Gå til innhold

Hvis spill hadde ekte grafikk.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samme program som designerne bruker til de nyere next gen spillene. Såsi alle bruker det. Se f.eks http://www.zbrushcentral.com/zbc/showthread.php?t=049197.

 

Med andre ord, det vi ser her vi være fullt realistisk om bare få år. Stort sett den eneste forskjellen vi ser her på disse bildene og in-game grafikk per dags dato er størrelsen på teksturene. Originalmodellene i assassins creed (som på bildene) har teksturer i størrelse 5000x5000 i motsetning til 512x512 som det er in-game på en del modeller. Dermed står det egentlig bare på hardwaren først og fremst. Og samtidig må utviklerne utvikle nyere, smartere og mindre ressurskrevende software som faktisk utnytter det også. Men fullstendig ekte grafikk går jo ikke når det faktisk ikke er noe dybde i skjermen. For å få til det kreves jo to forskjellige vinkler prosjektert på hvert øye på et vis. En måte hadde vært å hatt en slags brille eller noe der vi i spillet har to synsvinkler og hver av dem vises på hvert sitt øye på brillen. Det alene tror jeg ville gitt illusjonen av ekte dybdefølelse og dermed helt ekte grafikk. Er jo bare den veien utviklingen må gå. Gleder meg! :)

Lenke til kommentar
Uansett, teit at ingen har dradd fram eksempel på Crysis vs. Real life:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
crysis_real.jpg

 

Crysis ingame er til høgre.. Nei, vent litt.. Kanskje venstre? Uansett, eit av bileta er fry crysis sin motor og det andre er virkeligheita  :ph34r:

9393416[/snapback]

 

Hva er Crysis og hva er RL, ser ikke forskjellen, kanskje litt for mye møkk på brille glassa?

Lenke til kommentar
Hvis man ser nøye, ser man jo seff forskjellen. Men det viser jo bare hvor nærme vi er RL i dag..tenk bare hvordan spill vi se ut om 10 år  :blink:

9395212[/snapback]

Mhm.. Og om dei klarer å mekke litt dybdeeffekt som Kenny Bones er inne på, ja då er vi utruleg nærme VIRKELEG grafikk :)

Lenke til kommentar
Hvis man ser nøye, ser man jo seff forskjellen. Men det viser jo bare hvor nærme vi er RL i dag..tenk bare hvordan spill vi se ut om 10 år  :blink:

9395212[/snapback]

 

Jeg husker at det var mye skryt om det Jurassic Park spillet for noen år siden; Helt realistisk, jeg falt for god fisk og kjøpte det, endte opp med dårlig gameplay og grafikk :p, Var ikke så spill interessert da.

Lenke til kommentar

Tror dere virkelig at dere hadde misslikt spill med grafikk lik virkeligheten? Hallo? Jeg forstår hvor tanken kommer fra, men virkeligheten forblir virkeligheten, og spill forblir spill. Hvorfor blir dere imponert av de bildene som ble postet i denne tråden når de ser virkelige ut? Hadde dere sett to ganger på bildet om det VAR virkelig? Neppe.

 

Så har man jo Virtual Reality. Ditt eget lille matrix, bare at du har full kontroll over alt. Jeg vet ikke med dere, men jeg ser ikke enden på mulighetene og gøyen man kunne hatt med det.

Lenke til kommentar

Spill med virkelig realistisk grafikk vil nok komme en gang. Ser at mange her maser om at det blir voldlig osv, har nok kanskje med å gjøre at folk ikke er helt klare for slike spill enda. Se for dere den artikkelen om Doom som ble presentert som et perverst og brutalt dataspill eller tenk hvis Crysis hadde blitt lansert i 1990 hvordan folk hadde reagert da.

Lenke til kommentar
Så har man jo Virtual Reality. Ditt eget lille matrix, bare at du har full kontroll over alt. Jeg vet ikke med dere, men jeg ser ikke enden på mulighetene og gøyen man kunne hatt med det.

9397104[/snapback]

Veldig einig..

 

Insert insane fightingskills -> okey

Insert Chopter -> done

Lenke til kommentar
Så har man jo Virtual Reality. Ditt eget lille matrix, bare at du har full kontroll over alt. Jeg vet ikke med dere, men jeg ser ikke enden på mulighetene og gøyen man kunne hatt med det.

9397104[/snapback]

Veldig einig..

 

Insert insane fightingskills -> okey

Insert Chopter -> done

9397293[/snapback]

Fly deretter hellyen over en skyskraper, hopp ut av hellyen, inn et vindu. Drep 35 mann med nevene og redd dama. Så kan du ha deg med henne. For ikke å snakke om multiplayer... :)

 

Oh noes. La oss ikke se frem til det... ^^

Endret av zappy
Lenke til kommentar
Skulle veldig gjerne spilt GTA med ekte grafikk :whistle:

9392355[/snapback]

 

Hadde spill som GTA og CS fått ''ekte'' grafikk vil jeg tippe at de hadde blitt ulovlige. :p

Huske hvor mye oppmerksomhet GTA fikk og Manhunt, og kan ikke si at de spilla er i nærheten av å ha en virkelighetstro grafikk.

Kanskje det er like greit at spill ikke har så bra grafikk enda. Men bilspill og simulatorer hadde sikkert solgt mye bedre viss de hadde hatt en ultrarealistisk grafikk og fysikk. :)

Lenke til kommentar
Alt skal være litt fiktivt og overdrevet i spill.

 

Det er min mening.

9390820[/snapback]

Man kan da overdrive som pokker selv om grafikken som driver det er lifelike. Husker når Half-life 2 kom; Falt av en bro et sted der og skvatt som pokker fordi jeg fikk skikkelig vertigo (har høydeskrekk). Damn så digg det hadde vært om man hadde sånne opplevelser hele tiden i spill.

Håper bare de lager et complete immersion VR system før min tid her er omme :p

 

En ting til som ville gjort spill sykt mye bedre:

(ta på stereohodetelefoner).

Hvis de hadde klart å gjøre noe sånt realtime med audioen, fy s**.

Endret av araziel
Lenke til kommentar
Alt skal være litt fiktivt og overdrevet i spill.

 

Det er min mening.

9390820[/snapback]

Man kan da overdrive som pokker selv om grafikken som driver det er lifelike. Husker når Half-life 2 kom; Falt av en bro et sted der og skvatt som pokker fordi jeg fikk skikkelig vertigo (har høydeskrekk). Damn så digg det hadde vært om man hadde sånne opplevelser hele tiden i spill.

Håper bare de lager et complete immersion VR system før min tid her er omme :p

 

En ting til som ville gjort spill sykt mye bedre:

(ta på stereohodetelefoner).

Hvis de hadde klart å gjøre noe sånt realtime med audioen, fy s**.

9398383[/snapback]

 

shit, det der var nesten ekkelt...

 

er det noen flere sånne? :p

Endret av Andreas045
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...