommer seg vekk fra PC'n / konsollen så tror de at de kan gjøre det som de gjorde i spillet. F.eks: hoppe ut fra en bygning og tro at man blir gjennopplivet.

Lenke til kommentar
Nå er du bare barnslig sier han som starta hele dritten. Kan du ikke bare la det her ligge? Slutte med å spore ut tråden? Idiotisk ting å bry seg om, la heller folk snakke for seg sjæl, jeg tror ikke han fyren trengte deg til å stå opp for han.

 

Hadde ikke du blanda deg hadde vi slippi alt det drittsnakket her.

9433726[/snapback]

 

 

 

Hvis du ser etter er det faktisk du som fortsetter med greia. Jeg skrev et innlegg til deg der hovedvekten var på mine synspunkter rundt trådens tema. Det eneste du fokuserte på var at jeg skrev at jeg debaterte, som et svar på dine påstander om at jeg grein og bare søyt.

 

Men vi lar det ligge der.

Du kan jo heller komme med et svar på det jeg skrev rundt temaet i tråden.

 

 

 

Spiller du for å stikke av virkeligheten så burde du gjøre noe med det, fordi da er det noe du ikke liker i livet.

9437091[/snapback]

 

Hva vet du om det? Mange ting jeg ikke liker ved livet, mygg for eksempel. Men det er ikke derfor jeg ønsker meg vekk i blandt.

9437843[/snapback]

 

Så hvorfor ønsker du deg vekk da...?

 

"Og når de da kommer seg vekk fra PC'n / konsollen så tror de at de kan gjøre det som de gjorde i spillet. F.eks: hoppe ut fra en bygning og tro at man blir gjennopplivet."

 

Det kalles sinnsyk.

Endret av TronDoZY
Lenke til kommentar

Er jo uttallige folk som har slitt med nettopp det. Det var jo ein gutunge i U.S.A som hoppa ut av vinduet og trudde han kunne fly fordi han hadde sett superman.

 

Så i bunn og grunn trur eg det blir vanskligast for barn og unge å skilje virkeligheit frå spel, noko som igjen vil resultere i skyhøge aldersgrenser på dei fleste spe.

Lenke til kommentar
Så hvorfor ønsker du deg vekk da...?

 

"Og når de da kommer seg vekk fra PC'n / konsollen så tror de at de kan gjøre det som de gjorde i spillet. F.eks: hoppe ut fra en bygning og tro at man blir gjennopplivet."

 

Det kalles sinnsyk.

9450448[/snapback]

 

 

Det er strengt tatt ikke viktig, er det vel? Men hvis du absolutt må vite det så er det fordi den ekte verdenen blir for grå og kjedelig i lengden. Trenger litt ekstrem variasjon i blandt.

 

Uansett, resten av det du skriver ser jeg ikke helt sammenhengen med da jeg ikke kjenner meg igjen i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...