Gå til innhold

Hvis spill hadde ekte grafikk.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo avhengig av hvem det er som spiller, men jeg tviler på at det å kutte opp en helt uskyldig fotorealistisk virtuell person er noe de færreste takler over lang tid.

 

Å drepe noen i virkeligheten er ikke koslige greier og med slik kvalitet på bildene tror jeg at man kan klare å leve seg veldig godt inn i spillet.

 

Tror ikke man blir en gal voldtektsmann av å spille slike spill, men at slike bilder kommer til å feste seg godt har jeg stor tro på.

Endret av IQ
Lenke til kommentar
Tror ikke man blir en gal voldtektsmann av å spille slike spill, men at slike bilder kommer til å feste seg godt har jeg stor tro på.

9401347[/snapback]

Einig. Eg hugsar eg og nokon kameratar oppdaga Ogrish på skulen i 10. klasse. Bileta og filmane vi såg frå den sida er enno godt brent inn i hjernebarken. Eg er ein slik person som ikkje ville tålt totalt fotorealistiske bilder i spel trur eg. Det hadde resultert i at eg ikkje ville ha spelt spelet. Men i spel som Counter-Strike Source o.l. dei trur eg at eg kunne ha spelt sjølv om dei hadde vore tilnærma likt fotorealistisk, rart.

 

Kronglete forklart.

Lenke til kommentar
Altså, ein viser jo drap på film HEILE tida! Kvifor skal det plutseleg bli så mykje verre berre fordi ein kan "velge" det? Eg vel jo faktisk å sjå filmen kor ein blir drept.

9401287[/snapback]

 

Dette er satt i sammenheng med flere hendelser. For det første er det realistisk grafikk, dvs umulig å se forskjellen på spill og virkeligheten. For det andre i en film ser du en person som dreper noen, i spillet er det du som dreper personen. Det er akkurat her skillet går, for du går fra tilskuer til gjerningsmann.

 

Her snakker man ikke nåtid men fremtid. Et scenarie hvor alt i spillet er 100% identisk med virkeligheten, altså virkelighetstro grafikk.

 

Men det er framleis eit spel!

9401304[/snapback]

 

Er det det?

Lenke til kommentar

Men det vil føles sånn. Og hvis det er 100 % naturtro og du kan gjøre hva du kan i den virkelige verden tror du ikke mennesker på en generell basis vil bli istand til å godta å gjøre slike handlinger i det virkelige liv? De har jo akkurat opplevd det samme på skjermen/hva enn man bruker.

Lenke til kommentar

Kan godt vere eg har vanskelig for å tru at det faktisk kan bli HEILT ekte, derfor eg berre kan seia at det ikkje vil føles ekte.

 

Men om alt var HEILT ekte (då snakker vi ikkje berre ekte grafikk, noko denne tråden handlar om) einaste unntaket var at det var datagenerert, ja då ville det nok ha føltes ekte, og det ville ha vore ein ekkel følelse å lemlesta ein person. Men denne tråden omhandlar berre grafikken!.. For at alt skal stemme må jo fysikkmotoren, AI'n, dybden, lyden, osvosv vere heilt perfekt.

Lenke til kommentar
Når jeg ser folk som skader seg på internett så føler jeg ubehag. Men på feks Verdens Villeste Videoer på tv så gjør det meg ingenting fordi da vet jeg at de ikke dør. På internett kan man aldri vite.

(kansje litt dårlig formulert, men jeg er trøtt, godnatt)

9401870[/snapback]

Ingen seriøse sider som viser at folk dør. Men er nok av sider dedikert til folk som skader seg litt. f.eks Break.

Lenke til kommentar
Tolka faktisk tråden har utviklet seg til diskusjon et 100 % realistisk spill, ikke bare lyden. Men vil tro det er lettere å programmere lyden og AI'en enn grafikken og fysikken.

9401859[/snapback]

Tja.. AI'en er nok og ei vanskelig skrue. Folk (merk fiender) skal jo gjere ting som ein vanlig (la oss seia trent) soldtat ville ha gjort. Gjemme seg, tilkalle backups, innsjå når "slaget" er tapt og stikke tilbake for betre dekke osv. Men ikkje veit eg, eg har aldri programmert noko i heile mitt liv :)

Lenke til kommentar
Tolka faktisk tråden har utviklet seg til diskusjon et 100 % realistisk spill, ikke bare lyden. Men vil tro det er lettere å programmere lyden og AI'en enn grafikken og fysikken.

9401859[/snapback]

Tja.. AI'en er nok og ei vanskelig skrue. Folk (merk fiender) skal jo gjere ting som ein vanlig (la oss seia trent) soldtat ville ha gjort. Gjemme seg, tilkalle backups, innsjå når "slaget" er tapt og stikke tilbake for betre dekke osv. Men ikkje veit eg, eg har aldri programmert noko i heile mitt liv :)

9401909[/snapback]

Ikke jeg heller. Men på den annen side så må den ta hensyn til lyder, bevegelser. Forskjellig personlighet bland NPC'ene osv osv, stramme biceps eller ikke stramme biceps (eksempel på smådetaljer). Så kanskje jeg tok feil :) . Noen som har noe peiling på AI som kan oppklare litt her?

Lenke til kommentar

Ja, at ein fiende som har spotta deg før du har spotta han vel å ikkje røpe posisjonen sin fordi han har kone og 2 barn heime å tenke på :) Eller ein annan fiende som akkurat ser deg, men i det han skal skyte fell litt av håret hans ned foran augene. Eller den tredje fienden som ikkje har pussa våpnet sitt skikkeleg slik at M4'n faktisk klarer å låse seg. Han kaster då dette våpnet frå seg men då presterar ein av vennene hans å trakke på våpnet for så å gå på tryne slik at du plukker han..

Lenke til kommentar
Det er jo avhengig av hvem det er som spiller, men jeg tviler på at det å kutte opp en helt uskyldig fotorealistisk virtuell person er noe de færreste takler over lang tid.

9401347[/snapback]

 

Spillutviklerne bestemmer jo selv hva som skal være mulig og ikke. Soldier of Fortune 2 er eksempel på spill hvor man fikk lov til å maltraktere de virtuelle karakterne, men det har ikke akkurat gått utover spillbarheten i andre spill at man ikke får gjort det.

 

Tror de fleste hadde vært fornøyd med at det bare var overfladiske kulehull som ble vist.

 

Stor forskjell på at man har et fotorealistisk visuelt uttrykk og at man har naturtro fysikk på det meste - til det å ha simulasjon av skade på karaktermodeller.

 

Ser ut som mange her ser på dette med fotorealistisk grafikk som en enten eller sak, men det trenger det jo ikke å være. Akkurat som filmskapere viser hva de vil, gjør spillutviklere det samme.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Crysis er faktisk ekte nokk for meg, de må gjerne stoppe der..

 

Men jeg blir jo selfølgelig med hvis de skal dra spill høyere.

 

Jeg kommer fremdeles til å drepe de som må drepes, uansett om det er virkelig grafikk eller ikke, dette betyr jo selfølgelig ikke at jeg kommer til å gå ut på gaten og skyte ned folk.

 

 

Realistisk grafikk i spill er jeg for, men det ser ut som mange av dere ikke er det.

 

 

Spill utviklerne og Hardware utviklerne bryr seg ikke uansett, de kommer til å lage framskritt bare for å få folk til å betale for spillene. så uten en LOV som sier motsatt, så er verden på motorvei mot grafisk realisme.

 

Hvem vet, kan hende vi har grafisk realisme neste år eller 2 år etterpå?

Lenke til kommentar

HVa med colloseum? (Ikke alle romere drepte random folk på gaten av den grunn) Soldater i krig? (Ja, noen bikker over, andre ikke... Å spille et spill vil aldri gi tap, du vil faktisk ikke miste ekte venner/drepe ekte folk)

 

Klart, det ville bli en sterk opplevelse, mer som en trip, ville kunne lede til at du lærer deg selv å kjenne bedre, opprette grenser osv.

 

:hmm:

 

Angrip ting fra flere vinkler folkens :p

Lenke til kommentar

Grafikken var mer en realistisk nokk i doom (ener'n) for at folk dro ut og skøt folk, grafikken har egentlig ikke noe som helst å gjøre om folk er sinnsyk eller ikke...

 

Det eneste nedturen blir at det kan bli vist veldig sterke sener i skrekk spill som noen ikke klarer, men det finnes jo folk i dags dato som ikke klarer scener fra F.E.A.R. eller DOOM 3.

 

de er hva oss andre kaller, pingler....

 

lol, neida, men seriøst, verden stopper ikke opp bare fordi et par folk ikke klarer mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...