Robocoop Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Hva om du stod der i skogen uten moderne plastsnøre og stålkrok? Hva kunne man lage dette av, og ville fisken bite på det? Hva ville du prøvd om du plutselig var tilbake i steinalderen? Mitt forslag ville vært en form for liten kvist til krok og eventuelt tvinne noen barkstrimler fra et ospetre. Hadde ikke blitt store fangsten , tror jeg. Lenke til kommentar
gerri28 Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 Kanskje de brukte samme teknikk som en Hegre. Sitte stille og vente for så å spidde fisken med en pinne el. Har ikke peiling på dette, men bare en tanke som slo meg Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 (endret) Har hørt at dei brukte dyresener til snøre og fuglebein til krok. men vil tru at garn/nett vart nytta ein del også- Endret 30. august 2007 av turnipkongen Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Jeg tror de grov ut kanaler til en dam ved siden av bekker og elver slik at dammen hadde ett innløp og ett utløp. Så når det var fisk nok i dammen tettet de innløpet og passet på utløpet, så kunne de bare plukke fisk når vannstanden sank nok. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 31. august 2007 Forfatter Del Skrevet 31. august 2007 Jeg tror de grov ut kanaler til en dam ved siden av bekker og elver slik at dammen hadde ett innløp og ett utløp. Så når det var fisk nok i dammen tettet de innløpet og passet på utløpet, så kunne de bare plukke fisk når vannstanden sank nok. 9397105[/snapback] Det var nok litt mer fisk på den tiden, ja. Nå har vi fått sur nedbør fra industri og maritim sektor. De går forøvrig sterkt imot NOx avgift.......................... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå